Aπό το 1902 η Peugeot, από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων, μελετούσε την ιδέα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Όμως στο πέρασμα των χρόνων υπερίσχυσε η βενζίνη ως καύσιμο και η ηλεκτροκίνηση έμεινε στο συρτάρι.
Κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, η έλλειψη βενζίνης οδήγησε τις εταιρίες στο να αναπτύξουν εναλλακτικές πηγές ενέργειας και η Peugeot έβγαλε από το συρτάρι την ιδέα της ηλεκτροκίνησης.
Και το 1941 η Peugeot κυκλοφόρησε το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα της.
Oνομάστηκε VLV (Véhicule Léger de Ville – Light City Vehicle), αναπτύχθηκε στο Παρίσι από τον Ιούνιο του 1941 έως τον Φεβρουάριο του 1943 με σύνολο παραγωγής 377 μονάδων.
Και από το μικρό ηλεκτρικό αυτοκινητάκι του 1941 φτάσαμε στο σήμερα μετά τα full electric e-208, e-2008 αλλά και με τα επαγγελματικά e-Expert, E-Traveller και σύντομα e-Boxer, με την Peugeot να έχει ως στόχο το 2020-2021 τα μισά μοντέλα που μπορεί να αγοράσει το καταναλωτικό κοινό να είναι ηλεκτρικά ενώ ο στόχος είναι το 2025 όλη η γκάμα να διαθέτει και από ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο.
Όμως το VLV δεν ήταν το μόνο ηλεκτρικό μοντέλο που παρουσίασε η Peugeot πριν φτάσουμε στο καινούργιο e-208 (Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα και την Ευρώπη)
Στη δεκαετία του ’70 και του ’80, αναζητώντας πάντα νέες τεχνολογίες, η Peugeot ένωσε τις δυνάμεις της με την Alstom και την EDF (Electricté de France) παρουσιάζοντας το Peugeot 104 ως ηλεκτροκίνητο καθώς και τα επαγγελματικά J5 και J9 . Το 1983, ένα νέο πρόγραμμα άρχισε να περιλαμβάνει το Peugeot 205, το οποίο προήλθε από τη συνεργασία μεταξύ PSA και SAFT (μπαταρίες). Το 1993 επιχειρείται μια μοναδική πρωτοποριακή για την εποχή εμπειρία ενοικίασης να διατεθεί ένας στόλος από 50 ηλεκτρικά 106 στη Γαλλία, όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος μέσω πιστωτικής κάρτας πλήρωνε όσες ώρες χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητο.
Από το 1990 έως το 2010, μερικά πρωτότυπα αυτοκίνητα κατέδειξαν το συνεχές ενδιαφέρον της Peugeot για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης όπως το ION το 1994, το Tulip και το Touareg το 1996, το πρωτότυπο concept BB1 που παρουσιάστηκε στη Φρανκφούρτη το 2009 και το εντυπωσιακό concept EX1 του 2010.
Στην αυγή του 21ου αιώνα, το αυτοκίνητο αντιμετώπισε μεγάλη αναταραχή, κυρίως λόγω της μεγάλης κλιματικής αλλαγής που έφερε και πάλι στην επιφάνεια τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης.
Αυτό έδωσε το έναυσμα στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία το 2019 να «ρίξει» στην αγορά μια πλήρη γκάμα οχημάτων με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές CO2.
Αυτή η τεχνολογική προσέγγιση βασίζεται σε 3 πυλώνες:
Ηρεμία, Ευχαρίστηση, Οικονομία.
Ας κάνουμε μια βόλτα λοιπόν στο παρελθόν και να γνωρίσουμε μερικά από τα ηλεκτρικά μοντέλα της Peugeot με σημείο αναφοράς το VLV, τον πρόγονο των σύγχρονων e-208, e-2008.
Peugeot VLV (1941), απλή εφευρετικότητα
Αντιμέτωποι με τη γερμανική κατοχή και τις ελλείψεις, το 1941 η Peugeot πρότεινε μια μοναδική εναλλακτική λύση το VLV, ( “Véhicule Léger de Ville – Light City Vehicle”)., Eνα μικρό αυτοκινητάκι δύο θέσεων με υφασμάτινη οροφή και με ένα κεντρικό φανάρι για αστική χρήση
Το VLV έφερε συστοιχία μπαταρίες αποθηκευμένες στο μπροστινό μέρος και ένας ηλεκτροκινητήρας χωρίς διαφορικό μετέδιδε την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η αυτονομία του ήταν 70 έως 80 χλμ. με ταχύτητες έως 35 χλμ. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως από γιατρούς και ταχυδρομικούς υπαλλήλους 377 VLV κατασκευάστηκαν μεταξύ 1941 και 1943 στο εργοστάσιο La Garenne στην περιοχή του Παρισιού.
Peugeot 106 Electric (1993), μπροστά από την εποχή του
Ως ο πρώτος μεγάλος Ευρωπαίος κατασκευαστής που κυκλοφόρησε ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα σε τοπικές αρχές και εταιρείες ήταν το 1989 με το J5. Όμως το 1995 η Peugeot ξεκίνησε τη διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ιδιώτες τον Ιούλιο του 1995 με το “106 Electric”. Πριν από αυτό το εμπορικό λανσάρισμα πραγματοποιήθηκε ένα “πείραμα» ώστε η εταιρία να συγκεντρώσει δεδομένα από τη χρήση που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την EDF και το Communauté de Villes de La Rochelle από το τέλος του 1993 έως το τέλος του 1995. Τα ηλεκτρικά 106 δοκιμάστηκαν από ιδιώτες, επαγγελματίες και τοπικές διοικήσεις. Το 106 κατασκευάστηκε ως ηλεκτρικό σε 3.542 μονάδες μεταξύ του 1993 και του 2003.
Peugeot Ion Concept (1994), το πρώτο σχέδιο ενός αστικού ηλεκτρικού οχήματος
Η Peugeot στο σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1994 παρουσίασε το Ion. Ένα όχημα σχεδιασμένο αποκλειστικά για την πόλη, συνδυάζοντας προηγμένες λύσεις προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις της αστικής πελατείας. Προσέφερε στον οδηγό και στους επιβάτες ένα επίπεδο άνεσης και εξοπλισμού που ήταν ακόμα φουτουριστικό τη δεκαετία του 2000.