Η Toyota Motor επιμένει στη δική της ξεχωριστή στρατηγική της για ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών όπως το Prius.
Δεν επηρεάζεται από την κριτική ορισμένων επενδυτών και περιβαλλοντικών ομάδων ότι μεταβαίνει πολύ αργά στα EV.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Ακίο Τογιόντα, ο οποίος έχει δημιουργήσει μια εταιρική φιλοσοφία γύρω από την ιδέα ότι τα EV δεν είναι η μόνη λύση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να επιτύχουν την ουδετερότητα άνθρακα, δήλωσε ότι η εταιρεία θα προχωρήσει με σκοπό να προσφέρει μια σειρά από εξηλεκτρισμένα οχήματα για την προβλεπτό μέλλον, από υβριδικά και plug-in έως πλήρως ηλεκτρικά και ηλεκτρικά οχήματα υδρογόνου.
«Τα πάντα θα εξαρτηθούν από τους πελάτες, αυτοί θα αποφασίσουν», είπε μέσω ενός μεταφραστή κατά τη διάρκεια μιας μικρής στρογγυλής τραπέζης μέσων ενημέρωσης, μια ημέρα μετά την ομιλία στους αντιπροσώπους της Toyota στο ετήσιο συνέδριό τους στο Λας Βέγκας.
Ο Τογιόντα αναφέρθηκε στην ανάγκη να πειστούν οι σκεπτικιστές για τη στρατηγική της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των κυβερνητικών αξιωματούχων που εστιάζουν στους κανονισμούς ως προς τα οχήματα με μπαταρίες, λέγοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα «παρουσιάσει τα δύσκολα δεδομένα», σχετικά με τις τάσεις και τις αντοχές των καταναλωτών, αλλά και το σύνολο των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της παραγωγής EV σε σύγκριση με τα υβριδικά οχήματα.
Από τότε που κυκλοφόρησε το Prius, το 1997, η Toyota έχει πουλήσει περισσότερα από 20 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα παγκοσμίως. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι αυτές οι πωλήσεις έχουν αποφύγει 160 εκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2, που ισοδυναμεί με τον αντίκτυπο μόλις 5,5 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτροκίνητων. Οι δηλώσεις αυτές απηχούν τα σχόλια που έκανε σε χιλιάδες αντιπροσώπους και υπαλλήλους της Toyota την Τετάρτη, λέγοντας ότι η εταιρεία θα παίξει «με όλα τα χαρτιά στην τράπουλα» και θα προσφέρει μια ευρεία γκάμα οχημάτων για όλους τους πελάτες.
«Αυτή είναι η στρατηγική μας και επιμένουμε σε αυτήν», είπε ο Τογιόντα, ο οποίος περιέγραψε τον εαυτό του ως «άνθρωπος του αυτοκινήτου ή …σπασίκλα του αυτοκινήτου».
Ο ισχυρός άνδρας της τεράστιας αυτής εταιρίας διπλασίασε τις προσδοκίες της ότι η υιοθέτηση πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων «θα χρειαστεί περισσότερο χρόνος για να γίνει mainstream» από ότι πιστεύουν πολλοί. Εξήγησε ότι θα είναι «δύσκολο» να εκπληρωθούν οι πρόσφατοι κανονισμοί που απαιτούν την απαγόρευση των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, όπως έχουν δηλώσει ότι θα εφαρμόσουν η Καλιφόρνια και η Νέα Υόρκη (και η Ευρώπη στην ίδια γραμμή αν και με πιο αργό ξεκίνημα απαγορεύσεων).
Τα στελέχη της Toyota, ενώ αυξάνουν τις επενδύσεις σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, υποστήριξαν ότι τέτοια αυτοκίνητα και φορτηγά είναι μια λύση, όχι η λύση, για την τήρηση αυστηρότερων παγκόσμιων προτύπων εκπομπών και την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Η Toyota συνεχίζει να επενδύει σε εναλλακτικές λύσεις καθώς και σε υβριδικά οχήματα όπως το Prius, που συνδυάζουν την τεχνολογία EV με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η εταιρεία είπε ότι η στρατηγική της είναι δικαιολογημένη, καθώς δεν θα υιοθετήσουν όλες οι περιοχές του κόσμου EV με τον ίδιο ρυθμό λόγω του υψηλού κόστους των οχημάτων καθώς και της έλλειψης υποδομών (φορτιστών).
Η στρατηγική της Toyota έχει επικριθεί από περιβαλλοντικές ομάδες όπως το Sierra Club και η Greenpeace, η οποία έχει κατατάξει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στο κάτω μέρος της λίστας σε σχέση με την απαλλαγή από τον άνθρακα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία δύο χρόνια.
Η Toyota σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 70 δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε τεχνολογίες πλήρως ηλεκτρικών μπαταριών μέσα στα επόμενα εννέα χρόνια. Σκοπεύει να προσφέρει περίπου 70 ηλεκτροκίνητα μοντέλα παγκοσμίως έως το 2025. Υπολογίζει να πουλά περίπου 3,5 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ετησίως έως το 2030, που θα είναι μόλις το ένα τρίτο των τρεχουσών ετήσιων πωλήσεών της.