Ένα μεγάλο “X” βάζει στο παρελθόν του το νέο Nissan X-Trail, το οποίο σήμερα πραγματοποίησε την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα.
Το ιαπωνικό SUV εξηλεκτρίστηκε, ομόρφυνε, εξελίχτηκε σε κάθε επίπεδο, ενώ διατήρησε τα χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν. Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι το X-Trail εισήλθε στην τέταρτη γενιά του, ενώ στο βιογραφικό του υπάρχουν σχεδόν 7 εκατομμύρια πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η εξωτερική του εικόνα είναι σαφώς πιο μοντέρνα και εκλεπτυσμένη. H όψη του νέου X-Trail έχει επηρεαστεί σχεδιαστικά από τα υπόλοιπα SUV που διαθέτει στη γκάμα της η Nissan, ενώ ξεχωρίζει η χαρακτηριστική μάσκα “V-motion” και τα εμπρός φωτιστικά σώματα δύο επιπέδων.
Το προφίλ του αναδεικνύεται με τα τονισμένα φτερά και την πίσω κολόνα σχήματος “C”. Λεπτότερα είναι τα πίσω διαιρούμενα φωτιστικά σώματα, ενώ στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα το όνομα του X-Trail. H σχεδίαση του νέου X-Trail εξυπηρετεί και αεροδυναμικούς σκοπούς με “3D” εκτροπείς ελαστικών στην κάτω μπροστινή όψη, ενεργό κλείστρο γρίλιας για τον έλεγχο της ροής αέρα στο χώρο του κινητήρα, ειδικό σχήμα μπροστινής κολόνας, καλύμματα κάτω από το αμάξωμα για τη διαχείριση της ροής αέρα κάτω από το όχημα και μια μοναδική “κουρτίνα αέρα” που κατευθύνει με ακρίβεια τη ροή του αέρα από το μπροστινό μέρος στις πλευρές του X-Trail.
Η εξατομίκευση δεν είναι άγνωστη λέξη για το νέο X-Trail, καθώς η παλέτα για το αμάξωμά του περιλαμβάνει συνολικά δέκα αποχρώσεις και με πέντε συνδυασμούς διχρωμίας, με συνολικά δεκαπέντε 15 παραλλαγές προς επιλογή. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του προβάλλεται με προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω, μαύρο πλαστικό ντύνει περιμετρικά το αμάξωμα, ενώ στη φαρέτρα υπάρχει και το σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE.
Στο εσωτερικό τώρα, των 5 ή 7 θέσεων, το σκηνικό έχει αλλάξει ριζικά, καθώς συναντάμε ποιοτικότερα υλικά, Head-Up Display 10,8 ιντσών, οθόνη αφής 12,3 ιντσών, ενώ ίδιο μέγεθος έχει και η TFT οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων.
Το νέο X-Trail είναι το δεύτερο μοντέλο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan που αποκτά το καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER. Αποτελείται από μπαταρία υψηλής απόδοσης και σύστημα μετάδοσης κίνησης ενσωματωμένα με βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και μπροστινό ηλεκτροκινητήρα 150 kW. Αυτό το μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης σημαίνει ότι η ισχύς στους τροχούς προέρχεται μόνο από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος έχει ως αποτέλεσμα την άμεση, γραμμική απόκριση στο γκάζι. Παράλληλα χάρη στη χρήση του e-Pedal Step επιτρέπεται στον οδηγό να επιταχύνει και να φρενάρει χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι.
Στη γκάμα του νέου X-Τrail υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.5 λίτρων με ισχύ 163 ίππων και 300 Nm ροπής, σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V και μπαταρία ιόντων λιθίου, ενώ το αυτόματο κιβώτιο Xtronic μεταδίδει την κίνηση στους δυο τροχούς.
Στην ελληνική αγορά η αρχική τιμή του νέου X-Trail διαμορφώνεται στα 38.590 ευρώ (υβριδική έκδοση 1.5 λίτρων με ισχύ 163 ίππων, στην εξοπλιστική έκδοση N-Connecta).