Η Ρωσία συνεχίζει να μετρά απώλειες αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς μετά την Toyota και τη Nissan, «αντίο» στη χώρα του Πούτιν λέει και η Ford.
Με μια λιτή ανακοίνωση η Ford γνωστοποίησε την οριστική της έξοδο από την τοπική αγορά πουλώντας όλα τα περιουσιακά της στοιχεία, στον απόηχο των συνεπειών από τις κυρώσεις που επέβαλε η Δύση για την εισβολή στην Ουκρανία.
Έπειτα από επτά μήνες αναστολής όλων των δραστηριοτήτων της στη Ρωσία (παραγωγή οχημάτων, προμήθειας ανταλλακτικών, τεχνολογιών πληροφορικής και τεχνικής υποστήριξης) αποφάσισε να πουλήσει το 49% των μετοχών της στην Κοινοπραξία Sollers Ford. Οι μετοχές της Ford θα μεταβιβαστούν στην Κοινοπραξία για «ονομαστική αξία».
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η κοινοπραξία μεταξύ της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ford και της Russian Sollers ιδρύθηκε το 2011 και διαλύθηκε το 2022. Η Sollers Ford σε τρία εργοστάσια κατασκεύαζε τα Focus, Mondeo, EcoSport, Fiesta και Explorer για την τοπική αγορά μέχρι το 2019, όμως αποφάσισε να επικεντρωθεί στα επαγγελματικά οχήματα, καθώς ήταν ο μη εγχώριος κατασκευαστής με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, έτσι η παραγωγή του Transit συνεχίστε μέχρι το 2022.
Σημειώνεται όμως ο όρος της Ford να διατηρήσει το δικαίωμα επαναγοράς των μετοχών, εντός των επόμενων 5 ετών, σε περίπτωση που αλλάξει η παγκόσμια κατάσταση. Εκτιμάται ότι το 2021 η Ford πούλησε στην ρωσική αγορά περίπου 20.000 οχήματα.
Τέλος και η Mercedes δήλωσε ότι θα αποσυρθεί από τη ρωσική αγορά και θα πουλήσει μετοχές των θυγατρικών της βιομηχανικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε τοπικό επενδυτή.