Μόνο ημερολογιακά έχει τελειώσει το φετινό καλοκαίρι, καθώς οι υψηλότατες θερμοκρασίες του Σεπτεμβρίου δε μας αφήνουν να μπούμε σε φθινοπωρινό mood.
Ταυτόχρονα το Opel Crossland μας «τραβάει» από το χέρι για μερικές ακόμα βουτιές στη θάλασσα, και πώς να του αντισταθούμε; Αυτή την εποχή οι παραλίες δε «βουλιάζουν» από κόσμο, τα νερά παραμένουν ζεστά, ενώ η επιστροφή στην καθημερινή ρουτίνα και στο άγχος της εργασίας, μας έκαναν να αναζητήσουμε μερικές δροσιστικές στιγμές χαλάρωσης πλάι στο κύμα. Βέβαια οι κοντινές παραλίες της Αττικής παραμένουν πολυσύχναστες, ειδικά τα Σαββατοκύριακα, αλλά το Crossland είχε τη λύση.
Περιπέτεια χωρίς ακρότητες
Μας βοήθησε να φτάσουμε σε μια πιο απομακρυσμένη παραλία (συγγνώμη, δε θα σας δώσουμε συντεταγμένες), χάρη στο σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης IntelliGrip που διαθέτει στη φαρέτρα του, το οποίο κατανέμει, ανάλογα με τις συνθήκες, τη ροπή ανάμεσα στους μπροστινούς κινητήριους τροχούς.
Να ξεκαθαρίσουμε αρχικά ότι το γερμανικό crossover δε διατίθεται ως τετρακίνητο, αλλά χάρη στο σύστημα IntelliGrip μπορεί να συνεχίζει την πορεία του εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, χωρίς όμως να κάνει «ταρζανιές».
Από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων επιλέξαμε το πρόγραμμα για άμμο και συνεχίσαμε με περισσότερη αυτοπεποίθηση τη διαδρομή μας προς την απόμερη παραλία, την οποία είχαμε την τύχη να απολαύσουμε ολομόναχοι! Τα υπόλοιπα προγράμματα του συστήματος IntelliGrip είναι για οδήγηση σε άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, ενώ δίνει επίσης τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP.
Δεν καίει
Το Crossland λοιπόν καταφέρνει να μην κολλάει στην άμμο, αλλά ούτε στην κατακόρυφη άνοδο που καταγράφεται, για τους γνωστούς λόγους, στις τιμές των καυσίμων. Κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκεται ο αποδοτικός turbo βενζινοκινητήρας των 1.199 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 130 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 230 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.).
Η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε χαρακτηρίζεται ικανοποιητική, καθώς δε ξεπέρασε τα 6,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,7 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 131 γρ./χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro 6d). Στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει σωστή κλιμάκωση και λεβιέ με μαλακή αίσθηση που προσφέρει εύκολα κουμπώματα.
Αν και τρικύλινδρος ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας δεν εμφανίζει ενοχλητικούς θορύβους ή κραδασμούς, έχει πολιτισμένη και ελαστική λειτουργία κινώντας με μπρίο το Crossland. Μιλώντας με αριθμούς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,9 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 201 χλμ./ώρα.
Πιο όμορφο
Αρκετές φορές, ενώ κολυμπούσαμε, γυρίζαμε το κεφάλι μας ρίχνοντας «κλεφτές» ματιές στο παρκαρισμένο, ανάμεσα σε δυο ψηλά δέντρα, Crossland (το γράμμα X καταργήθηκε από την ονομασία του) και συνειδητοποιούσαμε πόσο πιο όμορφο είναι πλέον μετά την ανανέωσή του. Σημείο αναφοράς η μινιμαλιστική και συνάμα ρετρό μάσκα που τοποθετείται πλέον σε κάθε νέο μοντέλο της Opel. Αποτελείται από ένα ενιαίο μαύρο πάνελ, με επιχρωμιωμένο περίγραμμα, στο κέντρο δεσπόζει το έμβλημα με τον κεραυνό, ενώ ονομάζεται “Opel Vizor”.
To παρουσιαστικό του στην προκειμένη περίπτωση είναι πιο δυναμικό, χάρη στη σπορτίφ έκδοση GS Line, η οποία δίνει μαύρο χρώμα στους τροχούς των 17 ιντσών, στους πλευρικούς καθρέπτες, αλλά και στην οροφή σχηματίζοντας διχρωμία με το υπόλοιπο αμάξωμα. Παρατηρήστε ακόμα τις αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω, τους προσαρμοζόμενους προβολείς Adaptive full-LED, την κόκκινη γραμμή στο επάνω τμήμα των πλευρικών γυάλινων επιφανειών που τονίζει το προφίλ και το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος. Σκουρόχρωμα είναι πλέον τα Led ψηλά τοποθετημένα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ διατηρήθηκε το χαρακτηριστικό φωτεινό μοτίβο φτερού.
Στα εντός
Νεανικό το σκηνικό στα ενδότερα του ανανεωμένου Crossland, καθώς η έκδοση GS Line φέρνει κόκκινο διακοσμητικό υλικό στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών, ενώ ασορτί είναι οι ραφές και οι κάθετες διπλές ρίγες στα εμπρός καθίσματα, τα οποία είναι εργονομικά με πιστοποίηση AGR. Μαλακό πλαστικό ντύνει το επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ γενικότερα η ποιότητα και το φινίρισμα των περισσότερων υλικών λαμβάνουν καλό βαθμό.
Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι αρκετά καλοί (για τα δεδομένα της κατηγορίας) με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2.604 χλστ., ενώ υπάρχει άφθονος «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και στη ψηλή οροφή. Πρακτικότητα και ευελιξία εξασφαλίζουν τα πίσω συρόμενα (κατά 150 χλστ.) καθίσματα, αν και εδώ απουσίαζαν. Αυξομειώνουν τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 410 σε 520 λίτρα, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες τους αυξάνεται στα 1.255 λίτρα.
Σκέψεις πίσω από το τιμόνι
Έχοντας την αλμύρα πάνω στο δέρμα, επιστρέφουμε στη βάση μας, οδηγώντας το ανανεωμένο Crossland. Απολαμβάνουμε την καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη στη ψηλή θέση οδήγησης και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Αντιλαμβανόμαστε επίσης τις επεμβάσεις που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Opel στο σύστημα διεύθυνσης, καθώς το τιμόνι έχει πλέον πιο μεστή αίσθηση αλλά και περισσότερη ακρίβεια. Βελτιωμένη όμως είναι και η ανάρτηση του Crossland, με καλύτερη απόσβεση, ενώ συμβάλει στη μείωση των κλίσεων στις στροφές.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Crossland το απολαμβάνεις όχι μόνο το φθινόπωρο, αλλά όλες τις εποχές του χρόνου, λόγω της προσαρμοστικότητας του! Η αρχική τιμή του στην εγχώρια αγορά διαμορφώνεται στα 22.400 ευρώ.