Σχεδιαστικό σημείο αναφοράς σε κάθε αυτοκίνητο αποτελεί η γρίλια της μάσκας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το συνολικό αισθητικό αποτέλεσμα στην όψη του.
Η Mercedes λοιπόν κάνει μια αναδρομή στη δική της ιστορία σχετικά με τη γρίλια. Μάλιστα, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία ήταν η πρώτη που την τοποθέτησε σε όχημά της. Αυτό συνέβη το μακρινό 1900, όταν η γρίλια εγκαινιάστηκε από την Mercedes 35 PS.
Δε θυμίζει σε τίποτα τις σύγχρονες γρίλιες, καθώς ήταν απλά ένα κυψελοειδές πλέγμα του ψυγείου που δε συνδυάζονταν με το περίβλημα μιας μάσκας, ενώ ρόλος της ήταν να εξυπηρετεί τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα. Αποτελούνταν από 8.000 μικρές εσοχές με τετράγωνη διατομή πλάτους 6 χλστ.
Ένας ανεμιστήρας που βρίσκονταν πίσω από το ψυγείο εξασφάλιζε την κατάλληλη ρύθμιση της θερμοκρασίας όταν το όχημα ταξίδευε με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη. Το αποτέλεσμα ήταν ο όγκος του συστήματος ψύξης να μειωθεί από 18 σε 9 λίτρα. Έπειτα από ένα χρόνο και ορισμένες βελτιώσεις, ο όγκος του συστήματος ψύξης μειώθηκε και πάλι στα 7 λίτρα.
Το 1931 ήταν επίσης έτος ορόσημο, καθώς για πρώτη φορά στην Mercedes V170 (Typ W15) τοποθετήθηκε μάσκα για καλύτερη προστασία του ψυγείου. Είχε μεγάλη κάθετη επιφάνεια και περίγραμμα χρωμίου, ενώ το λογότυπο της Mercedes τοποθετούνταν στην κορυφή, αλλά και λίγο χαμηλότερα. Αργότερα, η μάσκα του ψυγείου αυξήθηκε σε πλάτος, αλλά μειώθηκε σε ύψος, λόγω των νέων αεροδυναμικών απαιτήσεων.
Περνάμε στο 1954 όταν έγινε η επόμενη σημαντική «τομή» στο design που είχαν οι μάσκες ψυγείου. Η εμβληματική Mercedes 300 SL και η 190 SL υιοθέτησαν μια μάσκα με γρίλια αριστερά-δεξιά, ενώ στο κέντρο δέσποζε το διάσημο αστέρι. Η εν λόγω μάσκα υιοθετήθηκε από τα περισσότερα σπορ και roadster μοντέλα της Mercedes εκείνη την εποχή.
Η επέλαση της ηλεκτροκίνησης και η απουσία κινητήρων εσωτερικής καύσης έχει αντίκτυπο και στις μάσκες, οι οποίες πλέον είναι κλειστού τύπου. Έχουν μαύρο χρώμα και αποτελούν «ασπίδα» προστασίας για τεχνολογικά συστήματα, καθώς από πίσω τους βρίσκονται κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες Lidar για τα συστήματα ασφαλείας και ημι-αυτόνομης οδήγησης.