Από το νέο Kia Niro δε λείπει τίποτα, καθώς διατίθεται με υβριδική, plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Για να είναι όμως πλήρες ένα επιτυχημένο μοντέλο επιβάλλεται να διαπρέψει και στον τομέα της ασφάλειας. Για το λόγο αυτό το κορεάτικο crossover εξετάστηκε από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP, ο οποίος του απέδωσε τελικά δυο βαθμολογίες.
H πρώτη ήταν με άριστα, δηλαδή με πέντε αστέρια, όταν εξοπλίζεται με το προαιρετικό πακέτο ασφαλείας “DriveWise” που περιέχει ραντάρ στο σετ αισθητήρων. Χωρίς το πακέτο ασφαλείας, το νέο Niro χάνει ένα αστέρι, επομένως περιορίζεται στα τέσσερα.
Στη μετωπική πρόσκρουση η καμπίνα του νέου Nirο παρέμεινε σταθερή, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών. Ωστόσο η μέτρηση μετατόπισης του πεντάλ έδειξε οριακή προστασία για τα πόδια και τους αστραγάλους του οδηγού. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ανάλυση στην παραμορφώσιμη επιφάνεια του εμποδίου που προσέκρουσε το νέο Niro και διαπιστώθηκε ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα έθετε σε σοβαρό κίνδυνο το άλλο όχημα.
Στη μετωπική τώρα πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας όλες οι κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού και του πίσω επιβάτη είχαν καλή ή επαρκή προστασία. Εξαιρετική ήταν η επίδοση του νέου Niro τόσο στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, όσο και στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Εξαίρεση αποτελεί η οριακή συγκράτηση μετακίνησης του εμπρός επιβάτη στην απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος σε μια πλευρική πρόσκρουση.
Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση, ενώ η αντίστοιχη προστασία για τους πίσω επιβάτες χαρακτηρίστηκε οριακή.
Οι ανήλικοι επιβάτες, 6 και 10 ετών, είχαν καλή προστασία στη μετωπική πρόσκρουση, ενώ μόνο η προστασία στο λαιμό του μεγαλύτερου παιδιού ήταν απλά επαρκής. Στην πλευρική πρόσκρουση οι δυνάμεις που ασκήθηκαν στο κεφάλι του 10χρονου αποκάλυψαν ασθενή προστασία σε αυτή την περιοχή του σώματος, πιθανώς σχετιζόμενη με την ανάπτυξη του αερόσακου.
Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτραπεί την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος εμπρός, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος.
Η προστασία που παρείχε το καπό στο κεφάλι του πεζού ήταν κατά κύριο λόγο καλή ή επαρκής, ενώ ο προφυλακτήρας προστάτεψε καλά τα πόδια, αλλά και τη λεκάνη του. Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης του Niro απέδωσε επαρκώς απέναντι στους πεζούς, καλά προς τους ποδηλάτες και τα άλλα οχήματα.
Στα στάνταρ βοηθητικά συστήματα ασφαλείας του Niro περιλαμβάνεται υπενθύμισης ζώνης ασφαλείας για τα μπροστινά και πίσω καθίσματα, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, η οποία όμως όταν βασίζεται μόνο σε κάμερα δεν πληροί τις απαιτήσεις του EuroNCAP.
Ακολουθεί η αναλυτική βαθμολογία του νέου Niro, με και χωρίς το πακέτο ασφαλείας, καθώς και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης.
Χωρίς το πακέτο ασφαλείας
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 91%
Προστασία παιδιών: 84%
Προστασία πεζών: 75%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 60%
Με το πακέτο ασφαλείας
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 91%
Προστασία παιδιών: 84%
Προστασία πεζών: 76%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 79%