Το Megane της Renault δεν θα έχει καμία απολύτως σχέση με ότι ξέραμε.
Αλλαγή πλεύσης καθώς είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Επειδή αναμένεται λίαν προσεχώς και στην ελληνική αγορά, ας διαβάσουμε τις εντυπώσεις από τον Λεονίντ Σελικτάρ, που οδήγησε το πλήρως ηλεκτρικό Renault Megane E-Tech.
Ο Σελικτάρ εκπροσωπεί τη Βουλγαρία στον ευρωπαϊκό ανεξάρτητο δημοσιογραφικό οργανισμό AutoBest
Δεν αφήνει καμία αμφιβολία, ότι από την πρώτη στιγμή που τα μάτια μας πέφτουν στη hatchback σιλουέτα, είναι εύκολο να εννοηθεί ότι βρισκόμαστε μπροστά σε κάτι πραγματικά ενδιαφέρον. Κάτι κομψό, υψηλής τεχνολογίας και, όπως αποδείχθηκε, ιδιαίτερα άνετο.
Αν και φέρει την εμβληματική και ιστορική ονομασία της γαλλικής μάρκας Megane, δεν υπάρχει απολύτως τίποτα κοινό για το Renault Megane E-Tech Electric.
Όλα είναι ολοκαίνουργια, συμπεριλαμβανομένου του χρυσού δεύτερου γράμματος “E” στη γραφή Megane στην πίσω πόρτα.
Ο κύριος λόγος για τα παραπάνω είναι το γεγονός ότι το Megane E-Tech είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Renault που αναπτύχθηκε στην πλατφόρμα της εταιρείας για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θέτοντας έτσι μια αρχή στη νέα της ιστορία της μάρκας.
Αν και ορίζεται από την ίδια τη μάρκα ως ένα συμπαγές hatcback που αναπτύχθηκε στην ειδική αρθρωτή πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα CMF-EV, το Megane E-Tech Electric φέρει χαρακτηριστικά και παραμέτρους άλλων χαρακτηριστικών όπως τα πιο δημοφιλή στην ευρωπαϊκή αγορά τα τελευταία χρόνια αυτοκίνητα που δεν είναι άλλα από τα SUV/crossover.
Ο κύριος λόγος για αυτό είναι ο εσωτερικός χώρος και το πίσω μέρος σε coupe ύφος με τα ενωμένα πίσω φώτα να προσθέτουν σε ύψος.
Με βασικές διαστάσεις 4,21μ. μήκος, 1,77 μ. πλάτος και 1,5 μ. ύψος, το Megane E-Tech Electric προσφέρει ένα εκπληκτικά ευρύχωρο εσωτερικό. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για αυτό, αλλά οι δύο κύριοι από αυτούς είναι το μεγάλο μεταξόνιο 2,7 μ., και το εξαιρετικά λεπτό, μόλις 11 εκ, μπλοκ μπαταρίας ενσωματωμένο κάτω από το δάπεδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Ο εσωτερικός χώρος είναι υπεραρκετός για τέσσερις ενήλικες, ακόμα και για πέντε άτομα να νιώσουν άνετα, ακόμη και σε μεγαλύτερα ταξίδια.
Μιλώντας για το εσωτερικό του Megane E-Tech Electric, δεν υπάρχει περίπτωση να μη σταθούμε στο ενσωματωμένο σύστημα OpenR.
Η ψηφιακή εμπειρία OpenR στο Renault Megane E-TECH Electric πραγματοποιείται σε σχήμα L, διαμορφωμένη από δύο οθόνες.
Μια κάθετη οθόνη αφής 12 ιντσών και μια δεύτερη οθόνη 12,3 ιντσών στην κλασική θέση πίσω από το τιμόνι, που αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη ψηφιοποιημένη επιφάνεια που έχει ενσωματώσει ποτέ η εταιρεία σε αυτοκίνητο.
Η κεντρική οθόνη του Renault Megane E-TECH Electric είναι έργο της Continental, η εξωτερική του επιφάνεια είναι κατασκευασμένη από γυαλί με βάση την τεχνολογία Gorilla, η οποία εγγυάται υψηλή αντοχή σε γρατσουνιές και άλλους «τραυματισμούς» και η εκτιμώμενη διάρκεια ζωής του πίνακα είναι κατ’ ελάχιστον 15 χρόνια.
Η επιφάνεια έχει ειδική επεξεργασία για τη μείωση των αντανακλάσεων και των δακτυλικών αποτυπωμάτων. Το ίδιο το πάνελ είναι HD TFT 267 ppi (267 pixel ανά ίντσα).
Ένα ενδιαφέρον σημείο σχετικά με το σύστημα OpenR Link είναι ότι, αν και έχει αναπτυχθεί με βάση το λειτουργικό σύστημα Android, επιτρέπει τον απρόσκοπτο συγχρονισμό smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay.
Ωστόσο, η Renault λέει ότι η διεπαφή έχει αναπτυχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην χρειάζεται καθόλου η χρήση πρόσθετης συσκευής. Οι χρήστες μπορούν να βασίζονται στην πλήρη λειτουργικότητα που έχουν οι εφαρμογές του, με τους Χάρτες Google να έχουν βελτιστοποιηθεί ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα μιας ενδιαφέρουσας νέας πρωτοβουλίας, οι χρήστες έχουν επίσης την ευκαιρία να απολαύσουν τη μουσική τους συλλογή από το Amazon Music, χάρη σε μια ειδική εφαρμογή που διατίθεται για δωρεάν λήψη από το My Renault Mobile.
Και πάλι στο θέμα του εσωτερικού του Megane E-TECH, έντονη εντύπωση προκαλεί η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας, η πρόσθετη ελευθερία μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων, που επιτυγχάνεται επίσης χάρη στην ιδέα να ενσωματωθεί ο μοχλός ταχυτήτων στη φόρμα ενός διακόπτη πίσω από το τιμόνι ενώ μέρος των υλικών που χρησιμοποιούνται είναι ανακυκλώσιμα.
Εντυπωσιακοί είναι επίσης οι χρωματικοί συνδυασμοί και η συναρμολόγηση, καθώς εδώ η ομάδα της γαλλικής εταιρείας έχει ξεπεράσει ό,τι είναι γνωστό μέχρι σήμερα, δημιουργώντας ένα προϊόν που πλασάρεται στην premium κατηγορία.
Επίσης ικανοποιητική είναι η προσπάθεια που κατέβαλε η ομάδα της Renault για να κάνει κάθε νέα «συνάντηση» με το Megane E-TECH απολαυστική και αξέχαστη, με το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και το κουμπί start/stop του κινητήρα με μπουτόν, όταν πλησιάζετε στην καμπίνα το σύστημα φωτισμού καλωσορίζει τον ιδιοκτήτη του με μια σειρά «καλωσορίσματος» και οι κρυφές χειρολαβές των θυρών αναδύονται αυτόματα.
Παρουσία στο εσωτερικό του Megane E-TECH σηματοδοτεί και το προσαρμοζόμενο σύστημα MULTI-SENSE, η διαχείριση του οποίου, εκτός από την κεντρική οθόνη, κινείται και με τη μορφή ενός κομψού μπουτόν στο κάτω μεσαίο τμήμα του τιμονιού.
Οι προκαθορισμένες λειτουργίες μεταξύ των οποίων μπορεί να επιλέξει ο οδηγός είναι τρεις – Eco, Comfort και Sport, η διαφορά μεταξύ τους είναι ξεκάθαρα διακριτή και παρέχεται με έναν σκοπό, όχι απλώς ένα ψεύτικο πρόσθετο χαρακτηριστικό.
Ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο μέσω του μπουτόν όσο και της διεπαφής στην κεντρική οθόνη, καθώς και μέσω φωνητικής εντολής, επεμβαίνουν στην αίσθηση του τιμονιού, την απόκριση του κινητήρα, τη μέγιστη ταχύτητα, τον φωτισμό του συστήματος έμμεσου φωτισμού στο εσωτερικό, η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού, αλλά και τη χρωματική απόδοση του ταμπλό.
Με την ιδέα να προσφέρει μια ευκαιρία για πραγματική εξατομίκευση της οδήγησης στο Megane E-TECH, η Renault προσφέρει επίσης έναν τέταρτο τρόπο λειτουργίας, το My Sense, που επιτρέπει την πραγματοποίηση προσωπικών προτιμήσεων.
Όσον αφορά τον ηλεκτροκινητήρα το Megane E-TECH φέρει ολοκαίνουργιο ηλεκτροκινητήρα που είναι συμπαγής σε μέγεθος και ζυγίζει μόλις 145 κιλά. Ανάλογα με την επιλογή της μπαταρίας 40 ή 60 kWh, η ισχύς στην οποία μπορεί να βασιστεί ο οδηγός είναι 130 ή 220 ίπποι, με μέγιστη ροπή 250 ή 300 Nm.
Το Megane E-TECH σίγουρα θα προσφέρει χαμόγελα στα χείλη, ειδικά όταν επιλέγετε τη λειτουργία Sport, ενώ η αυτονομία αρκεί έως και 470 χλμ.
Η πραγματική έκπληξη οδηγώντας το Megane E-TECH είναι ότι η Renault κατάφερε να δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αναμένεται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Φέρει υψηλή τεχνολογία τα οποία είναι από τα κύρια σημεία αναφοράς που θα καθορίσουν την τελική απόφαση στην αγορά…