Γιατί αυτός ο εντελώς διαφορετικός τίτλος στο αμιγώς ηλεκτρικό Audi με το μακρόσυρτο όνομα.
Ας ξεκινήσουμε κάπως διαφορετικά.
Στην αγορά αυτοκινήτου βρισκόμαστε μπροστά σε μια κοσμογονική αλλαγή. ‘Όλα αυτά που βιώνουμε με την αυτοκίνηση τα τελευταία χρόνια, δεν έχουν συμβεί σε έναν και πλέον αιώνα ζωής των …τροχών.
Η αυτοκίνηση έχει αρχίσει να αλλάζει πορεία και από τις ιπποδυνάμεις, τις επιταχύνσεις και τα turbo έχουμε αρχίζει να περνάμε στα ψηφιακά ταμπλό και στις οθόνες ψυχαγωγίας που αποτελούν παράδεισο για τους φανατικούς των gadget.
Και αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό μόλις ανοίξεις την πόρτα και «χαθείς» στο εσωτερικό της πανέμορφης και άκρως εντυπωσιακής γερμανικής σιλουέτας που έχεις ήδη «γράψει» αρκετό χρόνο παρατηρώντας τις λεπτομέρειες του αμαξώματος.
Αρκεί να «δεις» την κυρτή ουρά με τη διακριτική αεροτομή και τα ενιαία φώτα, που το βράδυ στη θέα τους, διατρέχοντας όλο το πλάτος, εντυπωσιάζουν ακόμα περισσότερο.
Για μπροστά η 8γωνη μάσκα είναι κλειστή ενώ προσθέτουν στην όλη εικόνα οι τεράστιες ζάντες 21 ιντσών με ελαστικά 235/45 (στάνταρ 19 ιντσών).
Για τις εξωτερικές διαστάσεις οι αριθμοί «λένε» τα εξής σε μήκος/πλάτος/ύψος 4,588 χλστ./1.865 χλστ./1.610 χλστ. με μεταξόνιο 2.764 χλστ.
To Q4 Sportback e-tron, έχει αναπτυχθεί στην πλατφόρμα «MEB» του γερμανικού Ομίλου, η οποία χρησιμοποιείται και σε άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όπως τα Skoda Enyaq και τα Volkswagen της σειράς ID.
Χαρακτηριστικό είναι η έλλειψη του μεσαίου τούνελ και ο πολύ καλός διαθέσιμος εσωτερικός χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, που προσφέρει 535 λίτρα αποσκευών, με τα καλώδια φόρτισης να έχουν το χώρο τους κάτω από τη μοκέτα.
Επιστροφή στο εσωτερικό και από που να αρχίσουμε…
Από την «αιωρούμενη» κονσόλα μέχρι τις οθόνες…
Σας αρέσει η αιωρούμενή γυαλιστερή κονσόλα.
Στην επιφάνειά της θα βρείτε το μπουτόν του ηλεκτροκινητήρα, τον επιλογέα (state of art) του κιβωτίου μονής σχέσης, το drive mode (5 επιλογές, Eco, Comfort, Auto, Dynamic, Individual), το ηλεκτρονικό χειρόφρενο, και το μπουτόν για την ένταση του ήχου.
Κάτω από την αιωρούμενη κονσόλα υπάρχει μεγάλη θήκη αντικειμένων καθώς και το σημείο για την επαγωγική φόρτιση του smartphone.
To ταμπλό είναι επίπεδο για να μην περιορίζει την ορατότητα, με την οθόνη ψυχαγωγίας να έχει κλίση προς τον οδηγό, που όρεξη να έχει να μάθει τις λειτουργίες ταμπλό και οθόνης με την πολύ καλή ευκρίνεια ώστε να χαθεί στο κόσμο των gadget και των ενδείξεων.
Όσο για τα για υλικά, είναι στο ύψος που μας έχει συνηθίσει η γερμανική εταιρία με σήμα τους τέσσερις κύκλους. Πολύ προσεγμένη η ποιότητα στο εσωτερικό με αέρα πολυτέλειας.
Με τι κινείται όμως η γερμανική κατασκευή. Δύο ηλεκτροκινητήρες 204 και 109 ίππων, ένας για μπροστά και ένας πίσω (και να το quattro) συνολικής απόδοσης 299 ίππων με θηριώδη ροπή 460 Nm.
Η μπαταρίας της μεγάλης έκδοση του Q4 Sportback e-tron 50 (υπάρχουν και οι μικρότερες εκδόσεις 35-40 με μικρότερη ισχύ) είναι 82 kWh διαθέσιμα 76,6.
Πατάς το γκάζι και εξαφανίζεται το αυτοκίνητο, που ταξιδεύει με τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα (6,2 δευτ. ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100) με μηδενικές εκπομπές ρύπων (δεν υπάρχει εξάτμιση, μη ψάχνετε…), αθόρυβα -ως ηλεκτρικό- αλλά και αρχοντικά ως προς το «πάτημα».
Σαν να «γλιστράει» στην άσφαλτο το αυτοκίνητο, ιδιαίτερα σταθερό με «κοφτό» τιμόνι με πολύ καλή θέση οδήγησης με τα ηλεκτρικά ανατομικά καθίσματα από αλκαντάρα που προσφέρουν πολύ καλή θέση στήριξης.
Σε ο,τι αφορά την κατανάλωση ρεύματος στα 21,2 kWh κινήθηκε.
Η ορατότητα λόγω σήματος περιορίζεται προς το πίσω μέρος, όπου οι κάμερες βοηθούν στις διαδικασίες του παρκαρίσματος.
Η αλήθεια είναι απολαμβάνεις το ταξίδι, γιατί εδώ που τα λέμε για το ταξίδι είναι ιδανικό (αυτονομία 430 χλμ.) καθώς εντός των τειχών η καρδιά σου ανεβαίνει σε ρυθμούς όταν βλέπεις να σε προσπερνούν στην τρέλα του κυκλοφοριακού, σαν βέλη, τα διάφορα «παπάκια» και scooter σε απόσταση χλστ.
Εν κατακλείδι λοιπόν το Q4 Sportback e-tron 50 quattro είναι όμορφο, μας ξεναγεί με ωραίο τρόπο στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, είναι πολυτελές, σε ηρεμεί πίσω από το τιμόνι, έχει απόσταση από το έδαφος 180 χλστ. που σημαίνει οτι μπορείτε να φτάσετε σε μια απομακρυσμένη παραλία (αλλά προσοχή δεν έχει ρεζέρβα) ΄και οι φίλοι των gadget θα βρεθούν στο στοιχείο τους.
Υπολογίστε από 68.901 ευρώ για τη βασική έκδοση.
Διαβάστε ακόμα