Μετά από σχεδόν μισό αιώνα το εμβληματικό Hyundai Pony Coupe Concept θα πάρει πάλι «σάρκα και οστά».
Ας γυρίσουμε λοιπόν το χρόνο πίσω, για να πάρουμε από την αρχή το κουβάρι του νήματος και να μάθουμε πως γεννήθηκε το Pony Coupe Concept. Το 1974 η Hyundai προσπαθούσε να βρει τα πατήματά της και μόλις είχε αρχίσει την παραγωγή οχημάτων. Έτσι επικοινώνησε με τον Giorgetto Giugiaro για να του προτείνει τη σχεδίαση του πρώτου ανεξάρτητου μοντέλου της Hyundai και του πρώτου αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής της Κορέας.
Ο Giugiaro δέχτηκε, σχεδίασε και κατασκεύασε πέντε οχήματα σε πρωτότυπη μορφή, εκ των οποίων το ένα είχε coupe σχήμα. To Pony Coupe Concept έκανε πρεμιέρα την ίδια χρονιά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, με στόχο να προωθήσει το ντεμπούτο της Hyundai στην παγκόσμια αγορά.
Mέχρι και σήμερα κλέβει τις εντυπώσεις με το σφηνοειδές του σχήμα, τις γεωμετρικές γραμμές, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τα διπλά κυκλικά εμπρός φωτιστικά σώματα. Δυστυχώς το Pony Coupe Concept εκείνης της εποχής δεν υπάρχει πλέον, αλλά η Hyundai αποφάσισε την αναβίωση του με το βλέμμα όμως στραμμένο στο μέλλον. Το φιλόδοξο αυτό έργο αναλαμβάνει και πάλι ο Giorgetto Giugiaro, έχοντας τώρα σύμμαχο το γιό του Fabrizio. Το σύγχρονο Pony Coupe Concept θα παρουσιαστεί την άνοιξη από την ιταλική εταιρεία σχεδιασμού GFG Style.
Υπενθυμίζουμε ότι το καινοτόμο σχήμα του Pony Coupe Concept είχε επηρεάσει τη σχεδίαση διάφορων πρωτότυπων και παραγωγής μοντέλων, ανάμεσα στα οποία βρίσκεται το Hyundai 45 ΕV Concept, το Ioniq 5 και το N Vision 74. Παράλληλα ο Giorgetto Giugiaro δανείστηκε αρκετά στοιχεία από το Pony Coupe Concept όταν δημιούργησε τη θρυλική DeLorean DMC 12 το 1983 που την είδαμε να πρωταγωνιστεί στις ταινίες “Back to the Future” (1985-1990).
Σύμφωνα με τη Hyundai το Pony Coupe προοριζόταν για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, αλλά το έργο σταμάτησε το 1981 λίγο πριν τη μαζική παραγωγή εν μέσω του δυσμενούς παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος.
Το πιο συμβατικό μοντέλο με το όνομα Pony κατασκευάζονταν από το 1975 έως το 1990, ενώ ήταν το πρώτο εξαγόμενο και μαζικής παραγωγής όχημα της Hyundai. Τον Απρίλιο του 2021 το είδαμε ως πρωτότυπο να αποκτά μια σειρά από σύγχρονα χαρακτηριστικά και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ενώ περισσότερες σχετικές πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.