Η BYD είναι κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία, που έχει βάλει το «πόδι» της στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ αποβιβάζεται -αρχικά- στις λεγόμενες δυνατές αγορές της Ευρώπης, όπως Ολλανδία, Σουηδία, Γερμανία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Δανία και Νορβηγία.
Εκτός από το SUV Τang, δύο από τα μοντέλα που θα εισαχθούν στην αγορά της Ευρώπης είναι η ναυαρχίδα Αct3, ένα sedan που βασίζεται στο μοντέλο Han το οποίο κυκλοφορεί αποκλειστικά στην αγορά της Κίνας.
Το μπροστινό μέρος έχει έντονες κυρτές γραμμές που όμως διαφοροποιείται από το Han sedan.
Φέρει ζάντες 19 ιντσών σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα, ενώ στο πίσω μέρος βρίσκουμε οριζόντιους προβολείς LED ενωμένους στο κέντρο κάτω από τις λέξεις “Build Your Dreams” (το ακρωνύμιο του BYD).
Σε ο,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις έχει μήκος 4,980 μέτρα, πλάτος 1,910 μέτρα, ύψος 1,495 μέτρα και μετατρόχιο 2,920 μέτρα.
Ερχόμενοι στα τεχνικά δεδομένα, το Act 3 χρησιμοποιεί μπαταρία 77 kWh απόδοσης 222 ίππων.
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 190 χλμ./ώρα, ενώ για τα 0-100 ο χρόνος είναι 7,9 δευτ. με αυτονομία σύμφωνα με την εταιρία 605 χλμ.
Ίσως το πιο ενδιαφέρον μοντέλο να είναι το μικρότερο σε διαστάσεις αμιγώς ηλεκτρικό το Atto3 ένα crossover, που έχει αναπτυχθεί στην αρθρωτή πλατφόρμα e-Platform 3.0, την ίδια που δίνει ζωή στα μοντέλα Act3 και Tang.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η αρθρωτή αρχιτεκτονική επιτρέπει σημαντικά πλεονεκτήματα την ασφάλεια, την αισθητική και την απόδοση. Περιλαμβάνει τη μπαταρία Blade, σιδήρου-λιθίου-φωσφόρου, δύο επιλογών. Με 49,9 kWh για αυτονομία 345 χλμ. ή 60,4 kWh με αυτονομία 420 χλμ. με ίδια ισχύ και για τις δύο εκδόσεις, 202 ίπποι.
Φέρει διαστάσεις, σε μήκος 4,46 μέτρα, πλάτος 1,88 μέτρα, ύψος 1,62 μέτρα και μετατρόχιο 2,72 μέτρα και ζάντες 18 ιντσών.
Τα μπροστινά καθίσματα, φέρουν εργονομική σπορ σχεδίαση με ενσωματωμένα προσκέφαλα, ηλεκτρικές ρυθμίσεις και δερμάτινες επενδύσεις σε διάφορα χρώματα.
Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη 12,8 ιντσών που μπορεί να περιστρέφεται και έτσι να αλλάζει τη διάταξη από κάθετη σε οριζόντια, ενώ για τον οδηγό η οθόνη είναι 5 ιντσών.
Αναλόγως της έκδοσης εξοπλίζεται με ηχοσύστημα Dirac με 8 ηχεία, ασύρματη φόρτιση για το smartphone και πανοραμική οροφή.
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα, ενώ για τα 0-100 ο χρόνος είναι 7,3 δευτ. με αυτονομία σύμφωνα με την εταιρία 420 χλμ. ενω το βάρος του βρίσκεται στα 1.680 κιλά.
Πρώτη εμφάνιση του Atto3 στην Ευρώπη, μαζί με τα Act3 και Tang, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι,17-23 Οκτωβρίου.
Και λίγα για την BYD και προσέξτε πόσο έξυπνα «παίζει»
Η BYD περιλαμβάνει μια σειρά προϊόντων που αποτελείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βαρέα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων λεωφορείων και φορτηγών, προϊόντα σιδηροδρομικής μεταφοράς, ηλεκτρικά σχολικά λεοφωρεία, ηλεκτρικά κλαρκ για αποθηκεύσεις, νέες ενεργειακές λύσεις και ηλεκτρονικές συσκευές.
Τα κεντρικά γραφεία της BYD βρίσκονται στην Shenzhen της Κίνας.
Υποστηριζόμενη από τις καινοτόμες τεχνολογίες όπως η μπαταρία Blade, η υπερυβριδική τεχνολογία DM-i και η ηλεκτρονική πλατφόρμα, η BYD πούλησε 730.093 επιβατικά οχήματα το 2021, συμπεριλαμβανομένων 593.745 επιβατικών παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 231,6%.
Μάλιστα το πρώτο εξάμηνο του 2022, η BYD πούλησε 638.157 επιβατικά ηλεκτρικά οχήματα σημειώνοντας αύξηση 324,8% σε ετήσια βάση.
Όπως σημείωσε το Fortune, η αύξηση των συνολικών πωλήσεων της BYD κατά 19%, είναι ο υψηλότερος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης στην ιστορία της λίστας.
Τα κεντρικά γραφεία της BYD στη Βόρεια Αμερική βρίσκονται στο Λος Άντζελες, με εγκαταστάσεις παραγωγής στο Λάνκαστερ της Καλιφόρνια και κέντρα εξυπηρέτησης στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά. (για αυτό το παίζει έξυπνα γιατι χωρίς ΗΠΑ δεν «πας» πουθενά), ενώ άρχισε να κατασκευάζει σχολικά λεωφορεία για την αγορά των ΗΠΑ φέτος.
Στις 21 Ιουλίου, η BYD ανακοίνωσε την επίσημη είσοδό της στην αγορά επιβατικών οχημάτων στην Ιαπωνία, σηματοδοτώντας ένα νέο κεφάλαιο στην παγκοσμιοποίηση των επιβατικών οχημάτων BYD.
Όσο για την Ελλάδα θεωρητικά θα είναι στη λίστα του διαγωνισμού προμήθειας των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων. Όσο για τα επιβατικά, σιγά-σιγά τα νέα…
Διαβάστε ακόμα