Κάθε φορά που έχουμε στα χέρια μας το Suzuki Vitara, αισθανόμαστε όπως όταν βγαίνουμε για καφέ με ένα φίλο από τα παλιά, με τον οποίο έχουμε πάντα πολλά να «πούμε», ενώ ξέρουμε από πριν ότι θα περάσουμε όμορφα.
Έτσι λοιπόν με χαρά συμβιώσαμε, για ακόμα μια φορά, με το ιαπωνικό SUV, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση είναι λιγότερο περιπετειώδες, αλλά αρκετά αποδοτικό. Ας γίνουμε όμως πιο σαφείς. Το κόκκινο Vitara των φωτογραφιών δε διαθέτει στη φαρέτρα του το σύστημα τετρακίνησης AllGrip της Suzuki, όμως δεν απουσιάζει το στάνταρ ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.
Προσθιοκίνητο, 129 ίπποι και ήπιο υβριδικό
Κάτω από το εμπρός καπό λοιπόν βρίσκεται ο γνώριμος τετρακύλινδρος turbo άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας 1.4 Boosterjet, απόδοσης 129 ίππων και 235 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου (τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα), με μετατροπέα τάσης (48V-12V) και με ηλεκτρογεννήτρια (μίζα) ISG.
Στην πράξη αντιληφθήκαμε ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα κάνει πιο άμεση την επιτάχυνση με την ενίσχυση της ροπής που δίνει, αλλά και την απόκριση του συστήματος Start/Stop, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει, ώστε να διατηρούνται χαμηλά οι εκπεμπόμενοι ρύποι και η κατανάλωση καυσίμου.
Κατανάλωση-επιδόσεις-κιβώτιο
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι σε πραγματικές συνθήκες καταγράψαμε 7,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP μέσης κατανάλωσης 5,4-5,6 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 129 γρ./χλμ.) χωρίς όμως να είμαστε ιδιαίτερα φιλικοί με το δεξί πεντάλ. Το μηχανικό κιβώτιο, με το οποίο συνδυάζεται ο βενζινοκινητήρας, είναι 6 σχέσεων, έχει αραιή κλιμάκωση και επιλογέα με καλή αίσθηση.
Να συμπληρώσουμε επίσης για το βενζινοκινητήρα ότι έχει γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλότατο ήχο λειτουργίας. Σχετικά με τις επιδόσεις, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 9,5 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 190 χλμ./ώρα. Όπως προαναφέραμε απουσιάζει το σύστημα τετρακίνησης, αλλά η απόσταση 175 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος, σου επιτρέπει να κινηθείς σε βατούς χωματόδρομους, μέχρι να αρχίσουν να «διαμαρτύρονται» οι εμπρός τροχοί.
Στο δρόμο
Η ψηλή θέση οδήγησης του Vitara, σε συνδυασμό με τις μεγάλες πλευρικές γυάλινες επιφάνειες, προσφέρουν αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν κινείσαι μέσα στην πόλη.
Η μαλακή ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) διακρίνεται για την άνεση που προσφέρει, καθώς περνά απαλά πάνω από λακκούβες και δεν ταλαιπωρεί με έντονες αναταράξεις σε κακοτράχαλους δρόμους. Βέβαια θα επιτρέψει στο αμάξωμα να γύρει λίγο στις στροφές, αλλά αν δεν το παρακάνεις δεν αισθάνεσαι ότι χάνεται οι έλεγχος.
Γενικότερα το Vitara έχει ουδέτερη συμπεριφορά στο δρόμο, δεν απογοητεύει ούτε ενθουσιάζει, εμπνέει όμως ασφάλεια και δημιουργεί μια αίσθηση άνεσης, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο μετά τα 110 χλμ./ώρα περίπου, ο αεροδυναμικός θόρυβος γίνεται αντιληπτός εντός της καμπίνας, ενώ θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι.
Σεμνό αλλά όχι αδιάφορο
To λογότυπο Hybrid στο πίσω τμήμα είναι τα μόνο στοιχείο στο Vitara που προδίδει την ταυτότητα του. Παρατηρήστε ακόμα τη μπλε λωρίδα μέσα στους εμπρός Led προβολείς και τις δίχρωμες 17αρες ζάντες, ενώ γενικότερα η εξωτερική σχεδίαση αν και συντηρητική δε χαρακτηρίζεται ξεπερασμένη.
Εσωτερικό
Η συναρμογή και η ποιότητα των υλικών ικανοποίει με μαλακό (όχι αφρώδες) πλαστικό να καλύπτει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό. Στον πίνακα οργάνων είναι ενσωματωμένη μια LCD 4,2 ιντσών οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, ενώ η κεντρική οθόνη αφής, με το εύκολο μενού, είναι 7 ιντσών.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκείς τόσο για τα πόδια (2.500 χλστ μεταξόνιο), όσο και για τα κεφάλια τους. Το ελάχιστα υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο δε θα ενοχλήσει έναν μεσαίο πίσω επιβάτη. Το πορτμπαγκάζ έχει διπλό δάπεδο, εκμεταλλεύσιμο σχήμα και ικανοποιεί προσφέροντας 375 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο του όμως συναντάμε κιτ επισκευής και όχι ρεζέρβα, όπως επιτάσσουν δυστυχώς σήμερα οι σύγχρονες «ανάγκες».
Συμφέρει
Τίμιο, value for money, με μεγάλη ιστορία, το δημοφιλέστερο και αειθαλές μοντέλο της Suzuki, προσθιοκίνητο και με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ξεκινάει από 19.330 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση GL.