Μετά την Toyota, ακόμα μια ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η Nissan, πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει τη Ρωσία.
Υπενθυμίζουμε ότι ως αποτέλεσμα της εισβολής στην Ουκρανία, η Nissan από τον περασμένο Μάρτιο είχε διακόψει κάθε δραστηριότητα της στην αγορά της Ρωσίας. Με επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα, η Nissan γνωστοποιεί ότι η Εκτελεστική της Επιτροπή ενέκρινε την επικείμενη πώληση όλων των υποδομών της σε ρωσικό έδαφος, στη NAMI.
Αναλυτικότερα η ΝΜGR (Nissan Manufacturing Russia LLC) θα μεταβιβάσει όλες τις δραστηριότητες και εγκαταστάσεις της στη NAMI, στην οποία περνάει η μονάδα παραγωγής, το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης στην Αγία Πετρούπολη, καθώς επίσης το Κέντρο Πωλήσεων και Μάρκετινγκ στη Μόσχα που θα λειτουργεί με νέο όνομα.
Η πώληση θα επισημοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες μετά από εγκρίσεις που αναμένονται από τις αρμόδιες Αρχές. Τι θα γίνει όμως με τους εργαζόμενους; Η Nissan αναφέρει ότι έχει καταφέρει να τους εξασφαλίσει προστασία απασχόλησης διάρκειας 12 μηνών, ενώ χαρακτηρίζει την κίνηση της αυτή ως την καλύτερη δυνατή λύση.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Μακότο Ουτσίντα, έκανε την εξής δήλωση για τις εξελίξεις: «Εκ μέρους της Nissan, ευχαριστώ τους Ρώσους συναδέλφους μας για τη συμβολή τους στην επιχείρηση εδώ και πολλά χρόνια. Αν και δε μπορούμε να συνεχίσουμε να δραστηριοποιούμαστε στην αγορά, βρήκαμε την καλύτερη δυνατή λύση για να υποστηρίξουμε τους ανθρώπους μας».
Ωστόσο η Nissan αφήνει ένα «παραθυράκι» ανοιχτό για επιστροφή της στη Ρωσία, καθώς υπάρχει όρος που της επιτρέπει να εξαγοράσει τις υποδομές και κάθε δραστηριότητα της, αν κρίνει ότι υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες, εντός των επόμενων έξι ετών.
Ο αντίκτυπος αποχώρησης από τη Ρωσία εκτιμάται από τη Nissan στα 100 δισεκατομμύρια γιεν περίπου, διευκρινίζει πάντως ότι το γεγονός αυτό δε θα επηρεάσει το στρατηγικό της πλάνο “Ambition 2030” για ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής των προϊόντων της, έως το οικονομικό έτος 2050.
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, κάθε νέο Nissan που θα διατίθεται σε βασικές αγορές θα είναι «εξηλεκτρισμένο» και θα φέρει καινοτομίες στην ηλεκτροκίνηση και στην τεχνολογία κατασκευής.