Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ έχει βάλει στόχο να κάνει την πρώτη του φετινή νίκη στην άσφαλτο του Ράλι Καταλονίας.
Όμως, δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση η πρώτη θέση, γιατί και ο Νεβίλ έχει τον ίδιο στόχο, αλλά και τα προσόντα να κερδίσει. Φυσικά, ο Κάλε Ροβάνπερα δεν έχει ακόμα πει την τελευταία του λέξη.
Έτσι έχουμε Οζιέ, Νεβίλ και Ροβάνπερα να εναλλάσσονται από το πρωί στην πρώτη θέση, δίνοντας μια τρομερή μάχη στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, γύρω από το Σαλού. Ο Νεβίλ, μάλιστα, ήταν πρώτος μετά από τις πρώτες τέσσερις ειδικές διαδρομές (σημερινές συνολικά οκτώ), όμως στην 5η ειδική διαδρομή ο Οζιέ πήρε ξανά τα ηνία του αγώνα.
Ο Βέλγος, η αλήθεια είναι, πως ήταν πίσω από τον Οζιέ στις τρεις πρώτες ειδικές διαδρομές μέχρι να κάνει την επίθεση του στην τέταρτη και να περάσει μπροστά.
Οι Νεβίλ-Γουίταγκε έχουν στόχο να κάνουν το χατ τρικ στην Καταλονία, καθώς, έχουν κερδίσει εκεί τα τελευταία δυο χρόνια.
Ο οδηγός της Hyundai δήλωσε ικανοποιημένος με το στήσιμο του αυτοκινήτου του, αλλά παραδέχτηκε ότι η επιλογή της σωστής στρατηγικής ελαστικών αποτελούσε τη μεγαλύτερη πρόκληση, όταν ο δρόμος στέγνωνε. Έτρεξε με τη μαλακή γόμα της Pirelli για το μεγαλύτερο μέρος του πρωινού σκέλους, πριν αλλάξει σε σκληρή γόμα στην τελευταία ειδική διαδρομή (4η), όπου και πέρασε τον Οζιέ.
«Οδήγησαμε σε καθαρό δρόμο», είπε ο Νεβίλ «Η στρατηγική των ελαστικών δεν ήταν τόσο εύκολη σήμερα το πρωί, αλλά η ισορροπία του αυτοκινήτου, δεν ήταν τόσο κακή. Πραγματικά το απολαμβάνω».
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ ωστόσο, έκανε αμέσως την επίθεσή του και πέρασε μπροστά μετά την 5η ειδική διαδρομή κλέβοντας την «μπουκιά από το στόμα» από τον Βέλγο. Ο τελευταίος έχασε και τη δεύτερη θέση από τον Ροβάνπερα, στην 6η ειδική διαδρομή. Έτσι, μετά από 6 ειδικές διαδρομές οι Οζιέ -Ροβάνπερα κάνουν το 1-2 για την Toyota. Ο Οζιέ νοιώθει πολύ καλά με το Yaris του, ήδη, από τo shakedown και είναι έτοιμος να διεκδικήσει τη νίκη μέχρι το τέλος.
Ωστόσο εκτός από τον Νεβίλ έχει να αντιμετωπίσει και τον νέο παγκόσμιο πρωταθλητή Κάλε Ροβάνπερα, που δεν το βάζει κάτω με τίποτα.
Ο Φινλανδός επωφελήθηκε, από ένα όχι και τόσο βρώμικο δρόμο, αφού ξεκινούσε πρώτος τον αγώνα και κέρδισε τις δυο πρώτες ειδικές διαδρομες. Αλλά, δεν έμεινε για πολύ στην πρώτη θέση, όταν έχασε χρόνο στην τρίτη ειδική διαδρομή παραπονούμενος για υποστροφή προς το τέλος της ειδικής.
Ο Oτ Τάνακ ήταν τυχερός, που έπαιζε ακόμη για την πρώτη θέση, αφού είχε πρόβλημα, μάλλον με τον εναλλάκτη του i20 του, ενώ στη δεύτερη ειδική διαδρομή, δήλωσε πρόβλημα και με την υβριδική μονάδα του αυτοκινήτου του. Παρά το δράμα, οι Τάνακ – Γιαρβέογια έχουν μικρή διαφορά από την τρίτη θέση, που οδηγεί στο βάθρο. Στην 5η θέση ήταν ο Έλφιν Έβανς με τοYaris του, αρκετά μπροστά από τον τοπικό ήρωα, Σόρδο, ο οποίος είναι 6ος.
Οι Τακαμότο Κατσούτα και Κρεγκ Μπριν προσπαθούν να βρουν ρυθμό στην άσφαλτο της Καταλονίας με τον Ιρλανδό να δηλώνει πως είναι «πολύ αργοί». Πίσω τους, στην 9η θέση, είναι ο Αντριέν Φορμό, ενώ τη δεκάδα έκλεισε ο Γκας Γκρίνσμιθ.
Ο Πιερ Λουί Λουμπέ προσπαθεί να επανέλθει μετά το κλατάρισμα, που είχε στον εμπρός αριστερό τροχό. Μάλιστα, σταμάτησε στην 3η ειδική διαδρομή για να σβήσει μια μικρή φωτιά στο χώρο του κινητήρα. Ευτυχώς για τον οδηγό του Puma κατάφερε και συνέχισε.
Η μάχη στην Καταλονία έχει για τα καλά ανάψει. Τρείς οδηγοί, μέχρι στιγμής είναι οι διεκδικητές της πρώτης θέσης, Οζιέ, Ροβάνπερα και Νεβίλ με τον Τάνακ να μην είναι μακριά. Τα πράγματα θα αλλάξουν πολλές φορές, γιατί η άσφαλτος στις ειδικές διαδρομές, πότε είναι καθαρή και πότε γεμίζει γαρμπίλι από τις μπούκες των πρώτων οδηγών. Μείνετε συντονισμένοι θα έχουμε κι άλλες ανακατατάξεις.
Aποτελέσματα μετά από 6 ειδικές διαδρομές:
1 Οζιέ-Βεϊλά Τoyota Yaris 45:15.3
2 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Toyota Yaris +4.3
3 Νεβίλ-Γουίταγκε Ηyndai i20 +5.6
4 Tάνακ-Γιαρβέογια Hyundai i20 +8.9
5 Έβανς-Μάρτιν Toyota Yaris +18.8
6 Σόρδο Καρέρα Hyundai i20 +27.5
7 Κατσούτα-Τζόνστον Toyota Yaris +42.8
8 Μπριν-Νάιγκλ Μ-Sport Ford Puma +48.9
9 Φορμό-Κορία M-Sport Ford Puma +1:07.8
10 Γκρίνσμιθ-Άντερσον M-Sport Ford Puma +1:14.9