Ένας άλλος κόσμος, που δεν επηρεάζεται από τις οικονομικές κρίσεις, τις πανδημίες και τους πολέμους. Το χρήμα έρευσε άφθονο στο Μοντερέϊ, το Σαββατοκύριακο 20-21 Αυγούστου. Πλούσιοι συλλέκτες αυτοκινήτων απαλλάχθηκαν για λίγο από τις …ανησυχίες για την ύφεση και ξόδεψαν πάνω από 460 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασίες κλασικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Hagerty.
Συγκεκριμένα, πάνω από 790 αυτοκίνητα πουλήθηκαν με μέση τιμή 590.700 δολαρίων στις δημοπρασίες από το βράδυ της Πέμπτης έως το πρωί της Δευτέρας, φθάνοντας συνολικά τα 469 εκ. δολ. Οι πωλήσεις έσπασαν το προηγούμενο ρεκόρ, που είχε φθάσει το 2015 στα 395 εκατομμύρια δολάρια.
Οι πωλήσεις στο Μοντερέϊ και στο Πέμπλ Μπήτς, που συνδυάστηκαν την Κυριακή με το Concours d’Elegance, σηματοδοτούν τη μεγαλύτερη δοκιμασία της χρονιάς για την αγορά κλασικών αυτοκινήτων και υποδηλώνουν ότι οι πλούσιοι συλλέκτες παραμένουν ανοδικοί παρά τους φόβους της ύφεσης και την πρόσφατη αστάθεια του χρηματιστηρίου. Περισσότερα από 110 αυτοκίνητα πουλήθηκαν για 1 εκατομμύριο δολάρια. «Εάν κάποιος είχε οποιεσδήποτε ερωτήσεις σχετικά με το αν αυτή θα ήταν μια δυνατή χρονιά, αυτή την εβδομάδα απέδειξε ότι η ζήτηση για όλες τις διαφορετικές κατηγορίες συλλεκτικών αυτοκινήτων ήταν πολύ ισχυρή», δήλωσε ο Μακ Κιλ Χάγκερτι, Διευθύνων Σύμβουλος της Hagerty. «Σχεδόν κάθε εταιρεία δημοπρασίας ανέφερε πολλούς, ισχυρούς πλειοδότες, σε πολλά αυτοκίνητα». Μέχρι το Σαββατοκύριακο, ορισμένοι ειδικοί φοβούνταν ότι η αύξηση των τιμών για τα κλασικά αυτοκίνητα έπρεπε να κάνει διόρθωση. Αρκετοί μεγάλοι συλλέκτες διέθεσαν μεγάλα κομμάτια των συλλογών τους, υποδηλώνοντας ότι το «έξυπνο» χρήμα κορυφώνεται στην αγορά.
Υπήρχαν, βεβαίως, διάσπαρτα σημάδια υπερπληθωρικής τιμολόγησης: Η κορυφαία «παρτίδα» της εβδομάδας, μια Ferrari του 1955 που δημοπρατήθηκε στον οίκο RM Sotheby’s, πουλήθηκε για 22 εκατομμύρια δολάρια -κάτω από την εκτιμώμενη αξία της μεταξύ 25 και 30 εκατομμυρίων δολαρίων. Αρκετά αυτοκίνητα δεν πωλήθηκαν ωστόσο στην τιμή που ζητούσαν οι κάτοχοί τους.
Το ποσοστό πώλησης, ή το μερίδιο των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν, ήταν 79% λίγο πιο κάτω από το ποσοστό 80% του περασμένου έτους.
Η ζήτηση, όμως, ήταν μεγάλη για σχεδόν κάθε κατηγορία συλλεκτικών αυτοκινήτων — από τα προπολεμικά κλασικά και τις κορβέτες της δεκαετίας του 1960 έως τα Ferrari της δεκαετίας του ’90 και τα supercars του 2021. Νέα ρεκόρ τιμών σημειώθηκαν για μια μεγάλη γκάμα μοντέλων.
Οι δημοπρασίες τροφοδοτήθηκαν επίσης από συλλέκτες όλων των ηλικιών, με τους millennial συλλέκτες να παίζουν έναν αυξανόμενο ρόλο στις πωλήσεις.
Οι δημοπράτες λένε ότι πλούσιοι αγοραστές αποφάσισαν την τελευταία στιγμή να εγγραφούν και να υποβάλουν προσφορά.
Τα 10 πιο ακριβά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στο Monterey:
- Ferrari 250 GT Cabriolet του 1958, πωλήθηκε για 6.825.000 $ (RM Sotheby’s)
- 1938 Talbot-Lago T150-C SS Teardrop Coupe, πωλήθηκε για 7.265.000 $ (RM Sotheby’s)
- Ferrari 375 MM Spider του 1953, πωλήθηκε για 7.485.000 $ (RM Sotheby’s)
- Ferrari 375 America Vignale Cabriolet του 1954, πωλήθηκε για 7.595.000 $ (RM Sotheby’s)
- 1966 Ferrari 275 GTB/C Coupe, πωλήθηκε για 7.595.000 $ (RM Sotheby’s)
- Ferrari 500 TRC Spider του 1957, πωλήθηκε για 7.815.000 $ (RM Sotheby’s)
- 1924 Hispano-Suiza H6C Transformable Torpedo, πωλήθηκε για 9.245.000 $ (RM Sotheby’s)
- Mercedes-Benz 540K Sindelfingen Roadster του 1937, πωλήθηκε για 9.905.000 $ (RM Sotheby’s)
- Bugatti Type 57 Atalante Coupe του 1937, πωλήθηκε για 10.345.000 $ (Gooding & Company)
- Ferrari 410 Sport Spider του 1955, πωλήθηκε για 22.005.000 $ (RM Sotheby’s)