Για την αυτονομία και τις επιδόσεις του το Tesla Μodel Y μας έχει πείσει, ωστόσο ήρθε η ώρα να αποδείξει και το επίπεδο ασφάλειας που παρέχει.
Για το λόγο αυτό ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP υπέβαλε το Model Y σε εξαντλητικές δοκιμές πρόσκρουσης, στις οποίες θριάμβευσε καθώς απέσπασε την ύψιστη διάκριση των 5 αστεριών.
Αναλυτικότερα, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο crossover στη μετωπική σύγκρουση κατάφερε να διατηρήσει σταθερό το θάλαμο των επιβατών, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού.
Η ανάλυση της παραμορφώσιμης επιφάνειας της κινούμενης ράμπας, πάνω στην οποία προσέκρουσε το Model Y, καθώς και η ανάλυση της επιβράδυνσης, απέδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα ήταν επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική τώρα πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας όλες οι κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού είχαν καλή προστασία, ενώ τουλάχιστον επαρκής ήταν η προστασία για τον πίσω επιβάτη. Εξίσου καλά ήταν τα αποτελέσματα στην πλευρική πρόσκρουση σε κινητό εμπόδιο, αλλά και στην πιο δύσκολη πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, όπου η προστασία κυμάνθηκε από καλή έως επαρκής.
Η συγκράτηση εκτόξευσης του εμπρός επιβάτη στην απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, κατά τη διάρκεια της πλευρικής πρόσκρουσης, χαρακτηρίστηκε ως επαρκής. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, απέδειξαν ότι σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα.
H δεύτερη υψηλότερη βαθμολογία του Model Y αφορά την προστασία ανηλίκων, καθώς δεν εντοπίστηκε τίποτα μεμπτό στη μετωπική, αλλά ούτε και στην πλευρική πρόσκρουση. Σημειώνεται ότι ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί, ώστε να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος εμπρός.
Το κεφάλι του πεζού είχε στη μεγαλύτερη επιφάνεια του εμπρός καπό καλή ή επαρκή προστασία, ενώ πιο επικίνδυνες περιοχές ήταν η βάση του παρμπρίζ και οι δύσκαμπτες κολόνες του. Από την πλευρά του ο προφυλακτήρας προστάτεψε καλά τα πόδια και την λεκάνη του πεζού.
Στη φαρέτρα του Model Y περιλαμβάνεται σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, το οποίο εκτός από οχήματα εντοπίζει και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, δηλαδή πεζούς και ποδηλάτες. Σε κάθε περίπτωση η απόδοση του εν λόγω συστήματος, μετά τις σχετικές δοκιμές του EuroNCAP, ήταν καλή.
Η λίστα με τα βοηθητικά συστήματα ασφαλείας του Model Y περιλαμβάνει επίσης υπενθύμιση για τις ζώνες των εμπρός και πίσω καθισμάτων, προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ανίχνευση τοπικών ορίων ταχύτητας, σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης και κάμερα που παρακολουθεί την απόσπαση προσοχής του οδηγού από το δρόμο.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης του Tesla Model Y.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 97%
Προστασία παιδιών: 87%
Προστασία πεζών: 82%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 98%