Ο Ζακ Βιλνέβ πιστεύει πως η Mercedes έδινε μεγαλύτερη προσοχή στους «υπολογιστές» της και λιγότερη στη δράση στο Μεξικό, καθώς δεν κατάλαβαν ποτέ πως τα μαλακά ελαστικά ήταν τα ιδανικά.
Η Mercedes αιφνιδίασε τη Red Bull αλλά και όλους εμάς στο Grand Prix του Μεξικού, όταν αντί να επιτεθεί, αποφάσισε να ακολουθήσει μια συντηρητική στρατηγική. Η γερμανική ομάδα ξεκίνησε τόσο τον Χάμιλτον, όσο και τον Ράσελ με μέση γόμα, προτού αλλάξουν αμφότεροι για σκληρά.
Υπήρχε η σιγουριά πως τα μαλακά ελαστικά δεν θα απέδιδαν αλλά στην πράκη αυτό δεν ίσχυσε. Ο Φερστάπεν κέρδισε τον αγώνα έχοντας πάει από μαλακή σε μέση γόμα, ενώ ο Ρικιάρντο κέρδισε τον βραβείο του «Οδηγού της ημέρας» πηγαίνοντας από μέση σε μαλακή.
Ο Χάμιλτον συμβιβάστηκε με μια ακόμη δεύτερη θέση (κυνηγάει ακόμα την πρώτη του νίκη στη σεζόν) ενώ ο Ράσελ τερμάτισε τέταρτος.
Ο Βιλνέβ λέει ότι η Mercedes θα έπρεπε να είχε δώσει μεγαλύτερη προσοχή στο τι πραγματικά συνέβαινε στον αγώνα. Γράφοντας σε στήλη του formule1.nl , ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 1997 αμφισβήτησε τη στρατηγική της γερμανικής ομάδας, λέγοντας ότι ενώ έκανε τον αγώνα «ενδιαφέρον, ίσως θα έπρεπε να είχαν παρακολουθήσει περισσότερη τηλεόραση».
«Στο πρώτο μισό του αγώνα ήταν ξεκάθαρο ότι τα μαλακά ελαστικά ανταπεξήλθαν «επέζησαν» παρά τα γεμάτα ρεζερβουάρ.
«Εδώ και πενήντα χρόνια όσο προχωρά ο αγώνας, τόσο πιο ελαφρύς γίνεσαι και η πίστα αποκτά μεγαλύτερη πρόσφυση. Έτσι με εξέπληξε η επιλογή τους για σκληρά ελαστικά.
«Ο Λιούις Χάμιλτον είχε ακόμα ταχύτητα, οπότε γιατί όχι; Αλλά για τον Τζορτζ Ράσελ η απογοήτευση ήταν μεγάλη.
«Ζήτησε αρκετές φορές να συνεχίσει και μετά να βάλει μαλακά λάστιχα. Δεν είχε τίποτα να χάσει πάντως.
«Όλοι μπορούσαν να δουν τι έκανε ο Ρικιάρντο με μέση γόμα, ήταν ξεκάθαρα η σωστή σύνθεση».
Και πρόσθεσε: «Ίσως η ομάδα της Mercedes θα έπρεπε απλώς να βλέπει τηλεόραση αντί για όλους τους υπολογιστές της».
Ο Καναδός πιστεύει ότι μέρος του προβλήματος της Mercedes είναι ότι δεν χρειάστηκε να «παίξει άμυνα» εδώ και πολλά χρόνια.
Αυτή τη σεζόν είναι μια πολύ διαφορετική ιστορία με τη Red Bull να έρχεται στο προσκήνιο στη νέα αεροδυναμική εποχή εδάφους.
«Για χρόνια η Mercedes είχε το καλύτερο αυτοκίνητο και ποτέ δεν έχουν στραφεί πραγματικά», είπε.
«Αμύνονταν περισσότερο την Κυριακή, ενώ η Red Bull ήταν επιθετική.
«Όταν αμύνεσαι, οι επιλογές σου δεν είναι ποτέ καθοριστικές και κερδίζεις μόνο όταν ο άλλος κάνει λάθη».