Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να κερδίζει διαρκώς έδαφος, αλλά όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν ακόμα πεθάνει.
Τρανταχτή απόδειξη αποτελεί η απόφαση της Toyota να κάνει τους πετρελαιοκινητήρες της συμβατούς με το βιώσιμο καύσιμο HVO100 το οποίο πληροί το ευρωπαϊκό πρότυπο ποιότητας EN 15940 για το παραφινικό diesel.
Σημειώνεται ότι έχει υψηλότερο αριθμό κετανίων από το συμβατικό diesel, χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο και αρωματικά. Παρασκευάζεται από φυτικό έλαιο (φοινικέλαιο, κραμβέλαιο) ή με πρώτη ύλη βάση αποβλήτων, όπως για παράδειγμα χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι.
Ποια ελαφρά επαγγελματικά πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Toyota θα μπορούν να καταναλώσουν το μη ορυκτό καύσιμο HVO100; Ο λόγος για τα Land Cruiser, Hilux και Proace που διατίθενται σε αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Η παραγωγή τους με αυτή την προδιαγραφή θα ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι υπάρχουν ήδη περίπου 1.000 αντλίες καυσίμου HVO100 σε Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Νορβηγία και Σουηδία. Παράλληλα σημειώνεται ότι η παραγωγή του καυσίμου HVO100 αυξάνεται, με τη φιλοδοξία να φτάσει τους 15,5 εκατομμύρια τόνους έως το 2030, από περίπου 4 εκατομμύρια τόνους που παράγονται σήμερα ετησίως.
Διευκρινίζεται ότι η χρήση του καυσίμου HVO100 δεν απαιτεί κάποια αλλαγή στο στυλ οδήγησης. Από τεχνικής σκοπιάς απαιτείται απλά μια τροποποίηση στο σύστημα έγχυσης για αύξηση του όγκου καυσίμου, καθώς το HVO100 είναι λιγότερο πυκνό από το συμβατικό diesel. Αυτό δε θα επηρεάσει την ικανότητα του οχήματος να κινείται επίσης και με κανονικό diesel καύσιμο. H χρήση του καυσίμου HVO100 και της προσαρμογής στο σύστημα ψεκασμού φέρνει μια μέτρια αύξηση στη μέγιστη απόδοση του κινητήρα.