Ο Εσθονός από την Παρασκευή το πρωί τέθηκε επικεφαλής του αγώνα και παρέμεινε εκεί μέχρι την τελευταία Ειδική Διαδρομή.
Παρ’ όλη τη λυσσαλέα επίθεση, την πρώτη μέρα του Λάπι και μετά του τρομερού Ροβάνπερα ο Τάνακ άντεξε και πήρε μια πανάξια νίκη μέσα στο σπίτι της …Toyota.
Oι Τάνακ – Γιαρβέογια ήξεραν πως ο αγώνας στη Φινλανδία εκτός από χέρια και θάρρος χρειάζεται και οξυδέρκεια.
Έτσι κατέστρωσαν και εφάρμοσαν το σχέδιο τους, που τους ήθελε να παρουσιάζονται με προβλήματα σε κάθε Ειδική Διαδρομή.
Ο Τάνακ παραπονιόταν μια πως δεν είχε καλή αίσθηση του αυτοκινήτου του μία πως έπαιρνε παραπάνω ρίσκα και τα χέρια του έτρεμαν από την πίεση και άλλα πολλά για να καθησυχάσει τους αντιπάλους του.
Όλοι πίστεψαν – τουλάχιστον στην αρχή του αγώνα – πως ο Εσθονός, όντως είχε προβλήματα και πως υπέρβαλε εαυτόν και δεν είχε άλλο να δώσει.
Πως μπορούσε, αν ήδη οδηγούσε στο 200% να πήγαινε ακόμα πιο γρήγορα, έτσι δεν είναι;
Όμως ο Τάνακ μπορούσε και μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση να κρατήσει και τον Ροβάνπερα που του επιτέθηκε λυσσαλέα τη δεύτερη μέρα.
Ο Εσθονός έδειξε τη δεύτερη μέρα, οτι αυτός είχε το πάνω χέρι του αγώνα εξ αρχής.
Ο Κάλε προσπάθησε πολύ και κατάφερε να φέρει τη διαφορά στα +8.4 το βράδυ του Σαββάτου.
Η μάχη την Κυριακή θα ήταν σφοδρή.
Όμως με το κυριακάτικο καλημέρα, ο Τάνακ έδειξε πως αυτός είναι το αφεντικό στη Φινλανδία.
Κέρδισε την πρώτη Ειδική Διαδρομή και αύξησε τη διαφορά του κατά +1.9 από τον Ροβάνπερα.
Ο Κάλε αντεπιτέθηκε στην επόμενη Ειδική Διαδρομή, όμως το χρονόμετρο έδειξε ισοπαλία.
Ο χρόνος τους ήταν ακριβώς ίδιος- κάτι που είχαν ξαναπετύχει στην 17η Ειδική Διαδρομή.
Οπότε και η διαφορά τους παρέμεινε στα +10.3.
Ο Ροβάνπερα δεν το έβαλε κάτω και κέρδισε την επόμενη ειδική – μία πριν την βαθμολογούμενη Powerstage.
Ο Τάνακ έχασε μόλις 0.3 και η διαφορά τους πλέον ήταν στρογγυλά στα +10.0.
Ο Εσθονός έμοιαζε άπιαστος και μόνο το λάθος θα τον σταματούσε.
«Ξέρουμε ότι μπλοφάρει και πως το αυτοκίνητό του είναι μια χαρά» δήλωνε χθες ο Ροβάνπερα «αύριο θα είναι μια δύσκολη μέρα γιατί ο Τάνακ είναι πολύ γρήγορος στις αυριανές ειδικές – τις γνωρίζει πολύ καλά. Θέλω να κερδίσω στην πατρίδα μου μπροστά στους συμπατριώτες μου, όμως με ενδιαφέρει πολύ και το πρωτάθλημα»
Mάλιστα μετά την 20η Ειδική Διαδρομή ο Ροβάνπερα πέταξε λευκή πετσέτα «Δεν μπορώ να τον πιάσω. Όπως το περιμέναμε, δεν γίνεται να καλύψω τη διαφορά χωρίς να πάρω πολλά ρίσκα. Οδηγούμε στο δικό μας ρυθμό και χαιρόμαστε την εκπληκτική ατμόσφαιρα που έχουν δημιουργήσει οι θεατές».
Ο Ροβάνπερα έκανε ότι μπορούσε για να πιάσει τον Τάνακ, όμως έχασε αρκετό χρόνο την πρώτη μέρα που καθάριζε το δρόμο για τους άλλους.
Από την άλλη ο Τάνακ ήξερε τι ήθελε, πάνω από όλα όμως ήξερε και πως να το πάρει.
Το είχε μελετήσει πολύ καλά τον αγώνα ο Εσθονός και τον εφάρμοσε με απόλυτη ακρίβεια.
Ήταν αλάνθαστος, την πρώτη μέρα κοίμισε τους ανθρώπους της Toyota με τη γκρίνια του, ο Λάπι δεν μπορούσε να είναι το ίδιο γρήγορος με τον Εσθονό για να τον πιέσει και να κάνει το λάθος κι έτσι ο Τάνακ έφτασε μέχρι την τελευταία Ειδική Διαδρομή χωρίς κανένας να τον κάνει να αισθανθεί πως θα χάσει τον αγώνα.
Ήταν ένα μεγαλοφυές οδήγημα των Τάνακ-Γιαρβέογια, εφαρμόζοντας άψογα ένα πανέξυπνο σχέδιο.
Ο Λάπι εν τω μεταξύ, ενώ ήταν άνετα τρίτος στην 21η Ειδική Διαδρομή σε μια αριστερή στροφή υπέρβαλλε και το Yaris τούμπαρε – τρεις τούμπες έφερε.
Ο Λάπι συνέχισε μέχρι το τέλος της Ειδικής Διαδρομής τερματίζοντας 11ος γενικής – έχασε μόλις 20 δευτερόλεπτα.
Το Yaris είχε σπασμένο πίσω φτερό και πιθανή βλάβη στο ψυγείο. Οι Λάπι – Φερμ παρ’ όλες τις τούμπες κράτησαν την τρίτη θέση μπροστά από τους Έβανς-Μάρτιν.
Στην 5η θέση τερμάτισαν μετά από μεγάλες ταλαιπωρίες σε όλη τη διάρκεια του αγώνα οι Νεβίλ-Γουάιταγκε.
Ακόμα ένας αγώνας, που ο Βέλγος δεν καταφέρνει να βρεθεί στις πρώτες θέσεις.
Μάλιστα δήλωσε πως στόχος του ήταν να πάρει και τους τρεις βαθμούς από την Power-stage.
Στην 6η θέση ήταν οι Κατσούτα-Τζόνστον. Ο Ιάπωνας έκανε ένα φιλότιμό αγώνα, μάλιστα κέρδισε και μια Ειδική Διαδρομή.
Πιο πίσω στην 7η θέση τερμάτισαν οι Γκρίνσμιθ-Άντερσον και ήταν το πρώτο Puma μέσα στην πρώτη δεκάδα.
Οι Μπριν-Ναγκλ που είχαν τα φόντα για έναν καλύτερο τερματισμό, εγκατέλειψαν τη δεύτερη μέρα, όταν σε ένα άλμα διέλυσαν τον πίσω δεξιό τροχό του αυτοκινήτου τους.
Ήταν για την ομάδα της M-Sport ένα πραγματικά απογοητευτικό αποτέλεσμα.
Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι απίθανοι πρωταγωνιστές της κατηγορίας WRC2 Σούνινεν-Μάρκουλα με Hyundai – η κορεάτικη ομάδα κέρδισε και την κατηγορία WRC2- οι Λίντχολμ-Χαμαλάινεν με Skoda Fabia και οι Χούτουνεν-Λούκα με Puma μια θέση, που κέρδισαν μετά την εγκατάλειψη από μηχανική βλάβη στην απλή πριν την τελευταία ειδική διαδρομή – power-stage – των team mate τους, Λουμπέ-Λαντέ.
Την power-stage κέρδισαν οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν παίρνοντας και τους 5 επιπλέον πολύτιμους βαθμούς. Δεύτεροι ήταν οι Μπριν – Νάγκλ που έκαναν ίδιο χρόνο με τους ‘Εβανς-Μάρτιν , πίσω τους ήταν οι νικητές του αγώνα Τάνακ-Γιαρβέογια και την πεντάδα συμπλήρωσαν οι Νεβίλ-Γουάιταγκε και οι Κατσούτα-Τζόνστον.
Επόμενος αγώνας το Ράλι Βελγίου (18-21 Αυγούστου). Θα καταφέρει ο Νεβίλ να ανακάμψει και να πρωταγωνιστήσει στα πάτρια εδάφη;
Ο Τάνακ θα συνεχίσει τις καλές του επιδόσεις;
Πάντως ο Ροβάνπερα με τους βαθμούς της δεύτερης θέσης, που πήρε από τον φινλανδικό αγώνα, μαζί με τους βαθμούς από την power-stage μεγάλωσε ακόμα περισσότερο τη διαφορά από τους διώκτες του και προελαύνει στη βαθμολογία των οδηγών.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΑΛΙ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ
- Τάνακ-Γιαρβέογια Hyundai i20
- Ροβάνπερα-Χαλτουνεν Toyota Yaris
- Λάπι-Φερμ Toyota Yaris +6.8
- Ροβάνπερα-Χαλτουνεν Toyota Yaris +1.207
- Έβανς-Μάρτιν Toyota Yaris+1.37.6
- Νεβίλ-Γουίτακε Hyundai i20 +2.18.0
- Κατσούτα-Τζόνστον Toyota Yaris + 3.09.0
- Γκρίνσμιθ-Άντερσον M-Sport Puma +3.57.0
8 Σούνινεν-Μάρκουλα Hyundai i20 WRC2 + 9.31.3
- Λίντχολμ – Χαμαλάινεν Skoda Fabia WRC2 +9.39.0
10.Χούτουνεν-Λούκα M-Sport Puma +10.31.6
Photo Gallery by Reporter Images