Οι Τάνακ – Γιαρβέογια ξεκίνησαν παραδειγματικά την προσπάθειά τους στο απαιτητικό ράλι Φινλανδίας. Εκμεταλλευόμενοι τη θέση από την οποία εκκινούν σήμερα, κατάφεραν να τεθούν επικεφαλής στο πρώτο μισό του σημερινού σκέλους.
To πλήρωμα του i20 Rally1, ξεκίνησε αμέσως δυνατά, κερδίζοντας την πρώτη Eιδική Διαδρομή της Παρασκευής, αφήνοντας πίσω του κατά 2,7 δευτερόλεπτα τους Λάπι -Φερμ (Toyota Yaris Rally1)
Ο Λάπι δεν κατάφερε να ρίξει από την κορυφή τον Τάνακ, που έφτασε στο μεσημεριανό σέρβις πρώτος στη γενική κατάταξη. Μάλιστα ο Εσθονός δεν περίμενε να είναι πρώτος, γιατί δεν είχε καλή αίσθηση του αυτοκινήτου του και παραπονιόταν όλο το πρωί.
Ο Τάνακ παραδέχθηκε πως έπρεπε να ρισκάρει και μάλιστα είπε, πως στο τέλος της 4ης Eιδικής Διαδρομής τα χέρια του έτρεμαν από την αδρεναλίνη και την προσπάθεια.
«Το αυτοκίνητο είναι γρήγορο, αλλά δεν το νοιώθω όπως θα ήθελα. Δεν αποδίδει, όπως πρέπει κυρίως στα πολύ γρήγορα κομμάτια» είπε ο Τάνακ «Όταν στρίβω ή φρενάρω νοιώθω, πως δεν έχω καλή ανταπόκριση. Αυτή είναι η Φινλανδία – πρέπει να οδηγήσουμε. Φυσικά και θέλω να κερδίσω, αλλά πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, είμαστε ακόμα στην αρχή του αγώνα».
Ο Λάπι, αν και δεύτερος είναι ευχαριστημένος και με την απόδοσή του και με το αυτοκίνητό του.
Οι Έβανς-Μάρτιν (Toyota yaris Rally1) συμπλήρωσαν την τριάδα στην κορυφή της γενικής κατάταξης με διαφορά 4,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον δεύτερο Λάπι.
Ο Ουαλός οδηγούσε σε καθαρό δρόμο και χωρίς προβλήματα, αλλά μέχρι στιγμής, δεν έχει καταφέρει να πιάσει τον ρυθμό, που του χάρισε εδώ, πέρυσι τη νίκη.
Ο Γρεγκ Μπριν (Ford Puma Rally1) , το μόνο πρόβλημα που είχε ήταν μια ζημιά στην ενδοεπικοινωνία και δεν μπορούσε να ακούσει καλά τον συνοδηγό του Πωλ Νάγκλ στην πρώτη Ειδική Διαδρομή της παρασκευής (η 2η του αγώνα). Τον άκουγε μόνο από το ένα αυτί. Ο Βρετανός παρέμεινε τέταρτος, μπροστά από τον επικεφαλής του πρωταθλήματος Κάλε Ροβάνπερα.
Οι Ροβάνπερα -Χάλτουνεν (Toyota Yaris Rally1) έχουν δύσκολη αποστολή για ένα ακόμα αγώνα, μιας και ξεκινούν πρωτοι τις ειδικές διαδρομές, σκουπίζοντας το δρόμο για τους αντιπάλους τους και χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
Έβδομοι ήταν οι Νεβίλ-Γουάιταγκε – το πλήρωμα της Hyundai είχε ξεκινήσει δυναμικά την Πέμπτη κερδίζοντας την Υπερειδική του αγώνα, αλλά στη συνέχεια ο Βέλγος έχει παράπονα από την όλη συμπεριφορά του i20 Rally1.
Οι νεαροί της Ford M-Sport Ford, Λουμπέ, Χούτουνεν, και Γκρίνσμιθ ολοκλήρωσαν τον πίνακα της γενικής κατάταξης
Ο Φορμό δεν απέφυγε τα προβλήματα. Ταλαιπωρείται πολύ μετά την επισκευή του τιμονιού του, μια ζημιά που προκλήθηκε, όταν στην δεύτερη Eιδική Διαδρομή κτύπησε άτσαλα σε ένα «κρυμμένο» βράχο στην άκρη μιας στροφής. Μάλιστα στο επόμενο στάδιο έχασε και την υδραυλική του υποβοήθηση μια βλάβη, που δεν είχε σχέση, όπως είπαν οι μηχανικοί του με το αρχικό κτύπημα στο βράχο.
«Έπρεπε να στερεώσουμε ένα μπουλόνι στο μπράτσο του τιμονιού και χρησιμοποιήσαμε μερικά καλώδια για να το δέσουμε και να βεβαιωθούμε ότι ήταν σφιχτό» περιέγραψε ο Φορμό τις πρόχειρες επισκευές, που έκαναν στο τιμόνι για να μπορέσουν να συνεχίσουν.
Οι Σόλμπεργκ – Εντμοντσον ήταν το πρώτο πλήρωμα του αγώνα που εγκατέλειψε, όταν στην πρώτη κιόλας στροφή στην πρώτη Ειδική Διαδρομή της Παρασκευής, βγήκαν από το δρόμο και τούμπαραν. Η ζημιά στο – cage του Hyundai δεν θα επιτρέψει στον Νορβηγό να ξεκινήσει το Σάββατο.
Το Ράλι Φινλανδίας δεν ξεκίνησε καλά. Είχαμε ακυρώσεις Ειδικών Διαδρομών για λόγους ασφαλείας καθώς ο κόσμος που παρακολουθεί είναι απίστευτα πολύς.
Ο Κάλε Ροβάνπερα μέσα από τις προσωπικές του σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα ζήτησε από τους θεατές να παραμένουν σε ασφαλή σημεία για να μην έχουμε κι άλλες ακυρώσεις και να συνεχιστεί ο αγώνας ομαλά.
Ο ίδιος πάντως δήλωσε: «θα προσπαθήσω να μη χάσω πολύ χρόνο στις επόμενες Ειδικές Διαδρομές του πρώτου σκέλους, έτσι ώστε να ξεκινήσω αύριο από μια καλή θέση».
Για το κλείσιμο της σημερινής μέρας απομένουν 4 ακόμα ειδικές διαδρομές- 56 αγωνιστικών χιλιομέτρων συνολικά.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ μετά την 6η ΕΔ
- Τάνακ-Γιαρβέογια
- Λάπι-Φερμ +6.2
- ‘Εβανς-Μάρτιν +11.1
- Μπριν-Νάγκλ +13.5
- Ροβάνπερα-Χάλτουνεν +15.3
- Kατσούτα-Τζόνστον +17.3
- Νεβίλ-Γουάιταγκε+25.7
- Λουμπέ-Λαντέ +28.9
- Χούτουνεν-Λούκα +29.1
- Γκρίνσμιθ-Άντερσον +36.3