Τα ηλεκτρονικά καύσιμα, επίσης γνωστά ως συνθετικά καύσιμα ή ηλεκτροκαύσιμα, αποτελούν πιθανή αντικατάσταση των υγρών ορυκτών καυσίμων.
Κατασκευάζονται με χρήση δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα ή μονοξειδίου του άνθρακα, μαζί με υδρογόνο που λαμβάνεται από βιώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας όπως η αιολική, η ηλιακή και η πυρηνική ενέργεια.
Για την εναλλακτική αυτού του τύπου καυσίμων μίλησε σε διεθνές μέσο ενημέρωσης ο επερχόμενος πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου Volkswagen και νυν επικεφαλής του ΔΣ της Porsche, Όλιβερ Μπλούμε, που ως γνωστόν αντικαθιστά τον Χέρμπερτ Ντις.
Σύμφωνα με τον Μπλούμε, η προστασία του κλίματος πρέπει να εξεταστεί ολιστικά.
Γι’ αυτό, όπως λέει, πρέπει να είμαστε ανοιχτοί σε επίπεδο τεχνολογίας.
Η ηλεκτροκίνηση είναι ένα σημαντικό πεδίο. «Ταυτόχρονα, -σημειώνει-, υπάρχουν περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο υπάρχοντα οχήματα παγκοσμίως.
Θα είναι στους δρόμους για τις επόμενες δεκαετίες. Τα e-fuels είναι μια αποτελεσματική, συμπληρωματική λύση από αυτή την άποψη.
Μπορούν να επιτρέψουν σε όλα τα οχήματα να παίζουν ρόλο στη μείωση του CO₂, ανεξάρτητα από τον τύπο του συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να τροφοδοτηθούν με ηλεκτρονικά καύσιμα με σχεδόν ουδέτερες εκπομπές άνθρακα.
Δεν χρειάζεται να γίνουν μετατροπές ή άλλες παρεμβάσεις εκ των υστέρων.
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα μπορούν να προσφερθούν ως πρόσμιξη ή μόνα τους σε όλα τα πρατήρια καυσίμων.
Πρέπει να προσφέρουμε μια επιλογή και στους κατόχους υπαρχόντων οχημάτων».
Στην ερώτηση τι θα κοστίζει ένα λίτρο ηλεκτρονικών καυσίμων, ο ίδιος απαντά πως αυτό εξαρτάται από το επίπεδο της μελλοντικής παραγωγής.
Εάν παράγεται σε βιομηχανική κλίμακα, θα μπορούσαν να είναι δυνατές τιμές κάτω των 2 ευρώ ανά λίτρο.
Το σημαντικό είναι ότι τα συνθετικά καύσιμα παράγονται με βιώσιμο τρόπο και σε μέρη στον κόσμο όπου οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι άφθονες.
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα που παράγονται από το νερό και το διοξείδιο του άνθρακα που εξάγεται από τον αέρα, για αυτοκίνητα, αεροπλάνα και πλοία, έχουν το πλεονέκτημα έναντι του καθαρού υδρογόνου ότι μπορούν να μεταφερθούν πιο εύκολα.
Κατά τον Μπλούμε, η ηλεκτροκίνηση είναι ύψιστης προτεραιότητας για την Porsche. Παράλληλα, συνεχίζουν να κατασκευάζουν σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Η 911 είναι πιο δημοφιλής από ποτέ στους πελάτες. Τα επόμενα χρόνια, θα προσφέρουμε μια πολύ σπορ υβριδική έκδοση για την 911, όπως πολλοί γνωρίζουν στο πλαίσιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Αυτά τα αποφασιστικά βήματα προστασίας του κλίματος είναι καλά.
Υποστηρίζω την ανοιχτή προσέγγιση της γερμανικής κυβέρνησης όσον αφορά την τεχνολογία και τον συμβιβασμό του συνασπισμού για την ενσωμάτωση των ηλεκτρονικών καυσίμων ως μέρος της λύσης.
Αυτό περιλαμβανόταν και στη συμφωνία του συνασπισμού. Οι απαγορεύσεις τεχνολογίας λειτουργούν ως τροχοπέδη στην καινοτομία.
Η Porsche έχει δεσμευτεί σε μια διπλή διαδρομή: ηλεκτροκίνηση και ηλεκτρονικά καύσιμα».
«Μεταξύ των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών, έχουμε μια πολύ προοδευτική ηλεκτρική στρατηγική», καταλήγει ο νέος ισχυρός άνδρας του Ομίλου VW.
Φιλοδοξία μας είναι περισσότερο από το 80% των οχημάτων (Porsche) που θα παραδοθούν στους πελάτες το 2030 να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά.
Το πρώτο μας αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο Taycan έχει, ήδη, τεράστια επιτυχία. Πέρυσι, καταφέραμε να διπλασιάσουμε τις παραδόσεις σε σχέση με το ισχυρό προηγούμενο έτος σε περισσότερα από 41.000 οχήματα.
Αυτό τοποθετεί το Taycan στο ίδιο επίπεδο με το εμβληματικό μας 911. Θεωρούμε τους εαυτούς μας πρωτοπόρους στη βιώσιμη κινητικότητα».
Τάδε έφη Όλιβερ Μπλούμε.