Είναι καλό να βλέπουμε ξανά, -σχετικά σύντομα μάλιστα-, ένα νέο μοντέλο πως στέκεται στη χώρα μας μετά την είσοδό του στην αγορά.
Για να επιβεβαιώνουμε αν ισχύουν όλα εκείνα που, συνήθως, μας εντυπωσιάζουν στην πρώτη επαφή μαζί του.
Στην εποχή μας, κάθε νέο μοντέλο δεν χρειάζεται πολύ καιρό για να το αποδεχθείς και να το συνηθίσεις. Επειδή, πλέον, το ντιζάϊν και η τεχνολογία εξελίσσονται αδιάκοπα, τόσο που από τη μία γενιά στην άλλη δημιουργούνται «γέφυρες» και, πάντως, τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν, σχεδόν, τα πάντα.
Στην περίπτωση του νέου Opel Astra, ωστόσο, που έχουμε να κάνουμε με σχεδιαστικό άλμα σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη μορφή του, είναι καταπληκτικό πως μέσα σε λίγους μήνες όχι μόνο αποδεχόμαστε την εικόνα του, αλλά χειροκροτούμε ακόμη πιο ένθερμα το αποτέλεσμα.
Δεν είναι τυχαίο, η δουλειά που έχει κάνει η γερμανική εταιρία με το συγκεκριμένο μοντέλο εδώ και δεκαετίες είναι συστηματική πάνω σε γερές βάσεις. Τι να πρωτοθυμηθούμε, άλλωστε, από την πρώτη γενιά τη δεκαετία του ΄90, όταν το Astra GT προσφερόταν με στάνταρ ABS, trip computer και κουμπί επιλογής καυσίμου (αμόλυβδη/σούπερ αμόλυβδη), ζάντες αλουμινίου κα πολλά αξεσουάρ; Ο μεγάλος ομοεθνής του σύμβολο της κατηγορίας (ιστορικά), στην τότε εκδοχή του, έμοιαζε, κυριολεκτικά, φτωχοσυγγενής…
Έτσι, λοιπόν, με τα χρόνια, οι επόμενες γενιές πάτησαν πάνω σε μια επιτυχημένη συνταγή και εξελίχθηκαν. Αυτή η τελευταία, βεβαίως, πάει πολύ παραπέρα και δεν ξέρουμε αν έχει να κάνει με την ενδο-ομιλική συνάφεια ως προς τα προϊόντα της PSA, -στα ουσιώδη ως επί το πλείστον υπάρχει συσχετισμός είναι ξεκάθαρο-, αλλά αυτό που διαπιστώνουμε είναι οι ματιές που κλέβει στο δρόμο.
Ειδικά, στο χρώμα, “Kult Yellow”, που το δοκιμάσαμε ξανά με άλλο φως, στον ήλιο μεν αλλά, με φθινοπωρινό κοντράστ –η βιώσιμη διαδικασία βαφής “3-wet” μειώνει περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων σύμφωνα με το εργοστάσιο.
Ναι, η εταιρία υιοθετεί καθαρές, μινιμαλιστικές επιφάνειες, απαλλαγμένες από περιττά στοιχεία, ενώ με το νέο πρόσωπο της μάρκας το Opel Vizor, αποδεικνύει ότι το Astra είναι έτοιμο να καθορίσει μια νέα εποχή. Bold & Pure σχεδίαση λένε οι ειδικοί, εμείς λέμε όμορφο! Και με ακμές και με καμπύλες, που το κάνουν να λάμπει συνεχώς, δείχνει και είναι στιβαρό και αρκούντως δυναμικό.
Το ζήσαμε λίγες μέρες, ως είθισται, σε διαρκή χρήση εντός κι εκτός των τειχών και η αίσθηση που μας άφησε ήταν πλήρης ως προς την οδηγική συμπεριφορά, με τα έντονα σπορ χαρακτηριστικά, την αρτιότητα της κατασκευής, την άνεση και την αφθονία όσον αφορά τον εξοπλισμό.
Το Astra 1.2 130 EA8 είναι «μια κατηγορία πάνω» εκ των πραγμάτων, σε επιδόσεις, με λογική κατανάλωση ταυτόχρονα (8-9 λίτρα/100 χλμ το πολύ, χωρίς …παραχωρήσεις), οδηγείται με εξαιρετική ακρίβεια και αυτή τη φορά πρέπει να ξεχάσουμε αυτό που λέγαμε παραδοσιακά για το «κάπως ασαφές τιμόνι Opel». Ούτε συζήτηση, το σύστημα διεύθυνσης σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο (ε, ναι, ίδιο με των Peugeot-Citroen) φτιάχνουν ένα μαγικό κοκτέϊλ. Τα 130 άλογα του βενζινοκινητήρα είναι υπεραρκετά (καλύτερα ασφαλώς από τα 110 της βασικής έκδοσης) για χρήση all around ( με ξεχωριστά mode για κάθε προφίλ οδήγησης), σε πόλη, επαρχιακό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο. Εντυπωσιακό δε το χαμηλό επίπεδο θορύβου, -πολύ καλή και η ποιότητα κύλισης σε κάθε περίσταση-, που καθιστά οποιαδήποτε μετακίνηση μια ευχάριστη εμπειρία, με απαράμιλλη άνεση από τα άριστα σχεδιασμένα καθίσματα.
Εντός, το cockpit Pure Panel, είναι «όλα τα λεφτά» και ως προς το στιλ και ως προς τα στοιχεία της πληροφόρησης και της χρηστικότητας, ενώ, πολύ μας άρεσε και η μεγάλη συρόμενη γυάλινη ηλιοροφή με σωστό σκιάδιο από μέσα. Μας ικανοποίησαν, φυσικά, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (με διπλή διαμόρφωση στη βάση που λειτουργεί και ως κρυφός χώρος).
Το νέο Opel Astra εισάγει στην compact κατηγορία καινοτομίες που μέχρι πρότινος προσφέρονταν μόνο σε αυτοκίνητα της premium κατηγορίας. Για παράδειγμα, εξοπλίζεται με το τελευταίας γενιάς σύστημα φωτισμού adaptive Intelli-Lux LED® Pixel Light, το οποίο διαθέτει 168 στοιχεία LED και αποτελεί μια πρωτοποριακή πρόταση για τη μεσαία κατηγορία. Επιπλέον, πολυάριθμα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα ανίχνευσης πεζού, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού διατίθενται standard σε όλες τις εκδόσεις. Όλα αυτά λειτουργούν άψογα, το είδαμε στην πράξη.
Αξίζει, συνεπώς και με το παραπάνω, το Astra 1.2 130 EA8. Φθηνό στην εν λόγω έκδοση δεν είναι υπολογίστε πάνω από 32.500 ευρώ με όλα αυτά τα καλούδια, αλλά, με τέτοιο εξοπλισμό δεν έχεις τι άλλο να ζητήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία. Καλύπτεσαι απολύτως!