Στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου προσκάλεσε σήμερα ο νεοσύστατος ΠΑ.Σ.Μ.Α (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού) τα αθλητικά σωματεία και δημοσιογράφους.
Στη συνάντηση αυτή ο ΠΑ.Σ.Μ.Α κατέθεσε τις προτάσεις του, ώστε να βγει από το αδιέξοδο το ελληνικό motorsport, για το οποίο η φετινή χρονιά ήταν μάλλον η χειρότερη. Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι η κρίση κορυφώθηκε όταν στην έναρξη των φετινών αγώνων, σχεδόν τελευταία στιγμή, ανακοινώθηκαν αλλαγές στους κανονισμούς και αύξηση των παραβόλων.
Το αποτέλεσμα ήταν μια χρονιά χαμένη, με αγώνες να ακυρώνονται ή να ματαιώνονται, όπως το πανελλήνιο πρωτάθλημα ράλλυ. Στόχος της πενταμελούς επιτροπής του ΠΑ.Σ.Μ.Α είναι το 2023 το ελληνικό motorsport να αναστηθεί, καθώς σημείο «κλειδί» θα είναι η επερχόμενη Γενική Συνέλευση της Ο.Μ.Α.Ε., στις 12 Δεκεμβρίου. Τόνισαν πάντως ότι αυτός είναι ένας πολύ δύσκολος «αγώνας», τον οποίο όμως θέλουν να κερδίσουν.
Η ατζέντα ήταν πλούσια, ακούστηκαν αρκετές και διαφορετικές απόψεις, πολλές φορές βέβαια χάνονταν το κεντρικό θέμα συζήτησης, ενώ αξιολογήθηκε ως θετικό το γεγονός ότι τα περισσότερα αθλητικά σωματεία έδωσαν το «παρών». Μεγάλη κουβέντα έγινε και για την ανύπαρκτη προβολή των αγώνων, με το motori να σημειώνει εδώ ότι πάντα στηρίζει, όμως χρειαζόμαστε και εμείς τη σχετική ενημέρωση και το υλικό, για μπορούμε να δημοσιοποιούμε.
Παραθέτουμε παρακάτω αναλυτικά όλες τις προτάσεις του ΠΑ.Σ.Μ.Α για το νομικό πλαίσιο, την προβολή, τις χορηγίες, τους κανονισμούς, τις αναβάσεις, τα Rally και το πρόγραμμα των ελληνικών αγώνων.
ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
· Αθλητικός δικαστής στο motorsport
· Ατομικό ασφαλιστήριο (παρατηρήσεις και επισημάνσεις)
· Ασφαλιστήριο νομικής προστασίας (παρατηρήσεις και επισημάνσεις)
· Ασφαλιστήριο αστικής ευθύνης (παρατηρήσεις και επισημάνσεις)
· Ατύχημα και καταδίκη συναθλητή
ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΓΩΝΩΝ
Οργάνωση επαγγελματικού επιπέδου στα διεθνή πρότυπα.
Επιτροπή προβολής:
· Εκπρόσωπος Τύπου
· Δελτία Τύπου πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα
· Ενεργοποίηση site Ο.Μ.Α.Ε-ΕΠ.Α
· Εμφανίσεις σε τηλεοπτικές/ραδιοφωνικές εκπομπές και ανακοινώσεις στον έντυπο/ηλεκτρονικό Τύπο
· Ανακοίνωση των βαθμολογιών εντός 3 ημερών από το τέλος κάθε αγώνα
· Επιτροπή χορηγιών: άμεση συνεργασία με την επιτροπή προβολής
· Τελετή Απονομής Τίτλων Πρωταθλημάτων μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του επόμενου έτους
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
· Έγκαιρη ενημέρωση
· Σαφείς κανονισμοί με διευκρινήσεις (χωρίς παρερμηνείες και ταύτιση απόψεων μεταξύ των τεχνικών εφόρων)
· Ανακοίνωση γενικών και τεχνικών κανονισμών τουλάχιστον 3 έτη πριν την εφαρμογή τους
· Δημιουργία ανεξάρτητης 5μελης επιτροπής Ιστορικών (1 στην επιτροπή αναβάσεων, 1 στην επιτροπή Ράλλυ, 1 στην επιτροπή προβολής και 2 στις διεκπεραιώσεις).
ΑΓΩΝΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ
· Αξιολόγηση αγώνων από αγωνιζόμενους
· Παραμονή θερμαντικών μέσων στους εθνικούς αγώνες.
· Οργάνωση των ΡΙΤ με σκοπό την ορθή λειτουργία της κυκλοφορίας και την τήρηση των χρόνων (3λεπτο) -Προτείνουμε ένα ΡΙΤ Marshal ανά 20 συμμετοχές
· Αυστηροποίηση των ποινών για τη ΜΗ τήρηση του ορίου εντός ΡΙΤ-Ο έλεγχος θα γίνεται από τους Pit Marshal
· Ένα αυτοκίνητο υποστήριξης (service) ανά συμμετοχή εντός των ΡΙΤ.
Βελτίωση της ασφάλειας των αναβάσεων
· Λήξη συμμετοχών ΑΥΣΤΗΡΑ έως Παρασκευή μια εβδομάδα πριν τον αγώνα
ΑΓΩΝΕΣ RALLY
· Αξιολόγηση αγώνων από αγωνιζόμενος
· Προσμέτρηση όλων των κατηγοριών στη γενική κατάταξη (A,N,R,E ΙΣΤΟΡΙΚΑ)
· Επιστροφή κατηγοριών-κλάσεων όπως και στις αναβάσεις με ταυτόχρονη κατάργηση του συστήματος που ισχύει από το 2026 (C1, C2.. κλπ)
· Διαχωρισμός της κατηγορίας F2 σε F2 (N, A) και F2E (E)
· Βελτίωση της ασφάλειας των αγώνων Ράλλυ.
· Λήξη συμμετοχών ΑΥΣΤΗΡΑ έως Παρασκευή μια εβδομάδα πριν τον αγώνα.
· ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΓΩΝΕΣ RALLY
· Πρωτάθλημα Ασφάλτου (5 αγώνες)
Προσμετρούν 4/5 αγώνες
· Πρωτάθλημα Χώματος (5 αγώνες)
Προσμετρούν 4/5 αγώνες
· Κύπελλο Ασφάλτου Νοτίου Ελλάδος (4 αγώνες *2 κοινοί αγώνες πρωταθλήματος)
Προσμετρούν 3/4 αγώνες
· Κύπελλο Ασφάλτου Βορείου Ελλάδος (4 αγώνες * 2 κοινοί αγώνες πρωταθλήματος)
Προσμετρούν 3/4 αγώνες
· Κύπελλο Ασφάλτου Κρήτης (2 αγώνες * 1 κοινός αγώνας πρωταθλήματος)
Προσμετρούν και οι 2 αγώνες
· Κύπελλο Χώματος (4 αγώνες * 2 κοινοί αγώνες πρωταθλήματος)
Προσμετρούν 3/4 αγώνες
*Αγωνιστικά χιλιόμετρα πρωταθληματικών αγώνων Ράλλυ ελάχιστο 90
*Αγωνιστικά χιλιόμετρα κυπέλλου Ράλλυ ελάχιστο 45
ΑΓΩΝΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ
· Πρωτάθλημα αναβάσεων (7 αγώνες)
Προσμετρούν 6/7 αγώνες
· Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος (4 αγώνες *1 κοινός με το πρωτάθλημα)
Προσμετρούν 3/4 αγώνες
· Κύπελλο Αναβάσεων Βορείου Ελλάδος (4 αγώνες*1κοινός με το πρωτάθλημα)
Προσμετρούν 3/4 αγώνες
· Κύπελλο Αναβάσεων Κρήτης (3 αγώνες *1 κοινός με το πρωτάθλημα)
Προσμετρούν 3/3 αγώνες
Μεικτό Πρωτάθλημα Ταχύτητας
· Αγώνες Circuit (2 αγώνες)
· Αγώνες Αναβάσεων (3 αγώνες*κοινοί αγώνες πρωταθλήματος ή κυπέλλου)
· Υποχρεωτική συμμετοχή 2/2 circuit και 2/3 αναβάσεις
ΣΥΝΟΛΟ 34 ΑΓΩΝΩΝ
· 10 ΑΣΦΑΛΤΙΝΟΙ (-3 αγώνες σε σχέση με το 2022)
· 7 ΧΩΜΑΤΙΝΟΙ (-2 αγώνες σε σχέση με το 2022)
· 15 ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ (-5 αγώνες σε σχέση με το 2022)
· 2 CIRCUIT (-2 αγώνες σε σχέση με το 2022)
· Οι λιγότεροι αγώνες θα οδηγήσουν στην αύξηση των συμμετοχών ανά αγώνα.