Δε γινόταν αλλιώς, ήταν αναμενόμενο. Οι εποχές δεν σηκώνουν μονοπωλιακές καταστάσεις στις αγορές.
Και ο Μασκ το έχει καταλάβει, όσο αμετροεπής και αν εμφανίζεται κατά καιρούς. Ακολουθώντας πιλοτικά προγράμματα σε ορισμένα μέρη του κόσμου, η Tesla σχεδιάζει, πλέον, να επεκτείνει τη λειτουργικότητα του Tesla Supercharger σε κατόχους μη Tesla στο εγγύς μέλλον, σύμφωνα με ένα ενημερωτικό δελτίο που δημοσίευσε πρόσφατα ο ίδιος ο …Λευκός Οίκος.
Η επέκταση είναι μέρος μιας σειράς νέων πρωτοβουλιών ιδιωτικών επιχειρήσεων που εμπνέονται από τον πρόσφατα ψηφισμένο Δικομματικό Νόμο για τις Υποδομές, του Προέδρου Μπάιντεν.
Δεδομένου ότι η Tesla λειτουργεί πάνω από 1.000 τοποθεσίες Supercharger στις ΗΠΑ, η κίνηση θα επεκτείνει γρήγορα τη διαθέσιμη κάλυψη φόρτισης για ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων εκτός Tesla.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο του Λευκού Οίκου, η Tesla «επεκτείνει την ικανότητα παραγωγής εξαρτημάτων ηλεκτρονικών ισχύος που μετατρέπουν εναλλασσόμενο ρεύμα σε συνεχές, κουτί φόρτισης, στύλους και καλώδια» και αργότερα φέτος, «θα ξεκινήσει την παραγωγή νέου εξοπλισμού Supercharger που θα επιτρέπει σε προγράμματα οδήγησης EV τα οποία δεν είναι Tesla στη Βόρεια Αμερική να χρησιμοποιούν Tesla Superchargers».
Την ίδια ώρα, στην από ΄δω μεριά του Ατλαντικού, βάσει των υφιστάμενων ευρωπαϊκών πιλοτικών προγραμμάτων της Tesla, η εταιρία θα χρεώνει τους μη ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της ένα τέλος για τη χρήση του δικτύου Supercharger.
Ο νόμος Μπάιντεν υπόσχεται να δημιουργήσει «ένα Εθνικό Πρόγραμμα Υποδομής Ηλεκτρικών Οχημάτων για να παρέχει χρηματοδότηση στα κράτη για να αναπτύξουν στρατηγική υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και να δημιουργήσουν ένα διασυνδεδεμένο δίκτυο για να διευκολύνει τη συλλογή δεδομένων την πρόσβαση και την αξιοπιστία.»
Προηγουμένως, ο Λευκός Οίκος είχε ανακοινώσει το στόχο της δημιουργίας ενός πανεθνικού δικτύου 500.000 φορτιστών EV τα επόμενα χρόνια.
Η Tesla δεν είναι η μόνη εταιρεία που επεκτείνει την κάλυψη χρέωσης στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο.
Η ChargePoint επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της για να παράγει έως και 10.000 φορτιστές συνεχούς ρεύματος και 10.000 φορτιστές επιπέδου 2 ετησίως έως το 2026. Η Volkswagen και η Siemens επένδυσαν πρόσφατα έως και 450 εκατομμύρια δολάρια στο Electrify America για την ανάπτυξη έως και 10.000 φορτιστών υπερταχείας φόρτισης.
Η Siemens έχει επίσης επενδύσει σε μια startup ασύρματης φόρτισης, η FLO με έδρα το Μίσιγκαν θα παράγει έως και 30.000 φορτιστές έως το 2028 και η Tritium με έδρα το Τενεσί θα κατασκευάζει επίσης έως και 30.000 μονάδες ταχείας φόρτισης ετησίως από το επόμενο έτος.
Υπάρχει, επίσης, μεγάλη ανάγκη για εκπαίδευση εργατικού δυναμικού, ώστε να μπορεί να εγκαταστήσει και να συντηρήσει όλους αυτούς τους νέους φορτιστές.
Η International Brotherhood of Electrical Workers (IBEW) θα εκπαιδεύσει 10.000 μέλη της μέσω του Electric Vehicle Infrastructure Training Program (EVITP) φέτος και η National Electrical Contractors Association (NECA) προετοιμάζει σχεδόν 4.000 από τις εταιρείες-μέλη της για τον ίδιο σκοπό.