Οι επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν κρύβονται κι ας τους λείπει, καμιά φορά, το κοινωνικό …τακτ.
Είναι από τις φορές που καταλαβαίνει κάποιος την «ωμή αλήθεια». Ενώ θα υπάρχει, λοιπόν, αγορά για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης για λίγο ακόμη, οι καταναλωτές, ιδιαίτερα σε πολυτελή επίπεδα, θα επιμείνουν στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και SUV, νωρίτερα παρά αργότερα…
Τάδε έφη Όλα Καλένιους, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου Mercedes-Benz και Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz. Μάλιστα, όπως είπε, έχει, ήδη, αρχίσει να συμβαίνει.
«Βήμα προς βήμα, βλέπουμε την αγορά να γυρίζει», είπε ο Καλλένιους σε συνέντευξή του στο πλαίσιο του συνεδρίου ESG Impact του CNBC την Πέμπτη. «Πιστεύω πραγματικά ότι αυτή τη δεκαετία, από το να βασιζόμαστε σε κινητήρες εσωτερικής καύσης υψηλής τεχνολογίας θα μεταβούμε σε κυρίαρχους ηλεκτρικούς, αν όχι αποκλειστικά ηλεκτρικούς, στην πολυτελή κατηγορία».
Ο εταιρικός στόχος της Mercedes είναι η ουδετερότητα άνθρακα έως το 2039. Η μάρκα θα έχει πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις όλων των μοντέλων της έως το 2025 και όλες οι νέες αρχιτεκτονικές οχημάτων που αναπτύσσει μετά από αυτήν την ημερομηνία θα είναι μόνο ηλεκτρικές.
«Όλοι έχουμε συνειδητοποιήσει ότι η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική, το πρόβλημα του CO2 πρέπει να λυθεί», είπε ο Καλένιους. «Και πού τελειώνει αυτό το πρόβλημα; Τελειώνει στα …θρανία των μηχανικών μας.»
Είναι, όντως, αυτό μια τραγική ειρωνεία -αν το δούμε, φιλοσοφικά- από την εταιρεία, που, κυριολεκτικά, εφηύρε το αυτοκίνητο με μοτέρ εσωτερικής καύσης πριν από 130 και περισσότερα χρόνια.
«Το κάνουμε γιατί πιστεύουμε ότι είναι σωστό», σημείωσε ο Καλένιους. «Αλλά το κάνουμε, επίσης, επειδή πιστεύουμε ότι θα είναι η καλύτερη επιχειρηματική δραστηριότητα. Δεν νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία για μια σύγχρονη εταιρεία, μια μοντέρνα εταιρεία με προοπτική, την οποία πρέπει να …απελευθερώσουμε.»
Επειδή, ωστόσο, business is business, η Mercedes, σχεδιάζει να πουλήσει τα ηλεκτρικά της οχήματα μαζί με μοντέλα εσωτερικής καύσης για πολλά ακόμη χρόνια.
Αλλά να που το αφεντικό της αναμένει ότι οι περισσότεροι από τους εύπορους πελάτες της θα προτιμήσουν τις ηλεκτρικές εκδόσεις «εγκαίρως».
«Εφόσον δίνετε στον πελάτη ένα ανώτερο προϊόν από αυτό που είχε πριν, είναι ανοιχτόμυαλος για την αλλαγή» στα ηλεκτρικά μοντέλα, ανέφερε. «Η εμπειρία για τον πελάτη όσον αφορά τη ροπή, την απόδοση, όλα είναι φανταστικά.»
Βραχυπρόθεσμα, η πραγματοποίηση αυτής της αλλαγής μπορεί να είναι μια πρόκληση. Αν και η Mercedes αυξάνει την παραγωγή EV όσο πιο γρήγορα μπορεί, ο Καλένιους αναγνώρισε ότι «σχεδόν όλα έχουν εξαντληθεί» για τη χρονιά στην παρούσα φάση.
Η Mercedes παρέδωσε περίπου 31.000 ηλεκτρικά οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2022.
«Νομίζω ότι ίσως είναι ένα καλό …πρόβλημα να έχεις», κατέληξε σκωπτικά και με το δικό του sense of humor.