Να κατευνάσει τους φόβους ότι η επερχόμενη ηλεκτρική πρόταση της εταιρείας θα θέσει σε κίνδυνο τις επιδόσεις, επιχείρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ferrari Μπενετέτο Βίνια.
Μιλώντας στο CNBC ο ισχυρός της ιταλικής εταιρίας τόνισε ότι ο κατασκευαστής πολυτελών σπορ αυτοκινήτων έχει «βαθιά κατανόηση» της δυναμικής των οχημάτων.
Ο Βίνια ρωτήθηκε για το βάρος των μπαταριών που χρησιμοποιούνται σε ένα EV και εάν ένα ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας θα μπορούσε να διατηρήσει την αίσθηση, την ισχύ και την αεροδυναμική μιας Ferrari. «Όσον αφορά την κίνηση, από την άποψη της δυναμικής του οχήματος, μπορούμε να διαχειριστούμε αυτό το πρόσθετο βάρος», ανέφερε.
«Είναι αλήθεια, έχουμε μερικά -100 κιλά- περισσότερα από ένα κανονικό αυτοκίνητο ICE (θερμικού κινητήρα) για την ίδια ιπποδύναμη, αλλά αυτό που πραγματικά με καθησυχάζει είναι το γεγονός ότι έχουμε βαθιά κατανόηση της δυναμικής του οχήματος».
«Σκεφτείτε σήμερα, πολλά αυτοκίνητα έχουν, λίγο πολύ, πρόσβαση στα ίδια ηλεκτρονικά τσιπ», συνέχισε ο Βίνια. «Αλλά εμείς στη Ferrari, οι μηχανικοί της Ferrari, είμαστε σε θέση να παρέχουμε κάτι μοναδικό, ξεχωριστό». «Οπότε είναι μια πρόκληση», πρόσθεσε, «αλλά το βλέπουμε ως μια ευκαιρία να συνεχίσουμε να φτιάχνουμε κάτι μοναδικό».
Η Ferrari σχεδιάζει να λανσάρει ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2025, αν και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης εξακολουθούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον της.
Η εταιρεία είπε ότι τα ICEs θα έχουν μερίδιο 40% στην «προσφορά προϊόντων» της μέχρι το 2026, με τα υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν το 60%.
Μέχρι το 2030, θέλει τα ICE να αποτελούν το 20% της προσφοράς της, με τα υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα να έχουν το καθένα μερίδιο 40%.
Σχετικά με τα σχέδιά της για ηλεκτρικά οχήματα, η Ferrari λέει ότι οι μπαταρίες της θα συναρμολογηθούν στο Μαρανέλο της Ιταλίας. «Οι χειροποίητες μονάδες μπαταρίας θα ενσωματωθούν στο σασί των αυτοκινήτων σε μια διαδικασία που επικεντρώνεται στη μείωση του βάρους του οχήματος».
Άλλοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων, όπως η Bentley και η Rolls-Royce, αναπτύσσουν επίσης στρατηγικές ηλεκτροκίνησης.
Όλα τα παραπάνω έρχονται σε μια περίοδο που οι μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες εκπονούν σχέδια για να απομακρυνθούν από τα οδικά οχήματα που χρησιμοποιούν ντίζελ και βενζίνη.
Η Αγγλία θέλει να σταματήσει την πώληση νέων αυτοκινήτων και φορτηγών ντίζελ και βενζίνης έως το 2030, για παράδειγμα.
Θα απαιτήσει, από το 2035, όλα τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση -από την οποία αποχώρησε το Ηνωμένο Βασίλειο στις 31 Ιανουαρίου 2020- επιδιώκει παρόμοιους στόχους.
Και εμείς συμπληρώνουμε, πόσο είναι εφικτό αυτό; Για αυτό ψυχραιμία…
Διαβάστε ακόμα