Οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν (Toyota Yaris Rally1) δεν κατάφεραν να πάρουν τη νίκη από τον ταχύτατο και πεισματάρη Οτ Τάνακ (Hyundai i20 Rally1), που πετούσε στις φινλανδικές Ειδικές Διαδρομές.
Η δεύτερη θέση, όμως στην οποία τερμάτισαν τους εξασφαλίζει μια άνετη συνέχεια για το κυνήγι του παγκόσμιου τίτλου.
Άλλωστε αυτός είναι ο μεγάλος φετινός στόχος του Ροβάνπερα και δεν το έκρυψε λεπτό.
Αν προσπαθούσαν να ρισκάρουν και να κερδίσουν στην Φινλανδία, ενώ η υπόθεση παγκόσμιος τίτλος είναι ανοικτή, τότε θα ήταν, σα να κοιτούσαν το δένδρο και δεν έβλεπαν το δάσος.
Απόλυτα συγκεντρωμένοι στο φετινό τους στόχο και πατώντας γερά στη γη, δέχονται σαν θετικό το αποτέλεσμα στο Ράλι Φινλανδίας.
Άλλωστε οι βαθμοί από τη δεύτερη θέση και οι επιπλέον βαθμοί από την πρωτιά στην Power-Stage, έχει φέρει τον Κάλε πρώτο με διαφορά 94 βαθμών από τον δεύτερο και με 5 ακόμα αγώνες να απομένουν.
Πριν ξεκινήσει το Ράλι Φινλανδίας, ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα έλεγε, πως θα ήταν ευχαριστημένος με δυο αυτοκίνητά του στο πόντιουμ.
Το κατάφεραν.
Μάλιστα έλεγε, πως δεν θα πρέπει να στενοχωρηθούν, αν δεν κερδίσουν, παρ΄όλο που το θέλουν πολύ, καθώς είναι ο αγώνας της πατρίδας τους, διότι πάνω από όλα έχουν φέρει φέτος εκπληκτικά αποτελέσματα, όπως το 1-2-3-4 στην Κένυα.
Επίσης μίλησε για απληστία, οτι δεν θα πρέπει να είναι άπληστοι, καθώς μέχρι τώρα έχουν πετύχει πολλά.
Και πάνω απ΄ όλα στόχος τους είναι, οι παγκόσμιοι τίτλοι.
Έτσι ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα δεν θα πρέπει να δυσαρεστήθηκε από το αποτέλεσμα, μάζεψαν βαθμούς και για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, και έκαναν το 2-3-4 με τους Ροβάνπερα-Χάλτουνεν, Λάπι-Φερμ και Έβανς-Μάρτιν, οι Κατσούτα-Τζόνστον ήταν 6οι και ο Κάλε ξέφυγε ακόμα πιο πολύ στο πρωτάθλημα των οδηγών.
Ο Λάπι μάλιστα κατάφερε, παρ’ όλο που τουμπάρισε και άλλαξε το σχήμα του Yaris, μια ειδική πριν την Power-Stage, να συνεχίσει και να τερματίσει τρίτος, δίνοντας και τους βαθμούς για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
«To Ράλι Φινλανδίας πέρασε στην ιστορία και είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα.
Τερμάτισαν τον αγώνα και τα 4 αυτοκίνητα μας μέσα στις 6 πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης.
Όλα μας τα πληρώματα πάλεψαν πολύ καλά, όλο το Σαββατοκύριακο του ράλι.
Δεν χάσαμε τον αγώνα. Ο Οτ και ο Μάρτιν τον κέρδισαν μετά από ένα τέλειο Σαββατοκύριακο και τους συγχαίρω για τη νίκη τους.
Από την πλευρά μας, οι οδηγοί μας, είχαν να σκεφτούν το παγκόσμιο πρωτάθλημα και δεν ήθελαν να πάρουν επιπλέον ρίσκα για να κερδίσουν τον αγώνα, ακόμα και αν ήταν ο αγώνας της πατρίδας μας.
Ο κύριος στόχος ήταν να εξασφαλίσουμε βαθμούς για τη συνέχεια και έκαναν ξανά εξαιρετική δουλειά κι εδώ στην Φινλανδία» έτσι δήλωσε ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, που ναι μεν ήθελε τη νίκη στα πάτρια εδάφη, αλλά πάνω από όλα ήθελε τους βαθμούς από τους καλούς τερματισμούς των πληρωμάτων της ομάδας του.
Ο επικεφαλής της βαθμολογίας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι Κάλε Ροβάνπερα, ήταν ο οδηγός της Toyota, που πάλεψε πιο πολύ από όλους, να κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του και τον Τάνακ.
«Αυτό πήρα τελικά από το Ράλι Φινλανδίας, μια δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη και 5 βαθμούς, από την πρώτη θέση στην Power -Stage” είπε ο Ροβάνπερα.
«Εννοείται ότι ήθελα να κερδίσω τον αγώνα, αλλά νομίζω ότι έχουμε ακόμα ένα υπέροχο αποτέλεσμα και μάλιστα μετά τον καθαρισμό των δρόμων της Παρασκευής!
Επίσης ευχαριστώ πολύ τους θεατές του αγώνα για τη θερμή υποστήριξη όλο το Σαββατοκύριακο!».
Ο Κάλε Ροβάνπερα έχει κάνει μέχρι στιγμής εξαιρετική χρονιά και η διαφορά στη γενική βαθμολογία από τους διώκτες του, είναι τέτοια που μόνο από πολύ άσχημα αποτελέσματα μπορεί να μαζευτεί.
Όμως στα ράλι το ξέρουν και οι ίδιοι πολύ καλά, πως όλα γίνονται και όλα ανατρέπονται, για αυτό και πρέπει να μην ησυχάσουν μέχρι να περάσουν και το τελευταίο μέτρο της τελευταίας Ειδικής Διαδρομής, που θα τους εξασφαλίσει τον τίτλο.
Οι επόμενοι αγώνες δεν είναι εύκολοι, Βέλγιο, Ελλάδα, Νέα Ζηλανδία, Ισπανία και Ιαπωνία, και η ομάδα της Hyundai πήρε μια γερή τόνωση ηθικού και αυτοπεποίθησης με τη νίκη του Τάνακ στην Φινλανδία.
Αν μάλιστα ο Εσθονός δεν μπλόφαρε τελικά, και όντως δεν αισθανόταν το αυτοκίνητο του 100% σωστό, τότε όλα είναι πιθανά.
Δικαίως ο Λάτβαλα φωνάζει για σκληρή δουλειά και τα πόδια να πατάνε γερά στη γη, αν θέλουν να πετύχουν τους φετινούς τους στόχους.
Μείνετε συντονισμένοι. Ο αγώνας στο Βέλγιο δεν αργεί, (18-21 Αυγούστου).
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ μετα από 8 ΑΓΩΝΕΣ
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 339
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 251
3 M-Sport Ford World Rally Team 174
4 Toyota Gazoo Racing World Rally Team NG 89
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ μετά από 8 ΑΓΩΝΕΣ
1 Ροβάνπερα 198
2 Τάνακ 104
3 Νεβίλ 103
4 Έβανς 94
5 Κατσούτα 81
6 Μπριν 64
7 Λάπι 42
8 Λεμπ 35
9 Οζιέ 34
10 Σόρδο 34
11 Γκρίνσμιθ 34
12 Μίκελσεν 19
13 Λουμπέ 18
14 Σόλμπεργκ 9