Οι λειτουργικές ζημίες του τρίτου τριμήνου μειώθηκαν σε σχέση με ένα χρόνο πριν, καθώς τα έσοδα υπερδιπλασιάστηκαν.
H σουηδική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Polestar επιβεβαίωσε ότι εξακολουθεί να αναμένει να παραδώσει 50.000 οχήματα μέχρι το τέλος του έτους.
Ωστόσο, η εταιρεία προειδοποίησε ότι το υψηλότερο κόστος και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας θα συνεχίσουν να συμπιέζουν τα περιθώριά της μέχρι το 2023.
Ακολουθούν τα βασικά νούμερα από την έκθεση κερδών τρίτου τριμήνου της Polestar , την πρώτη της ως δημόσια εταιρεία μετά τη συγχώνευσή της με μια εταιρεία εξαγοράς ειδικού σκοπού τον Ιούνιο:
-Έσοδα: 435,4 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 212,9 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2021.
-Λειτουργικές ζημίες: 196,4 εκατομμύρια δολάρια, από 292,9 εκατομμύρια δολάρια πριν από ένα χρόνο.
Παρά τη λειτουργική ζημία, η Polestar μπόρεσε να αναφέρει καθαρά κέρδη 299,4 εκατομμυρίων δολαρίων ή 14 σεντς ανά μετοχή, χάρη σε μια λογιστική πίστωση που σχετίζεται με την επανεκτίμηση των μελλοντικών πληρωμών μετοχών (επειδή η τιμή της μετοχής της Polestar έχει πέσει από τότε που βγήκε στο χρηματιστήριο, θα πρέπει να πληρώσει λιγότερα απ’ ότι περίμενε προηγουμένως, εξ ου και η πίστωση).
Οι μετοχές σημείωσαν απότομη άνοδο μετά την έκθεση και ολοκλήρωσαν στη συνεδρίαση της Παρασκευής άνω του 20%.
«Θα ήθελα να επαναλάβω: Η Polestar είναι μια πραγματική εταιρεία αυτοκινήτων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Τόμας Ίνγκενλαθ, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης επενδυτών για τα κέρδη. «Βάζουμε αυτοκίνητα στο δρόμο σήμερα και υλοποιούμε το φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης μας».
Ο οικονομικός διευθυντής, Γιοάν Μάλμκβιστ, είπε ότι η χαμηλότερη λειτουργική ζημία της Polestar βοήθησε από τις προσπάθειές της να μειώσει το κόστος, ιδίως τις βραχυπρόθεσμες μειώσεις στις δαπάνες διαφήμισης και μάρκετινγκ. Από την άλλη πλευρά, οι αντίθετοι άνεμοι συναλλάγματος επιδείνωσαν τις απώλειες και αυτές αναμένεται να συνεχιστούν και το επόμενο έτος.
«Καθώς τα αυτοκίνητά μας παράγονται στην Κίνα, το μεγαλύτερο μέρος του κόστους μας είναι σε ρενμίνμπι, το οποίο έχει ενισχυθεί έναντι των ευρωπαϊκών νομισμάτων, οδηγώντας σε υψηλότερο κόστος πώλησης», όπως εξήγησε. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η Polestar εξακολουθεί να αναμένει να παραδώσει 50.000 οχήματα το 2022, δημιουργώντας έσοδα περίπου 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ολόκληρο το έτος και τα δύο σύμφωνα με τις προηγούμενες οδηγίες της. Αυτοί οι αριθμοί υποδηλώνουν παραδόσεις περίπου 19.600 οχημάτων το τέταρτο τρίμηνο, αποφέροντας έσοδα περίπου 924 εκατομμυρίων δολαρίων -και αυτά τα οχήματα έχουν ήδη κατασκευαστεί και μεταφέρονται στους πελάτες τώρα, είπε.
Η Polestar έκλεισε το τρίτο τρίμηνο με περίπου 988 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και έκτοτε έχει εξασφαλίσει πιστωτικό όριο 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τους δύο κύριους ιδιοκτήτες της, τη Volvo Cars και την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely. Αυτό είναι αρκετό για να χρηματοδοτήσει την εταιρεία μέχρι το 2023.