Γνωρίζοντας την επιτυχία του συγγενικού Hyundai Tucson στις δοκιμές πρόσκρουσης, το Kia Sportage που χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα, ήταν αναμενόμενο να θριαμβεύσει. Το κορεάτικο SUV βαθμολογήθηκε από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP με πέντε αστέρια για την ασφάλεια που παρέχει.
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του Sportage παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού. Η ανάλυση της επιβράδυνσης του κινητού εμποδίου που χρησιμοποιήθηκε στη μετωπική πρόσκρουση δείχνει ότι σε πραγματικές συνθήκες το Sportage δε θα ήταν επικίνδυνο για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας το στήθος του οδηγού είχε οριακή προστασία, ενώ οι υπόλοιπες κρίσιμες περιοχές του σώματος καλή ή επαρκή προστασία. Στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο όλες οι κρίσιμες περιοχές του σώματος είχε καλή ή επαρκή προστασία, ενώ το ίδιο ισχύει και για την πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, με μοναδική εξαίρεση την οριακή προστασία στα πλευρά.
Επαρκής ήταν ο βαθμός συγκράτησης του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος στην πλευρική πρόσκρουση. Tα εμπρός καθίσματα μαζί με τα προσκέφαλα τους μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια σύγκρουση, ενώ η σχετική προστασία για τους πίσω επιβάτες ήταν οριακή.
Τόσο στις μετωπικές όσο και στις πλευρικές προσκρούσεις η προστασία όλων των κρίσιμων περιοχών στα σώματα ανήλικων επιβατών, 6 και 10 ετών, ήταν καλή ή επαρκής. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτραπεί την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του συστήματος.
Η προστασία που προσέφερε το εμπρός καπό του Sportage στο κεφάλι του πεζού ήταν κυρίως καλή ή επαρκής, ενώ πιο επικίνδυνες χαρακτηρίστηκαν οι δύσκαμπτες κολόνες του παρμπρίζ. Ο προφυλακτήρας σε όλα τα σημεία του παρείχε καλή προστασία στα πόδια των πεζών, αλλά ανάμεικτα ήταν τα αποτελέσματα για την προστασία της λεκάνης που ήταν αδύναμη ή κακή.
Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του Sportage μπορεί να ανιχνεύσει οχήματα, αλλά και ευάλωτους χρήστες του δρόμου όπως πεζούς και ποδηλάτες. Στις σχετικές δοκιμές της απόκριση προς τους πεζούς ήταν επαρκής, προς τους ποδηλάτες καλή και προς τα οχήματα οριακή, ειδικά σε υψηλότερες ταχύτητες.
Η λίστα με τα βασικά συστήματα ασφαλείας του Sportage περιλαμβάνει υπενθύμιση για τις ζώνες, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, περιοριστή ταχύτητας, κάμερα που εντοπίζει τα όρια ταχύτητας, eCall που ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα μετά από μια πρόσκρουση για την αποφευχθούν επόμενες και υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης του Sportage.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 87%
Προστασία παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 66%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 72%