Αρχοντική και sexy, κλασσική και μοντέρνα, πρακτική και δυναμική. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις αντιθέσεις που συγκεντρώνονται στο «κορμί» της BMW Σειράς 4 Gran Coupe.
Καρδιά
Στην προκειμένη περίπτωση ερχόμαστε σε στενή «επαφή» με το σώμα της 420i Gran Coupe, δηλαδή με τη βασική βενζινοκίνητη εκδοχή του μοντέλου. Κάτω από το μακρύ εμπρός σκούρο πράσινο καπό βρίσκεται ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας, τεχνολογίας TwinPower Turbo, απόδοσης 184 ίππων (5.000-6.000 σ.α.λ.) και 300 Nm ροπής (1.350-4.000 σ.α.λ.).
Πολιτισμένος και με γραμμική λειτουργία κινεί με αξιοπρέπεια την 420i Gran Coupe. Προφανώς δεν έχει την ορμή της κορυφαίας βενζινοκίνητης Μ440i Gran Coupe των 374 ίππων και στην πράξη όντως δε θα ξεχωρίσεις την 420i Gran Coupe για τη σβελτάδα της, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορεί κάποιος να τη χαρακτηρίσει αργή. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,9 δευτ. και η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 235 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο
Σου δίνει διαρκώς μια «σπίθα» όταν οδηγείς, αλλά για να την κάνεις «φλόγα» πρέπει να επιλέξεις το πρόγραμμα Sport, το οποίο κάνει πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι, αυξάνει το βάρος του τιμονιού και επιδρά στη σφιχτή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου Steptronic 8 σχέσεων. Για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων, που κάνουν πιο συμμετοχική την οδήγηση, υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι.
Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και παρότι η σιλουέτα της Σειράς 4 Gran Coupe δε σε προδιαθέτει, μπορείς να παίξεις με ασφάλεια με την «ουρά» της που σταματάει να «κουνιέται» αμέσως μόλις μείνεις φρόνιμος. Από το πόσο άτακτος είναι ο οδηγός εξαρτάται και η μέση κατανάλωση καυσίμου. Εμείς, χωρίς κοσμιοτάτη διαγωγή, καταγράψαμε 9,2 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 155 γρ./χλμ.).
Το χαλαρό στυλ οδήγησης πάντως ταιριάζει καλύτερα στην 420i Gran Coupe, ενώ είναι ιδανική για μακρινά ταξίδια, φτάνοντας στον προορισμό χωρίς το άγχος του χρονομέτρου, αλλά με επιβάτες και οδηγό ξεκούραστους και «ατσαλάκωτους». Η ανάρτηση δεν είναι «βούτυρο», αλλά ούτε και «πέτρα» βρίσκοντας τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και τη σπορτίφ οδήγηση. Καταπίνει «αμάσητα» τα χιλιόμετρα στις μεγάλες ευθείες των αυτοκινητοδρόμων, ηχομονωμένη πλήρως από εξωτερικούς θορύβους, ενώ το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζει σταθερότητα και ισορροπία στις στροφές, όπου χαράζεις την πορεία σου χάρη στο ακριβέστατο τιμόνι.
Ελκυστικό σώμα
Η BMW Σειρά 4 Gran Coupe είναι αυτό που λέει το όνομά της. Ένα μεγάλο coupe με μήκος που φτάνει τα 4.783 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος της διαμορφώνονται στα 1.852 χλστ. και 1.442 χλστ. αντίστοιχα. H coupe και συνάμα αεροδυναμική σχεδίαση είναι ολοφάνερη από την κεκλιμένη γραμμή της οροφής, η οποία «ενώνεται» με τη μεγάλη πέμπτη πόρτα του χώρου αποσκευών, αλλά και από τις τέσσερις πόρτες των επιβατών που δεν έχουν πλαίσιο.
Για κάποιους τα δυο μεγάλα «νεφρά» της BMW στη μεγάλη κάθετη μάσκα είναι υπερβολικά, για κάποιους άλλους επιβλητικά, το σίγουρο πάντως είναι ότι η όψη της δεν περνάει απαρατήρητη. Πατάει σε τροχούς 19 ιντσών πίσω από τους οποίους διακρίνονται οι μπλε δαγκάνες των φρένων.
Το εσωτερικό της μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις επιβάτες, καθώς στην πίσω σειρά καθισμάτων, ο μεσαίος έχει να «αντιμετωπίσει» το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ και το σκληρό έδρανο. Οι δυο ακριανοί πίσω επιβάτες ικανοποιούνται με το μεγάλο άνοιγμα των θυρών τους και με το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.856 χλστ.), ενώ παρά την κλίση της οροφής δεν «κόβεται» σημαντικά ο «αέρας» για τα κεφάλια τους. To πορτμπαγκάζ έχει φαρδύ άνοιγμα και χωρητικότητα 470 λίτρων, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.290 λίτρα.
Στα εντός
Η ποιότητα στα ενδότερα είναι εφάμιλλη του premium ονόματος BMW, με μαλακά πλαστικά και με υλικά που έχουν εξαιρετικό φινίρισμα. Θα πρέπει να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να μάθεις το μενού στην κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων iDrive, ενώ μπορείς να περιηγηθείς με την αφή, αλλά και με το στρογγυλό-περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο στη βάση της κεντρικής κονσόλας. To high-tech σκηνικό συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών.
Συμπέρασμα
Εκεί που σταματάει η πρακτικότητα των coupe αρχίζει ο λόγος ύπαρξης της Σειράς 4 Gran Coupe στη γκάμα της BMW, ενώ εκεί που σβήνει η δίψα για υψηλές επιδόσεις ξεκινάει η 420i Gran Coupe. Με τιμή λίγο κάτω από τα 60.000 ευρώ (συγκεκριμένα 59.800 ευρώ) η 420i Gran Coupe δικαιολογεί το υψηλό της κασέ με το διττό της χαρακτήρα που καλύπτει πραγματικές, αλλά και πλασματικές ανάγκες…