Με αφορμή την απόβαση της κινέζικης BYD στην ελληνική αγορά έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πόσο ασφαλή είναι τα μοντέλα της.
Στη χώρα μας θα προσφέρονται, αρχικά τουλάχιστον, τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία της BYD, τα οποία πάνω από μια δεκαετία κάνουν καριέρα στην Ευρώπη. Στην προκειμένη περίπτωση όμως θα δούμε στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP το crossover ATTO 3.
Εξοπλισμένο με όλα τα απαιτούμενα συστήματα ασφαλείας και με αντοχή στις απαιτητικές δοκιμασίες, κατάφερε να αποσπάσει την ύψιστη διάκριση των πέντε αστεριών από τον EuroNCAP.
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του ATTO 3 δεν παραμορφώθηκε, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών. Η ανάλυση της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο που προσέκρουσε το ATTO 3 απέδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν ένας μέτρια επικίνδυνος αντίπαλος για το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας η προστασία σε όλες τις κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού και του πίσω επιβάτη ήταν καλή ή επαρκής.
Χωρίς κανένα πρόβλημα πέρασε το ATTO 3 την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, όμως στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο η προστασία του θώρακα χαρακτηρίστηκε ασθενής. O βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του εμπρός επιβάτη, προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, σε μια πλευρική σύγκρουση, κρίθηκε επαρκής.
Τα εμπρός και πίσω καθίσματα μαζί με τα προσκέφαλα τους, απέδειξαν ότι σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα. Σχετικά με την προστασία των παιδιών, αυτή ήταν καλή στη μετωπική, αλλά και στην πλευρική πρόσκρουση. Σημειώνεται ότι ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί, ώστε να τοποθετείται παιδικό κάθισμα εμπρός, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος.
Tο εμπρός καπό του ATTO 3 προστάτεψε καλά ή επαρκώς το κεφάλι του πεζού. Ο προφυλακτήρας με τη σειρά του παρείχε καλή προστασία στα πόδια του πεζού, αλλά η προστασία στην περιοχή της λεκάνης ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του ATTO 3 εντοπίζει εκτός από οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες, ενώ η απόκριση απέναντι τους κρίθηκε καλή, αφού κατάφερε να αποτρέψει την πρόσκρουση ή να μετριάσει τα αποτελέσματα της.
Το σύστημα eCall του ΑΤΤΟ ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης. Παράλληλα μετά από μια πρόσκρουση ενεργοποιούνται αυτόματα τα φρένα για να αποφευχθούν επόμενες. Στάνταρ είναι η υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, ενώ διατίθεται επίσης περιοριστής ταχύτητας, εντοπισμός τοπικών ορίων ταχύτητας και υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.
Ακολουθεί το video με τις δοκιμές πρόσκρουσης του ATTO 3 και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 91%
Προστασία παιδιών: 89%
Προστασία πεζών: 69%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 74%