Η Volkswagen είπε ότι εξετάζει διάφορα σενάρια για το μέλλον του εργοστασίου της στην Καλούγκα νοτιοδυτικά της Μόσχας.
Μια επιλογή ήταν να πουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία σε τρίτο μέρος.
Η είδηση ότι ο Όμιλος αναζητά επενδυτή για την εν λόγω μονάδα, όπου η παραγωγή σταμάτησε αμέσως μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, αποκαλύπτει σαφώς την πρόθεση της Volkswagen να φύγει οριστικά από τη Ρωσία.
Η πιθανή πώληση αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung .
Το εργοστάσιο, στο οποίο η Volkswagen έχει επενδύσει περισσότερα από 1 δισ. ευρώ, απασχολεί 4.200 άτομα.
«Με κάθε στάδιο της κλιμάκωσης, η πιθανότητα να είμαστε σε θέση να παράγουμε ξανά εκεί στο άμεσο μέλλον μειώνεται», είπε ένας ανώνυμος διευθυντής του εργοστασίου στην FAZ .
Το εποπτικό συμβούλιο του Ομίλου Volkswagen συνειδητοποίησε ότι, υπό τις περιστάσεις, η σκληρή διακοπή είναι η μόνη επιλογή. «Υπάρχει ξεκάθαρη βούληση να αποσυρθούμε εντελώς από τη χώρα», ήταν η χαρακτηριστική φράση ανώνυμης πηγής κοντά στο εποπτικό όργανο.
Η πιθανή κατάρρευση της τοπικής ζήτησης, πρακτικοί λόγοι και περισσότεροι λόγοι παίζουν ρόλο στην απόφαση, ανέφερε η εφημερίδα.
Τον Ιούνιο, υψηλόβαθμος αξιωματούχος του υπουργείου Βιομηχανίας της Ρωσίας ανέφερε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα μειωθούν στο μισό το 2022, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας αντιμετωπίζει προβλήματα εφοδιασμού.
Στα εορταστικά εγκαίνια του εργοστασίου το 2009 παρευρέθηκαν ο Μάρτιν Βίντερκορν, τότε διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, και -κατά μίαν έννοια- ο Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος πέρασε από πάνω με ένα ελικόπτερο και εξήρε την «πατριωτική παραγωγή» που είχε ξεκινήσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στη χώρα κατασκευάζοντας μοντέλα όπως το Volkswagen Tiguan και η Skoda Octavia.
Λίγο μετά την έναρξη του πολέμου τον Φεβρουάριο, η Volkswagen είχε ήδη σταματήσει την παραγωγή και τις πωλήσεις στη Ρωσία. Έλυσε τη συνεργασία της με τη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Gaz, η οποία παρήγαγε ορισμένα μοντέλα της ως συμβασιούχος κατασκευαστής στο μικρό εργοστάσιο συναρμολόγησης του Νίζνι Νόβγκοροντ ανατολικά της Μόσχας.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν από την αρχή του πολέμου, ο οποίος έχει τσακίσει τις αλυσίδες εφοδιασμού οδηγώντας σε κύμα κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
Τον περασμένο μήνα η Toyota είπε ότι θα κλείσει το ρωσικό εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη και ενδέχεται να το πουλήσει. Το εργοστάσιο κατασκευάζει τα Camry και RAV4 αλλά δεν παράγει αυτοκίνητα από τον Μάρτιο.
Άλλοι κολοσσοί της βιομηχανίας εξακολουθούν να διστάζουν να κάνουν μια αποφασιστική κίνηση, συμπεριλαμβανομένου του προμηθευτή Continental, η οποία, όπως η Volkswagen, λειτουργεί εργοστάσιο στην Καλούγκα.
Μετά από μια αρχική διακοπή παραγωγής, η εταιρεία με έδρα το Ανόβερο συνέχισε την παραγωγή ελαστικών εκεί. Ο λόγος που δόθηκε ήταν για να αποφευχθούν «εγκληματικές συνέπειες» για τους ντόπιους υπαλλήλους.
Η έκθεση της FAZ ανέφερε ότι η Continental βλέπει τον εαυτό της να παρενοχλείται από το ρωσικό δικαστικό σώμα, το οποίο επιμένει να ικανοποιηθεί η τοπική ζήτηση.
Η Ρωσία, τώρα, καταβάλλει προσπάθειες να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η χώρα σχεδιάζει να δαπανήσει 526 εκατομμύρια δολάρια φέτος για να ενισχύσει την εγχώρια παραγωγή ανταλλακτικών αυτοκινήτων και να αντικαταστήσει τις εισαγωγές.