Ο τύπος «δεν χαμπαριάζει», κατά το κοινώς λεγόμενο.
Όσο προκύπτουν εμπόδια, τουιτάρει και …χρεώνει. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ , ανακοίνωσε την Κυριακή αύξηση της τιμής κατά 25% για το premium σύστημα υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας, το οποίο διατίθεται στην αγορά με το όνομα Full Self-Driving ή FSD.
Για αυτό ακριβώς που τόσα στραβά συμβαίνουν και ερευνάται από φορείς και Αρχές ως προς την αποτελεσματικότητά του και την ασφάλεια για την ανθρώπινη ζωή.
Η τιμή, λοιπόν, θα αυξηθεί στα 15.000 δολάρια από 12.000 δολάρια στις 5 Σεπτεμβρίου, ανέφερε ο Μασκ σε tweet.
Σήμερα, η Tesla χρεώνει τους πελάτες προκαταβολικά 12.000 $ για FSD ή 199 $ το μήνα με συνδρομή.
Όλα τα νέα οχήματα της Tesla συνοδεύονται από ένα τυπικό πακέτο υποβοήθησης οδηγού που ονομάζεται Autopilot, το οποίο περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως “Traffic-Aware Cruise Control” και “Autosteer”.
Αυτά βασίζονται σε κάμερες, άλλους αισθητήρες, υλικό και λογισμικό για να κρατούν αυτόματα ένα όχημα Tesla στο κέντρο της λωρίδας και να τηρεί τα όρια ταχύτητας.
Η επιλογή υποβοήθησης οδηγού με την υψηλότερη τιμή περιλαμβάνει αυτό που η εταιρεία ονομάζει «Traffic and Stop Sign Control» και «Navigate on Autopilot» μεταξύ των δυνατοτήτων της.
Αυτές οι πιο προηγμένες λειτουργίες προορίζονται για να επιτρέπουν στα αυτοκίνητα της Tesla να ανιχνεύουν αυτόματα και να επιβραδύνουν τα σήματα κυκλοφορίας.
Η Tesla λέει στους οδηγούς να παραμείνουν προσεκτικοί και να είναι προετοιμασμένοι να αναλάβουν το τιμόνι και το φρενάρισμα των αυτοκινήτων τους ανά πάσα στιγμή κατά τη χρήση Autopilot ή FSD –η τεχνολογία αυτή δεν κάνει τα οχήματα της Tesla αυτόνομα, το επαναλαμβάνει διαρκώς αυτό για ευνόητους λόγους μετά από διάφορες καταγγελίες.
Μια λειτουργία της Tesla που ονομάζεται Smart Summon επιτρέπει στους οδηγούς να χρησιμοποιούν ένα smartphone και την εφαρμογή Tesla για κινητά, όπως ένα τηλεχειριστήριο, καλώντας το αυτοκίνητό τους από ένα πάρκινγκ και να οδηγούν αργά, χωρίς κανέναν πίσω από το τιμόνι, στο σημείο που στέκονται.
Ενώ ορισμένες λειτουργίες FSD περιλαμβάνονται, επίσης, σε μια επιλογή χαμηλότερης τιμής που ονομάζεται Enhanced Autopilot ή EAP, μόνο οι πελάτες της Tesla που αγοράζουν ή εγγράφονται στην επιλογή premium μπορούν να ζητήσουν πρόσβαση στο FSD Beta , μια πειραματική έκδοση του συστήματος της Tesla.
Οι χρήστες FSD Beta υποτίθεται ότι λαμβάνουν υψηλό «Δείκτη ασφαλείας» από την Tesla για να αποκτήσουν και να διατηρήσουν πρόσβαση στο σύστημα.
Η προσέγγιση της Tesla έχει προκαλέσει κριτική και ρυθμιστικό έλεγχο τόσο από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας όσο και από το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια.
Ωστόσο, η εταιρεία προχωρά μπροστά και δίνει μια περιορισμένη έκδοση της τελευταίας έκδοσης του FSD Beta, σε μια σχετικά μικρή ομάδα χρηστών, έγραψε επίσης ο Μασκ την Κυριακή.
Νωρίτερα, έγραψε στο Twitter: «Υπάρχουν πολλές σημαντικές αλλαγές στον κώδικα, επομένως αυτή θα είναι μια πολύ προσεκτική διάθεση. Κυκλοφορεί στις 20/8 σε ~1000 κατόχους Tesla, στη συνέχεια 10.69.1 την επόμενη εβδομάδα για να φιλοξενήσει σχόλια και να κυκλοφορήσει σε ~10.000 πελάτες, στη συνέχεια 10.69.2 εβδομάδα μετά και να κυκλοφορήσει στο υπόλοιπο FSD Beta.»
Οι ιδιοκτήτες που αποκτούν πρόσβαση στο FSD Beta μπορούν να στέλνουν σχόλια στην εταιρεία μέσω των αυτοκινήτων τους, όταν το σύστημα αποτυγχάνει ή λειτουργεί με προβλήματα.
Η Tesla είπε προηγουμένως ότι 100.000 προγράμματα οδήγησης είχαν, ήδη, εγκαταστήσει το FSD Beta.
Η Tesla σχεδιάζει να κάνει το FSD Beta ακόμα πιο mainstream… Υπενθυμίζεται πως στην Ετήσια Συνέλευση των Μετόχων της Tesla 2022 στις 4 Αυγούστου, ο Μασκ είχε πει ότι το FSD Beta θα είναι διαθέσιμο σε όποιον το ζητήσει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. «Εξακολουθούμε να παρακολουθούμε πολύ για να έχουμε ευρεία ανάπτυξη του FSD Beta φέτος στη Βόρεια Αμερική. Οπότε θα πρέπει να πω βασικά ότι το FSD θα είναι διαθέσιμο σε όποιον το ζητήσει μέχρι το τέλος αυτού του έτους».
Μεταξύ εκείνων που λαμβάνουν την ενημέρωση περιορισμένης κυκλοφορίας αυτό το Σαββατοκύριακο, παρακολουθούνται ευρέως οι ινφλουένσερ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που πωλούν εμπορεύματα της Tesla και προβάλλουν βίντεο που υποστηρίζονται από διαφημίσεις σε κανάλια YouTube, όπου εξετάζουν τις τελευταίες εκδόσεις της Tesla και πολλά άλλα.
Από το 2016, το NHTSA έχει ανοίξει 38 ανιχνευτές σε συγκρούσεις που αφορούσαν ένα όχημα Tesla, όπου τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένου του Autopilot και πιο προηγμένων συστημάτων θεωρήθηκε ότι ήταν ένας παράγοντας του ατυχήματος.
Δεκαεννέα θάνατοι αναφέρθηκαν υπό διερεύνηση ως μέρος αυτών των συγκρούσεων που αφορούσαν την Tesla.
Ξεχωριστά, η DMV της Καλιφόρνια κατηγόρησε πρόσφατα την Tesla για παραπλανητικές πρακτικές μάρκετινγκ όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των οχημάτων της και διενεργεί τεχνική αναθεώρηση των συστημάτων της Tesla, συμπεριλαμβανομένου του FSD Beta.
Ο Άσοκ Ελουσγουόμι, διευθυντής λογισμικού Autopilot της Tesla, δήλωσε στο Twitter αυτό το Σαββατοκύριακο ότι: «Ο Αυτόματος πιλότος αποτρέπει ~ 40 ατυχήματα / ημέρα όπου οι άνθρωποι οδηγοί πατούν κατά λάθος το γκάζι στο 100% αντί για τα φρένα».
Η Tesla γενικά δεν διαθέτει δεδομένα σχετικά με τα συστήματά της σε τρίτους ερευνητές για επιβεβαίωση των ισχυρισμών της…