Το Smart μεταλλάχτηκε σε crossover, μεγάλωσε σε μέγεθος και ανέβασε ψηλά τον πήχη στην ασφάλεια.
Αυτό αποδείχτηκε μέσα από τις εξαντλητικές δοκιμές, στις οποίες υπέβαλε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, το νέο Smart #1. Η βαθμολογία του νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου Smart #1 ήταν 5 αστέρια!
To επίσημο πόρισμα του EuroNCAP αναφέρει ότι στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού. Η ανάλυση της παραμορφώσιμης επιφάνειας στην κινούμενη ράμπα, με την οποία συγκρούστηκε με το νέο Smart #1, έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα έθετε σε σοβαρό κίνδυνο το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας ο οδηγός και ο πίσω επιβάτης είχαν καλή προστασία σε όλες τις κρίσιμες περιοχές των σωμάτων τους. Μοναδική εξαίρεση ο θώρακας του πίσω επιβάτη που είχε απλά επαρκή προστασία. Χωρίς αστερίσκους ολοκλήρωσε το νέο smart #1 την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο και την πιο σκληρή πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Στην τελευταία όμως η προστασία του θώρακα ήταν επαρκής.
Η προστασία μετακίνησης του εμπρός επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική μεριά του οχήματος στην πλευρική πρόσκρουση, χαρακτηρίστηκε επίσης επαρκής. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Τα παιδιά, ηλικίας 6 και 10 ετών, δεν κινδύνεψαν μέσα στο νέο Smart #1, ενώ μόνο στην πλευρική πρόσκρουση το κεφάλι του μεγαλύτερου παιδιού είχε απλά επαρκή προστασία. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτραπεί την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος εμπρός.
H προστασία για το κεφάλι του πεζού στο καπό του νέου Smart #1 ήταν κατά κύριο λόγο καλή ή επαρκής. Ο προφυλακτήρας με τη σειρά του προσέφερε καλή προστασία στα πόδια των πεζών, αλλά η προστασία της λεκάνης ήταν κυρίως αδύναμη ή κακή. Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης εντοπίζει άλλα οχήματα, καθώς και ευάλωτους χρήστες του δρόμου (πεζούς-ποδηλάτες), ενώ σε όλα τα σενάρια είχε καλή απόδοση.
Η φαρέτρα του νέου Smart #1 περιέχει προηγμένο σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης, σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα για να αποτρέψει δευτερεύουσες συγκρούσεις, υπενθύμιση ζώνης ασφαλείας για όλα τα καθίσματα, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικής σήμανσης που λειτουργεί με κάμερα, ως μέρος του συστήματος υποβοήθησης ταχύτητας. Ωστόσο, αυτό το τμήμα του συστήματος απέτυχε στις απαιτήσεις του EuroNCAP και έτσι αναγνωρίστηκε μόνο ο περιοριστής ταχύτητας.
Ακολουθεί το video με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Smart #1 και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 96%
Προστασία παιδιών: 89%
Προστασία πεζών: 71%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 88%