Στη συννεφιασμένη και βροχερή Φρανκφούρτη, που μας έκανε να ξεχάσουμε το καλοκαίρι, είχαμε πρόσφατα την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Kia Νiro. Βέβαια την πρώτη μέρα που φτάσαμε στη γερμανική πόλη είχε έντονη ηλιοφάνεια και ζέστη, λες και φέραμε μαζί μας τον καιρό της Ελλάδας.
Ας επιστρέψουμε όμως στο κορεάτικο crossover, το οποίο πλέον βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του και έχει κυριολεκτικά μεταλλαχτεί, σε κάθε επίπεδο. Στη Φρανκφούρτη ταξιδέψαμε στις 30 Ιουνίου, όμως λόγω του εμπάργκο που είχε θέσει η Kia μέχρι σήμερα 11 Ιουλίου, δεσμευόμασταν να μη δημοσιοποιούσε το σχετικό υλικό.
Στο ρεύμα της εποχής
Πλήρως εξηλεκτρισμένο, το νέο Niro εντάσσεται στη στρατηγική της Kia που προβλέπει να έχει στη γκάμα της μέχρι το 2027 συνολικά 14 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Πρόκειται για το τρίτο εμπορικότερο μοντέλο της αυτή τη στιγμή, αν και στη χώρα μας δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό. Παράλληλα το νέο Niro θα συμβάλει στο στόχο που έχει θέσει η Kia να έχει πουλήσει, σε παγκόσμιο επίπεδο, μέχρι το 2030, πάνω από 2 εκατομμύρια φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το νέο Niro θα διατίθεται ως υβριδικό (ΗΕV) και plug-in υβριδικό (PHEV), ενώ θα προσφέρεται και με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση (BEV). Στη Φρανκφούρτη οδηγήσαμε όλες τις παραπάνω εκδόσεις και στη συνέχεια θα διαβάσετε τις εντυπώσεις μας. Δομημένο πάνω στην τρίτης γενιάς πλατφόρμα “K” της Kia το νέο Niro έχει μήκος, πλάτος και ύψος 4.420 χλστ. (+65 χλστ.), 1.825 χλστ. (+20 χλστ.) και 1.545 χλστ. (+10 χλστ.) αντίστοιχα.
Ανατροπή στο design
Σημειώνεται ότι παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος ο συντελεστής οπισθέλκουσας παραμένει σταθερός στα 0,29 cd. Οι τροχοί των 16 ή 18 ιντσών συμβάλουν και αυτοί στην αεροδυναμική του νέου Niro. Η παλέτα για το αμάξωμα του περιλαμβάνει συνολικά εννέα αποχρώσεις (Cityscape Green, Clear White, Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Mineral Blue, Interstellar Gray, Orange Delight, Runway Red και Steel Gray). Διχρωμία με το υπόλοιπο αμάξωμα σχηματίζουν οι πίσω κολόνες σχήματος “C”, οι οποίες για αεροδυναμικούς λόγους προεξέχουν λίγο.
Η σχεδιαστική φιλοσοφία που εφάρμοσε η Kia στην περίπτωση του Niro ονομάζεται “Opposites United” αντλώντας έμπνευση από τη φύση. Στο εμπρός τμήμα τα βλέμματα μαγνητίζει το επονομαζόμενο “Tiger Face” που επεκτείνεται προς το καπό και τα φτερά, τα Led φώτα ημέρας που θυμίζουν καρδιογράφημα και το νέο λογότυπο της Kia. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα Led κάθετα ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανκ.
Περάστε μέσα
Στο εντελώς διαφορετικό εσωτερικό του νέου Niro συναντάμε τιμόνι με δυο ακτίνες, ανακυκλωμένα αλλά καλής ποιότητα υλικά, στρογγυλό-περιστροφικό χειριστήριο του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, δυο εφαπτόμενες οθόνες 10,25 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, head-up display 10 ιντσών, ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό, βάση για ασύρματη φόρτιση του smartphone και θύρες USB C-Type. Γενικότερα το σκηνικό στα ενδότερα θυμίζει έντονα αυτό του ηλεκτρικού νέου Kia EV6.
Η πλατφόρμα “K” που προαναφέραμε επέτρεψε αύξηση του μεταξονίου στα 2.720 (+20 χλστ.) επομένως οι χώροι για τους πίσω επιβάτες έχουν πράγματι αυξηθεί, ενώ τα λεπτότερα εμπρός καθίσματα απελευθερώνουν επιπλέον χώρο για τα πόδια τους.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στο υβριδικό και plug-in υβριδικό Nirο είναι 451 και 348 λίτρα αντίστοιχα, ενώ αυξάνεται στα 1.445 και 1.342 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Niro προσφέρει, εκτός από τα 475 λίτρα του πορτμπαγκάζ, επιπλέον 20 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από το εμπρός καπό, φτάνοντας συνολικά τα 495 λίτρα, ενώ με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων μιλάμε για 1.392 λίτρα.
Hybrid
Το υβριδικό Niro χρησιμοποιεί τον αναβαθμισμένο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα Smartstream 1.6 GDI 105 ίππων και 147 Nm ροπής, ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW, μπαταρία 1.32 kWh και το δεύτερης γενιάς αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Συνδυαστικά παράγει 141 ίππους και 265 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δευτ. και φτάνει μέχρι τα 162 χλμ./ώρα.
Η αφαίρεση της όπισθεν μειώνει το βάρος κατά 2,3 κιλά, με το νέο υβριδικό Niro να κινείται προς τα πίσω αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση των ρύπων κατά τη διάρκεια των ελιγμών. Η υβριδική έκδοση του Nirο ίσως είναι αυτή που θα συγκεντρώσει, σε πρώτη φάση, το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα. Εκμεταλλεύεται στο μέγιστο βαθμό τη δυνατότητα κίνησης του, για αρκετά μικρές αποστάσεις, με ηλεκτρική ενέργεια, στοχεύοντας κυρίως στην απόδοση (επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου 4,7 λίτρα/100 χλμ.), όπως μας απέδειξε κατά τη σύντομη διαδρομή μαζί του εντός της πόλης.
Plug-in hybrid
Στη συνέχεια πήραμε τα κλειδιά του plug-in υβριδικού Nirο. Εδώ το «παρών» δίνει ο ίδιος βενζινοκινητήρας Smartstream 1.6 GDI και ηλεκτροκινητήρας 62 kW, μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 11.1 kW και το δεύτερης γενιάς αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Συνδυαστικά το plug-in υβριδικό Niro αποδίδει 183 ίππους και 265 Nm ροπής, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 161 χλμ./ώρα. Με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρία του υπόσχεται αυτονομία 65 χλμ. (μέτρηση WLTP με τροχούς 16 ιντσών) αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι τα 134 χλμ./ώρα, άρα εντελώς αθόρυβα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς να καταναλώσει στάλα καυσίμου. Στην πράξη, με τη μπαταρία του σχεδόν γεμάτη, είδαμε ηλεκτρική αυτονομία 54 χλμ. Με γεμάτο το ρεζερβουάρ καυσίμου η συνδυαστική αυτονομία ξεπερνά τα 900 χλμ.
EV
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Niro μπορεί να διανύσει έπειτα από μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου (με onboard φορτιστή 11 kW), χωρητικότητας 64,8 kWh, 463 χλμ. (μέτρηση WLTP), ενώ από ταχυφορτιστή φτάνει από 10%-80% εντός μόλις 43 λεπτών. Εμείς είδαμε 390 χλμ., αυτονομία που αυξάνεται αμέσως όμως όταν απενεργοποιήσεις τον κλιματισμό και ενεργοποιήσεις το πρόγραμμα οδήγησης Eco.
Η επίσημη μέση κατανάλωση ενέργειας αναφέρει 15,7 kWh/100 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων και 255 Nm ροπής είναι ικανός για επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτ. και για τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης. Μπορείς να το οδηγήσεις μόνο με τη χρήση ενός πεντάλ, χάρη στη λειτουργία i-Pedal, ενώ από τα paddles πίσω από το τιμόνι ρυθμίζεις το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας. Οπτικά το ηλεκτρικό Niro ξεχωρίζει με την κλειστού τύπου μάσκα, τις 17αρες αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες και την υποδοχή για το καλώδιο φόρτισης στο κέντρο της μάσκας. Mε τη λειτουργία V2L (vehicle-to-load) μπορεί να τροφοδοτεί με ρεύμα εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές.
Στο δρόμο
Ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιεί το νέο Niro διακρίνεται για την αρκετά καλή του ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός-τεσσάρων συνδέσμων πίσω) να δίνει έμφαση στην άνεση, αν και στην αψεγάδιαστη γερμανική άσφαλτο δε δυσκολεύτηκε.
Ο οδηγός αμέσως αισθάνεται οικεία και «κουμπώνει» στο αυτοκίνητο, κάτι στο οποίο βοηθάει αρκετά η θέση οδήγησης. Κινηθήκαμε κυρίως εντός της πόλης, με το νέο Nirο να ικανοποιεί με τη ευελιξία του, ενώ στο αυτοκινητόδρομο έδειξε σταθερότητα, καλή ηχομόνωση και πρόθυμο να ανεβάσει ρυθμούς ειδικά με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά με καλή πληροφόρηση, χωρίς όμως να αποτελεί σημείο αναφοράς.
Τo υβριδικό και plug-in υβριδικό Niro έχει ικανότητα ρυμούλκησης 1.300 κιλών, ενώ η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση 750 κιλών. Στις δυο πρώτες περιπτώσεις η απόσταση από το έδαφος είναι 160 χλστ. και στην τελευταία 150 χλστ.
Το σύστημα Remote Smart Parking Assist (RSPA) επιτρέπει στον οδηγό να βγει από το όχημα πριν παρκάρει σε στενή θέση και να ολοκληρώσει τη διαδικασία από απόσταση με το πάτημα ενός κουμπιού. Το Niro κινείται αυτόνομα σε ευθείες γραμμές εμπρός-πίσω χρησιμοποιώντας περιμετρικές κάμερες και αισθητήρες υπερήχων.
Άφιξη-Τιμές
H διάθεση του νέου Niro στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ αρχικά θα κάνει απόβαση με την υβριδική του έκδοση και έπειτα θα ακολουθήσει η plug-in υβριδική και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη.
Στη χώρα μας η αρχική του τιμή διαμορφώνεται στα 33.490 ευρώ, ενώ οι εξοπλιστικές του εκδόσεις είναι οι Dynamic, Titanium και Special Edition. Ακολουθεί ο αναλυτικός του τιμοκατάλογος, ενώ σημειώνεται ότι στις τιμές για τα HEV/PHEV περιλαμβάνονται τα 5 χρόνια δωρεάν Service ή 1.000 ευρώ έκπτωση στον πελάτη και στις τιμές για τα EV περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Niro HEV
Dynamic 1.6lt 141ps 33.490 €
Titanium 1.6lt 141ps 39.490 €
Special Edition 1.6lt 141ps 36.490 €
Niro PHEV
Dynamic 1.6lt 183ps 41.290 €
Titanium 1.6lt 183ps 44.290 €
Special Edition 1.6lt 183ps 47.290 €
Νiro EV
Dynamic 204ps (64,8 kWh) 37.790 €
Titanium 204ps (64,8 kWh) 39.790 €
Special Edition 204ps (64,8 kWh) 42.790 €