Στις 1.711 μονάδες έφθασαν συνολικά οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην εγχώρια αγορά κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου.
Αντιπροσωπεύουν μόλις το 2,29% του συνόλου των καινούργιων επιβατικών (74.723 μονάδες). Η αγοραστική κίνηση του τελευταίου μήνα του θέρους, μάλιστα, ελάχιστα προσέθεσε στο σύνολο, δείγμα της ραστώνης και των διακοπών, αλλά και της αδυναμίας εκ μέρους των εργοστασίων να παραδώσουν αυτοκίνητα λόγω της έλλειψης ημιαγωγών και των γενικότερων προβλημάτων στη εφοδιαστική αλυσίδα.
Η Tesla, πάντως, παρέμεινε σταθερά πρώτη με 294 αυτοκίνητα (17,8%), ακολουθούμενη από τη Volkswagen με 217 (12,68%), και τη Fiat με 150 αυτοκίνητα (8,77%). Από εκεί και πέρα, στο Top 10 των πωλήσεων ηλεκτρικών οι υπόλοιπες θέσεις διαμορφώνονται με φθίνουσα σειρά ως εξής: Mercedes 149 (8,71%), Volvo 112 (6,55%), BMW 105 (6,14%), Peugeot 79 (4,62%), Citroen 71 (4,15%), Audi 70 (4,09%), Skoda 63 (3,68%).
Όσον αφορά τη διαστρωμάτωση των μοντέλων, το Tesla Model Y έκανε τις καλύτερες πωλήσεις με 176 τεμάχια, το Fiat 500 e ήταν στη 2η θέση με 146 αυτοκίνητα και στην 3η το Volkswagen ID.4 με 120 εκτοπίζοντας το Tesla Model 3 με 118 αυτοκίνητα, το οποίο στεκόταν στο βάθρο στο κλείσιμο του 7μήνου. Ακολουθούν σε δημοφιλία στην πρώτη δεκάδα τα εξής: Volkswagen ID3 80, Volvo XC40 73, Mercedes EQA 70, Skoda Enyaq iV 63, Peugeot 208 55, Audi Q4 54.
Θα δούμε κατά την προσεχή περίοδο πως θα κινηθούν τα αμιγώς ηλεκτρικά στην ελληνική αγορά, δεδομένου ότι τρέχει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» με την επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα να φθάνει στο 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων. Παράλληλα, προβλέπεται έξτρα επιδότηση για την αγορά οικιακού φορτιστή, όπως επίσης και αν αποσυρθεί παράλληλα το παλιό αυτοκίνητο –πολλά σημαντικά μοντέλα, βεβαίως, με μεγάλες αυτονομίες αλλά πολύ υψηλής εργοστασιακής αξίας δεν επιδοτούνται…
Οι πωλήσεις είχαν «φρενάρει», μέχρι να ξεκινήσει τον Αύγουστο να μπαίνει σε εφαρμογή το πρόγραμμα, οπότε το φθινόπωρο αναμένεται τόνωση του ενδιαφέροντος παρά το γεγονός ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ υψηλές και στη λιανική είναι σχεδόν απαγορευτική η απόκτησή τους, καθόσον δε οι υποδομές φόρτισης αργούν πολύ να επεκταθούν στο σύνολο της χώρας.