Μπορεί ο κουρνιαχτός από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις να έχει κατακαθίσει, αλλά η επίδοση των Λέμπ και Λουμπέ ακόμα συζητιέται στους αγωνιστικούς κύκλους.
Το να οδηγήσεις Puma Rally1 δεν είναι εφικτό, είναι όμως εφικτό να οδηγήσεις την πιο ισχυρή έκδοση με το 3κύλνδρο μοτέρ ενός λίτρου. Εξάλλου η σιλουέτα του αγωνιστικού Puma Rally1 είναι πάνω στο συμβατικό Puma, οπότε… Πάμε λοιπόν με Puma 1.0 με τους 155 ίππους και με αυτόματο κιβώτιο.
Ο λόγος για τον ταλαντούχο «χιλιάρη» EcoBoost βενζινοκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 155 ίππους (διατίθεται και με 125 ίππους), ενώ συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα.
Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας, που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, σε μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt (τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού). Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για την παροχή πρόσθετης ροπής έως 50 Nm, υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης.
O εν λόγω βενζινοκινητήρας για ακόμα μια φορά μας απέδειξε με πόση σπιρτάδα μπορεί να κινεί το Puma από την εκκίνηση μέχρι το ανέβασα ρυθμών, χωρίς να κομπιάζει. Σημαντικός εδώ ο ρόλος της ροπής που φτάνει στιγμιαία τα 210 Nm με λειτουργία Overboost. Προφανώς στόχος του δεν είναι να βάζει «φωτιά» στην άσφαλτο όπως το Puma ST, αλλά ικανοποιεί με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτ. και με τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα. Αν και τρικύλινδρος ηχητικά χαρακτηρίζεται διακριτικός και πολιτισμένος, ενώ σε συνθήκες χαμηλού φορτίου απενεργοποιεί τον ένα του κύλινδρο, αυξάνοντας την απόδοση.
Αυτόματο κιβώτιο
Στην προκειμένη περίπτωση συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift 7 σχέσεων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Για όσους βιαστούν να πουν ότι χάνεται η μαγεία της συμμετοχικής οδήγησης με το αυτόματο κιβώτιο, να τους ενημερώσουμε ότι υπάρχει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών και μάλιστα με paddles που βρίσκονται τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι.
Το αυτόματο κιβώτιο έχει πυκνή κλιμάκωση, κρατάει διαρκώς ψυχωμένο τον κινητήρα, ενώ εκτελεί έγκαιρα τις εναλλαγές των σχέσεων και καθόλου «άγαρμπα». Παράλληλα εξασφαλίζει άνεση και ξεκούραση, κυρίως στις αστικές διαδρομές, καθώς το αριστερό πόδι και το δεξί χέρι δε χρειάζεται να βρίσκονται δε διαρκή επικοινωνία με συμπλέκτη και λεβιέ ταχυτήτων αντίστοιχα.
Στο δρόμο
Η απόκριση στο γκάζι, το βάρος του τιμονιού και η κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου επηρεάζονται από τα πέντε συνολικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Trail και Slippery). Σε κάθε περίπτωση πάντως το Puma ξεδιπλώνει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του, ο οποίος άλλωστε το έχει καταξιώσει στην κατηγορία του.
Το σύστημα διεύθυνση διακρίνεται για την ακρίβεια του, ενώ παντρεύεται με το στιβαρό πλαίσιο και την ραφιναρισμένη ανάρτηση, η οποία αν και λίγο σκληρή, δεν προκαλεί έντονες αναταράξεις. Αντιθέτως συμβάλει στη συγκράτηση του αμαξώματος στις στροφές και αναδεικνύει περισσότερο το δυναμισμό του Puma. Παρά την απόσταση 166 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος στον ανοιχτό δρόμο παραμένει σταθερό και με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο (αρκετά καλή δουλειά έχει γίνει και στην ηχομόνωση της καμπίνας).
Χωρίς να «μαστιγώνουμε» το γκάζι, αλλά ούτε να το «χαϊδεύουμε», καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου 7,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 στα 131 γρ./χλμ.).
Πινελιές ST-Line
Η σπορτίφ έκδοση δηλώνει την παρουσία της με το σχετικό λογότυπο στα εμπρός φτερά, τις δίχρωμες 18αρες ζάντες, την επιχρωμιωμένη εξάτμιση, τους προφυλακτήρες με την επιθετικότερη σχεδίαση και τα τονισμένα πλευρικά μαρσπιέ. Στο εσωτερικό τώρα βάζει την υπογραφή της με άφθονες κόκκινες ραφές και ασορτί διακοσμητικό ένθετο στους ακριανούς αεραγωγούς. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η λεπτή οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 3. Ηigh-tech νότα αποτελεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.
Ειδική μνεία αξίζει στο Ford MegaBox που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ (401 λίτρων), στο διαμέρισμα όπου παραδοσιακά φιλοξενείται η ρεζέρβα. Προσφέρει ένα βαθύ αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων. Με πλάτος 764 χλστ., μήκος 753 χλστ. και βάθος 306 χλστ., το Ford MegaBox μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά αντικείμενα ύψους έως 115 εκ.
Επίσης η συνθετική του επένδυση επιτρέπει να βάζετε μέσα στο Ford MegaBox αντικείμενα που προορίζονται για το πλυντήριο ρούχων, όπως πετσέτες θαλάσσης, λασπωμένες μπότες, ακόμα και μπύρες, αναψυκτικά, νερά, κρασιά όλα στον πάγο. Έπειτα ανοίγεται την τάπα αποστράγγισης και το νερό φεύγει.
Συμπέρασμα
Το Puma με τον 1.0 EcoBoost των 155 ίππων μπορεί να «παρηγορήσει» κατά κάποιον τρόπο όσους ονειρεύονται το Puma Rally1, καθώς τα όνειρα δεν κοστίζουν και πολλές φορές μας φτιάχνουν τη διάθεση….
Λεμπ, Λουμπέ ευχαριστούμε…