To είχαμε γράψει τον Αύγουστο και, όπως φαίνεται, το όλο πρότζεκτ εξελίσσεται, μεθοδικά χωρίς καθυστερήσεις.
Η γερμανική εταιρεία Sono Motors υπόσχεται να φέρει στην ευρωπαϊκή αγορά ένα ηλεκτρικό όχημα με ηλιακή ενέργεια στα μέσα του 2023. Ο Sono το έστειλε, ωστόσο, πρώτα στις ΗΠΑ για μια περιοδεία, ώστε να δει τις αντιδράσεις. Διότι, με τιμή 25.000 $, το αυτοκίνητο είναι πιο προσιτό εκεί σε σχέση με τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά –και στην Ευρώπη στα ίδια επίπεδα θα είναι η τιμή.
Διαθέτει 465, τελικά (αρχικά ήταν 456), ενσωματωμένες ηλιακές κυψέλες σε όλο το εξωτερικό του αυτοκινήτου -οροφή, πόρτες, φτερά, καπό, παντού. Η εταιρεία εκτιμά ότι η ηλιακή ενέργεια από μόνη της μπορεί να το τροφοδοτήσει περίπου για 112 χλμ, σε αστικές μετακινήσεις. Ωστόσο, για μεγαλύτερα ταξίδια, το Sion διαθέτει μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου με αυτονομία 305 χλμ, κατασκευασμένη από τον κινεζικό γίγαντα BYD.
Η Sono συνάπτει σύμβαση με τη φινλανδική εταιρεία Valmet Automotive για την παραγωγή του Sion και υποστηρίζει ότι υπάρχουν ήδη 42.000 κρατήσεις για το αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Στόχος είναι η παραγωγή 257.000 Sions μέχρι το 2030.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Λόριν Χαν, λέει ότι η κατασκευή με τέτοιου είδους σύμβαση είναι το πρώτο πράγμα που επιτρέπει στην εταιρεία να διατηρήσει το κόστος χαμηλά. Και, προσθέτει, με χιούμορ ότι: «Το δεύτερο είναι ότι έχουμε μόνο μία παραλλαγή. Αυτό το αυτοκίνητο έρχεται σε όποιο χρώμα θέλετε αρκεί να είναι …μαύρο. Οπότε ουσιαστικά δεν υπάρχουν επιλογές. Αυτό είναι τεράστια εξοικονόμηση κόστους. Τρίτον, κάνουμε απευθείας πωλήσεις στο διαδίκτυο. Τέταρτον είναι ότι δεν χρησιμοποιούμε χάλυβα. Είναι ένα πλαίσιο αλουμινίου, πολύ ασφαλές. Και το πέμπτο, ότι δεν έχει μπογιά. Δεν υπάρχει βαφή γιατί εξωτερικά έχει ηλιακούς συλλέκτες. Και για αυτά τα πέντε πράγματα, μπορούμε να έχουμε προσιτή τιμή».
Η Sono χρησιμοποιεί μια ηλιακή τεχνολογία βασισμένη σε πολυμερή που ανέπτυξε.
«Έχουμε πολλές πατέντες, πάνω από 30 πατέντες για αυτό», είπε ο Χαν. «Και είναι μεγάλη η διαφορά γιατί όλες οι άλλες εταιρείες που προσπαθούν να ενσωματώσουν ηλιακή ενέργεια χρησιμοποιούν κυρίως γυαλί. Το γυαλί είναι βαρύ, αργό στην παραγωγή και πολύ ακριβό».
Μια εφαρμογή στο ταμπλό του αυτοκινήτου δίνει στους οδηγούς πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για το πόση ηλιακή ενέργεια παράγει το αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να ελέγχουν την κοινή χρήση ενέργειας μέσω της εφαρμογής, χρησιμοποιώντας την μπαταρία του Sion για να φορτίζουν άλλες ηλεκτρικές συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, κατ’ επιλογή του ιδιοκτήτη/χρήστη.
Ενώ δεν υπάρχουν διαθέσιμα ηλιακά ηλεκτρικά οχήματα μαζικής αγοράς σήμερα, ο Χαν πιστεύει ότι αυτή η τεχνολογία θα απογειωθεί σύντομα. «Πιστεύουμε ότι έχει τη δυνατότητα να γίνει μια κυρίαρχη τεχνολογία. Η αποστολή μας είναι ηλιακή τεχνολογία σε κάθε όχημα γιατί δεν έχει νόημα να μην το τοποθετήσουμε. Είναι πολύ οικονομικό. Δεν προσθέτει πολλά έξοδα στον λογαριασμό του υλικού για το αυτοκίνητο. Οπότε στην πραγματικότητα δεν υπάρχει λόγος να μην το ενσωματώσουμε».