Η επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων θα επηρεάσει τις οικονομίες των πολιτειών σε όλη τη Μεσοδυτική Αμερική.
Ο αγώνας για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ εντείνεται, καθώς νέοι κύκλοι επενδύσεων αναπτύσσονται στην Ουάσιγκτον. Οι εργαζόμενοι στην πρώην καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας φοβούνται ότι θα μείνουν πίσω…
«Αν κοιτάξουμε προσεκτικά τι συμβαίνει στις μονάδες παραγωγής, δεν θα είναι λιγότεροι οι εργάτες», είπε στο CNBC ο Κίθ Κούλεϊ, πρώην επικεφαλής του τμήματος Εργασίας του Μίσιγκαν. «Θα υπάρχουν, απλώς, διαφορετικοί άνθρωποι που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα.»
Οι ερευνητές, πάλι, πιστεύουν ότι οι σύγχρονες θέσεις εργασίας στα εργοστάσια θα απαιτούν περισσότερη εκπαίδευση και θα μπορούσαν να είναι λιγότερο διαθέσιμες απ’ ότι στο παρελθόν. Εκτιμούν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι δυνατό να απαιτήσουν 30% λιγότερη εργασία στην κατασκευή σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. «Οι γραμμές που λειτουργούν σήμερα για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν πρόκειται να είναι εκεί», παραδέχθηκε ο Κούλεϊ.
Αυτή η αλλαγή θα μπορούσε να πλήξει τους προμηθευτές ανταλλακτικών στην αυτοκινητοβιομηχανία, πολλοί από τους οποίους είναι συγκεντρωμένοι κοντά σε πόλεις των μεσοδυτικών πολιτειών, όπως το Κοκόμο της Ιντιάνα, τη Λίμα, το Οχάιο και το Ντιτρόιτ του Μίσιγκαν. «Οι εταιρείες αυτοκινήτων σε ορισμένα από αυτά τα μέρη αποτελούν στην πραγματικότητα ένα αξιοπρεπές ποσοστό των φορολογικών εσόδων και απασχολούν πολλούς ανθρώπους στη γύρω κοινότητα» , ανέφερε η Σάνια Κάρλεϊ, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα και συνεργάτης στη μελέτη Industrial Heartland . «Έτσι, η μοίρα αυτών των εταιρειών είναι πολύ στενά συνδεδεμένη με τη μοίρα των κοινοτήτων.»
Οι παράγοντες στην Ουάσιγκτον ελπίζουν ότι δύο βασικά νομοθετήματα, ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού και ο νόμος CHIPS, που υπεγράφησαν σε νόμο από τον Πρόεδρο, Τζο Μπάιντεν, τον Αύγουστο, θα αποτελέσουν μια γέφυρα με το μέλλον. Αυτοί οι νόμοι παρέχουν δισεκατομμύρια σε κίνητρα για επιχειρήσεις που επιδιώκουν την παραγωγή καθαρής ενέργειας.
Με τη χρηματοδότηση στα σκαριά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναρωτιούνται, τώρα, πόσο γρήγορα θα υλοποιηθεί η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Το 2021, το 9% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων αφορούσαν ηλεκτρικά οχήματα , σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.