Στην Ελλάδα τα άτομα που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο αισθάνονται παραγκωνισμένα, καθώς οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια είναι απροσπέλαστα.
Αλήθεια, πόσο συχνά βλέπετε να κυκλοφορούν στους δρόμους άνθρωποι με αναπηρικό αμαξίδιο; Δεν είναι λίγοι οι συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα κινητικότητας, απλά αναγκάζονται να παραμένουν κλεισμένοι στο σπίτι τους. Στην Ιαπωνία ωστόσο τα άτομα με αναπηρία υποστηρίζονται από το κράτος και μετακινούνται με μεγαλύτερη ευκολία.
Έτσι λοιπόν δεν αποτελεί έκπληξη η απόφαση της Mazda να διαθέσει στην ιαπωνική αγορά τη νέα έκδοση του MX-5, η οποία είναι προσαρμοσμένη, ώστε να μπορούν να την οδηγούν άτομα που μετακινούνται με αναπηρικό αμαξίδιο.
To εν λόγω ξεχωριστό Miata (όπως αποκαλείται το MX-5 στην Ιαπωνία) διαθέτει ειδικό μοχλό ενσωματωμένο στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ο οποίος αντικαθιστά το γκάζι και το φρένο. Συγκεκριμένα ο οδηγός τραβάει το μοχλό για να επιταχύνει και τον σπρώχνει για να επιβραδύνει.
Παράλληλα προαιρετικά προσφέρεται και ειδική λαβή που τοποθετείται στο τιμόνι, επιτρέποντας την οδήγηση με το ένα χέρι. Όταν ο οδηγός επιβιβαστεί στο MX-5 μπορεί να αποθηκεύσει το αναπηρικό αμαξίδιο στο κάθισμα του συνοδηγού, το οποίο καλύπτεται με ειδικό κάλυμμα, ώστε να μη λερώνεται. Για ευκολότερη επιβίβαση-αποβίβαση υπάρχει και μια ειδική πλευρική λαβή για στήριξη.
Όπως είναι αυτονόητο στην προκειμένη περίπτωση το MX-5 διατίθεται αποκλειστικά με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ εκτός από υφασμάτινη προσφέρεται και με μεταλλική σκληρή οροφή (ΜΧ-5 RF). Η τιμή του δεξιοτίμονου MX-5, στην αγορά της ιδιαίτερης πατρίδας του, αυξάνεται περίπου 2.500 ευρώ, όταν επιλεγεί η έκδοση για οδηγούς που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο.