Τι έπαθε ξαφνικά ο Φινλανδός και δηλώνει ότι δε νιώθει πια ότι είναι γρήγορος και θεωρεί οτι έχει χάσει την ταχύτητά του.
Σε μια βάναυσα ειλικρινή αυτοαξιολόγηση στο dirtfish.com, παραδέχεται ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει απάντηση στο να ανταγωνιστεί τους team-mate του στην ομάδα της Toyota.
Ο Εσάπεκα δεν λέει λόγια του αέρα, ούτε είναι περίεργος. Ψύχραιμος και ήρεμος είναι σίγουρα.
Είναι επίσης ευλογημένος με ένα άλλο αξιαγάπητο φινλανδικό χαρακτηριστικό: την πλήρη περιφρόνηση για την υπερβολή. Έτσι, όταν λέει, ότι δεν πιστεύει, ότι οδηγεί τόσο γρήγορα όσο κάποτε, το εννοεί. Ευτυχώς, ξέρει τον λόγο. Ακόμα καλύτερα ξέρει, πώς να διορθωθεί ή τουλάχιστον έτσι πιστεύει.
Όταν έχεις δυο παιδιά και οικογένεια βλέπεις -ίσως-τελείως διαφορετικά τα πράγματα, από ότι ένας ανέμελος νεαρός 21 χρονών, όπως είναι ο Κάλε.
Το να σταματήσει ο Λάπι και να αλλάξει τροχό στην Εσθονία δεν ήταν μέρος του σχεδίου του.
«Ένιωσα ότι αυτό ήταν κακή τύχη», είπε. «Ένιωσα ότι ήταν το ίδιο όταν ήμασταν στη Σαρδηνία. Μερικές φορές αυτό και μόνο, σε ρίχνει. Όπως και στη Σαρδηνία, προετοιμαζόμουν καλά και συγκεντρωνόμουν και έκανα όλη τη σκληρή δουλειά. Κάνοντας τα πράγματα σωστά και μετά αυτό…»
Ο Ροβάνπερα πιο πέρα, τρώει ένα μεσημεριανό γεύμα γεμάτο πρωτεΐνες παρόμοιο με αυτό του Λάπι, αλλά ο Κάλε είναι σε διαφορετική διάθεση.
«Δεν έχω λόγια γι’ αυτόν», είπε ο Λάπι, κοιτάζοντας προς τον Ροβάνπερα.
Αυτά τα λόγια ειπώθηκαν χωρίς ίχνος ειρωνείας ή κακίας. Περισσότερο με θαυμασμό εκφράστηκε και με μια δόση απορίας.
«Νομίζω ότι η οδήγηση μου ήταν πολύ καλή», είπε. «Υπήρξαν μερικά άσχημα σημεία, αλλά γενικά δεν ήταν πολύ άσχημα. Για να φτάσω τον Έλφιν Έβανς ή τον Κάλε, νιώθω ότι δεν μπορώ να το κάνω. Θα πρέπει να πάρω πολύ μεγάλο ρίσκο. Όταν αισθάνομαι, ότι κάνω ένα καλό χρόνο σε μια Ειδική Διαδρομή, οι team-mate πηγαίνουν λίγο πιο γρήγορα.
Μπορεί επίσης να είναι η νοοτροπία. Όταν ξέρεις ότι δεν παλεύεις για τη νίκη, τότε υπάρχουν μικρά περιθώρια που αφήνεις. Και ίσως αυτά τα μικρά πράγματα κάνουν τη διαφορά.
Ο Kάλε έχει, αυτή τη στιγμή, μια πραγματικά εκπληκτική ροή και είναι νέος, είναι πρόθυμος να πάρει πολλά ρίσκα. Ίσως για εκείνον να μην αισθάνεται ότι είναι ριψοκίνδυνο, αλλά νιώθω, πως να το πω, ξέρετε, ήμουν γρήγορος στο παρελθόν… αλλά τώρα δεν νιώθω ότι είμαι γρήγορος πια».
Το ερώτημα είναι ποιος είναι γρήγορος σε σύγκριση με τον επικεφαλής της γενικής κατάταξης του παγκόσμιου πρωταθλήματος;
«Ο Κάλε», έχει αρχίσει να γίνεται ασυναγώνιστος» ομολογεί ο Λάπι.
Πετάει πετσέτα ο Λάπι; Αν ισχύει αυτό, ποιο είναι το νόημα να μένει στην ομάδα ή στο πρωτάθλημα;
Δεν παραιτείται ο Λάπι, απλά είναι η νοοτροπία του διαφορετική, είναι απόλυτα ρεαλιστής. Αυτός ήταν πάντα. Έτσι ήταν όταν έφυγε από την M-Sport. Δεν προσπάθησε να το κρύψει ή να διανθίσει τίποτα, μίλησε ευθέως. Το θέμα είναι, αν μπορεί ακόμα να κερδίσει.
«Ναι», είναι η απάντηση. «Στη Σαρδηνία πίστευα, ότι μπορούσα να τα καταφέρω και η ταχύτητα ήταν πολύ καλή φέτος. Γιατί όχι λοιπόν;»
Εχει δίκιο. Το να μη βρίσκεται στο αυτοκίνητο κάθε εβδομάδα, κοστίζει σε κλάσματα δευτερολέπτου, αλλά αυτά τα κλάσματα αθροίζονται, καθώς τα δευτερόλεπτα στοιβάζονται σε λεπτά και τα λεπτά σε ώρες. Η παραδοχή του, ότι δεν είναι τόσο γρήγορος, όσο ήταν κάνοντας μια πλήρη σεζόν, είναι τόσο ειλικρινής, όσο και απλή.
Αυτό δεν σημαίνει, πως δεν πιστεύει στον εαυτό του για μια νίκη. Απλά η προσέγγιση είναι σεμνή και ρεαλιστική, όπως και ο χαρακτήρας του.