Η Volvo Cars, με σαφείς αιχμές, ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ακολουθώντας την τακτική της Stellantis.
O Σουηδός κατασκευαστής ο οποίος ανήκει στον κινέζικο όμιλο Geely, στοχεύει να κινηθεί μόνο ηλεκτρικά έως το 2030, δήλωσε ότι η στρατηγική του για τη βιωσιμότητα “δεν είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τη θέση και τον τρόπο εργασίας της ACEA σε αυτό το στάδιο. Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο να ακολουθήσουμε μια διαφορετική πορεία για τώρα.”
Πρώτη η Stellantis είχε πει προ ημερών, μέσα στον Ιούνιο, ότι θα αποχωρήσει από την ACEA μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους ως μέρος μιας νέας προσέγγισης για την αντιμετώπιση μελλοντικών θεμάτων κινητικότητας που περιλαμβάνει μια στροφή από την παραδοσιακή δραστηριότητα lobbying.
Ο όμιλος που έχει στην ομπρέλα του 14 μάρκες, έκανε γνωστό ότι θα πραγματοποιήσει τη δική του ετήσια εκδήλωση για την αντιμετώπιση των ζητημάτων γύρω από την κινητικότητα.
Μαζί, η Volvo και η Stellantis αντιπροσώπευαν το 21,5% των πωλήσεων στην ευρύτερη περιοχή σε διάστημα πέντε μηνών, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η Volvo και η ACEA είχαν πολύ διαφορετικές αντιδράσεις στις προσπάθειες της Ευρώπης να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035. Η ACEA δήλωνε τον περασμένο μήνα πως «ανησυχούσε» επειδή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε απορρίψει τις προσπάθειες για αποδυνάμωση της 100% μείωσης των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα μετά το 2035, απαγορεύοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης στο μπλοκ από εκεί και πέρα.
Η Volvo, μαζί με τη Ford Motor, αντιθέτως είχαν υποστηρίξει δημόσια το ευρωπαϊκό σχέδιο. «Θα γίνουμε μια πλήρως ηλεκτρική εταιρεία πέντε χρόνια νωρίτερα από αυτό (τη σχεδιαζόμενη σταδιακή κατάργηση της ΕΕ), οπότε, γιατί να μην το πούμε δημοσίως και δυνατά ότι πιστεύουμε πως είναι το καλύτερο για το επιχειρηματικό μας μοντέλο, τους πελάτες και τον πλανήτη», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo, Τζιμ Ρόουαν.
Στην τελευταία ανακοίνωσή της, η Volvo κατέστησε σαφές ότι ήταν ανοιχτή να συμμετάσχει σε έναν οργανισμό που θα κινείται προς αυτή την κατεύθυνση και ζήτησε από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι μέρος αυτού του ομίλου.
Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής: «Η Volvo Cars θα αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) στα τέλη του 2022. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την ACEA για τη δουλειά και τη συνεργασία της όλα αυτά τα χρόνια.
Μετά από πολλή σκέψη, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η στρατηγική βιωσιμότητας και οι φιλοδοξίες της Volvo Cars δεν ευθυγραμμίζονται πλήρως με τη θέση και τον τρόπο εργασίας της ACEA σε αυτό το στάδιο. Επομένως, πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο να ακολουθήσουμε έναν διαφορετικό δρόμο προς το παρόν.
Αυτό που κάνουμε ως τομέας θα παίξει σημαντικό ρόλο στο να αποφασίσουμε εάν ο κόσμος έχει μια ευκαιρία μάχης για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής. Στη Volvo Cars, πιστεύουμε ότι εναπόκειται σε όλους μας να ανταποκριθούμε στην πρόκληση. Έχουμε ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια στον κλάδο, αλλά δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε μόνοι μας τη μεταφορά μηδενικών εκπομπών.
Προτρέπουμε τους συναδέλφους μας να αφήσουν το στίγμα τους. Όποιος το κάνει θα βρει έναν ισχυρό σύμμαχο στη Volvo Cars.
Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με εταίρους για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής για ένα ασφαλέστερο αύριο».
Δύο ηχηρές αποχωρήσεις λοιπόν αναμένεται να ταρακουνήσουν το ευρωπαϊκό lobby του αυτοκινητιστικού κλάδου.
Για να δούμε πως θα είναι η συνέχεια…