Στο βροχερό και λασπώδες 2ο σκέλος του ράλι Νέας Ζηλανδίας, ο τελευταίος επί χωμάτινων Ειδικών Διαδρομών, έφερε στην πρώτη θέση τους Ροβάνπερα-Χάλτουνεν με το Toyota Yaris Rally1.
To δεύτερο σκέλος διεξάχθηκε κάτω από μια ιερή εξέταση των υβριδικών συστημάτων που διαμόρφωσε κατά κάποιον τρόπο τη γενική κατάταξη.
«Θύματα» οι οδηγοί της Hyundai Τάνακ, Νεβίλ και Σόλμπεργκ.
Μάλιστα το Hyundai i20 Rally1 του Εσθονού «συνελήφθη» για δεύτερη φορά με αυξημένη ισχύ του υβριδικού και η ποινή ήταν άλλα 10 δευτ. συνολικά 15 δευτ. για τον Τάνακ.
Αλλά και ο Ροβάνπερα «τσίμπησε» 5 δευτ, ποινής καθώς και το υβριδικό σύστημα στο Yaris Rally1 ήταν εκτός κανονισμών. Αλλά οι νεαρός Φινλανδός που γιορτάζει τα 22α γενέθλειά του δεν πτοήθηκε. Χάραξε το δικό του δρόμου και στο τέλος του 2ου σκέλους ήταν μπροστά από τον Οζιέ με το άλλο Yaris Rally1 κατά 29 δευτ. με τρίτο τον Τάνακ στα 46.4 δευτ.
Ακολουθεί ο Νεβίλ στα 1’41’’.4 , Σόλμπεργκ 3’ 34’’9 και ο πρώτος στα WRC2, o τοπικός Πάντον (Hyundai i20 Rally2 της τοπικής αντιπροσωπείας).
Το τρίτο και τελευταίο σκέλος, περιλαμβάνει 4 Ειδικές Διαδρομές (2Χ2) 31,18 χλμ. που μπορεί να βγάλουν το φετινό παγκόσμιο πρωταθλητή, τον Ροβάνπερα δηλαδή στον πρώτο του τίτλο.
Βέβαια τους αγώνες τίποτα δεν είναι σίγουρο μέχρι την καρό σημαία.
Κατά τα άλλα ο Έβανς που είχε περάσει και πρώτος σε κάποιο διάστημα είχε έξοδο με αποτέλεσμα να πληγωθεί το roll-cage στο Yaris Rally1 κάτι που δεν θα του επιτρέψει να επανεκκινήσει στο 3ο και τελευταίο σκέλος.
Θεαματική έξοδο με πολλές τούμπες είχε ο Γκρίνσμιθ, όταν σε μια αριστερή γλιστερή στροφή «κλείστηκε» νωρίς, με αποτέλεσμα το Puma Rally1 να βρεθεί στο απέναντι χαντάκι και να αρχίσει τις τούμπες χωρίς-ευτυχώς- αμυχές στο πλήρωμα, που δε θα επανεκκινήσει στο 3ο σκέλος.
‘Άλλος ένας καταστροφικός αγώνας για τη Ford M-Sport που μάλλον με τον Μπερτέλι, θα δει ένα Puma στο τερματισμό.
Εν αναμονή λοιπόν της power-stage που είναι το κλειδί για τον τίτλο με τους εξτρά βαθμούς για τους 5 ταχύτερους συνδυασμούς.