Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων XPeng σημείωσε μεγαλύτερη του αναμενομένου ζημιά και τα έσοδά της παρουσιάστηκαν πεσμένα.
Φυσικά, λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, του αυξανόμενου ανταγωνισμού και του σκληρότερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος. Ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση έχει πολλά εμπόδια και υψηλά κόστη.
Και, οι Κινέζοι που αναπτύσσονται ραγδαία στον τομέα -θα κατακλύσουν και την ευρωπαϊκή αγορά συν τω χρόνω, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτων-, ζουν σκαμπανεβάσματα στην παρούσα φάση.
Παραδόξως, οι μετοχές της Xpeng σημείωσαν …άλμα 45% στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς η εταιρεία άφησε να εννοηθεί ότι θα μπορούσε να δει τον «πάτο» της πτώσης των παραδόσεων…
Ειδικότερα, το τρίτο τρίμηνο του 2022, τα αποτελέσματα είχαν ως εξής:
-Έσοδα: 6,82 δισεκατομμύρια γιουάν Κίνας (960,9 εκατομμύρια δολάρια) έναντι 7,26 δισεκατομμυρίων γιουάν που αναμένονταν. Αυτό αντιπροσωπεύει άνοδο 19,3% σε ετήσια βάση.
-Καθαρή ζημιά: 2,38 δισεκατομμύρια γιουάν Κίνας έναντι 2,09 δισεκατομμυρίων γιουάν που αναμένονταν. Αυτό ήταν μεγαλύτερο από την καθαρή ζημία 1,59 δισ. που σημειώθηκε την ίδια περίοδο πέρυσι, αλλά μικρότερη από το δεύτερο τρίμηνο.
Η XPeng παρέδωσε 29.570 ηλεκτρικά οχήματα το τρίτο τρίμηνο, 15% περισσότερα από την ίδια περίοδο πέρυσι. Ωστόσο, κατεγράφη μείωση 14% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Τον Οκτώβριο, η XPeng παρέδωσε 5.101 οχήματα, μια απότομη «βουτιά» από τα 8.468 αυτοκίνητα που παραδόθηκαν τον Σεπτέμβριο. Ο Μπράϊαν Γκου, πρόεδρος της XPeng, δήλωσε την Τετάρτη ότι οι παραδόσεις του Νοεμβρίου θα είναι κάτω από 6.000 μονάδες, αλλά η εταιρεία αναμένει ότι θα επανέλθουν στις 10.000 τον Δεκέμβριο.
Αρκετές προκλήσεις
Η εταιρεία που εδρεύει στο Γκουανγκζού αντιμετώπισε αρκετές προκλήσεις τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένων των εκτεταμένων περιορισμών Covid στην Κίνα, καθώς η χώρα μάχεται με τα κρούσματα σε διάφορες πόλεις. Όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η XPeng αντιμετωπίζει το αυξανόμενο κόστος υλικών, γεγονός που ανάγκασε την εταιρεία να αυξήσει την τιμή των αυτοκινήτων της νωρίτερα φέτος.
Εν τω μεταξύ, το XPeng έχει αντιμετωπίσει αυξανόμενο ανταγωνισμό από εταιρείες όπως η BYD και η Tesla.
Η εταιρεία αναμένει να παραδώσει μεταξύ 20.000 και 21.000 αυτοκινήτων της το τέταρτο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας μια απότομη μείωση από έτος σε έτος κατά περίπου 49,7% σε 52,1%.
Ο Γκου είπε ότι η προοπτική βασίζεται σε διάφορους παράγοντες. Πρώτον, είπε ότι το G9 SUV, το οποίο κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο, αντιμετώπισε ελλείψεις βασικών εξαρτημάτων και έτσι η εταιρεία δεν μπορούσε να αυξήσει την παραγωγή όπως ήλπιζαν και έπρεπε να καθυστερήσει τις παραδόσεις στους πελάτες.
Το στέλεχος της XPeng είπε επίσης ότι η εταιρεία λειτουργεί με «σοβαρούς» περιορισμούς, αναφερόμενος στα lockdown Covid σε ολόκληρη την Κίνα.
Ο Gu είπε ότι το XPeng διέρχεται επίσης έναν «κύκλο αντικατάστασης νέου προϊόντος, επομένως ορισμένα από τα παλαιότερα προϊόντα που δεν έχουν αναβαθμιστεί ή τροποποιηθεί σε περισσότερο από ένα χρόνο αντιμετωπίζουν πίεση», άρα, υπάρχει επιβράδυνση στις πωλήσεις παλαιότερων προϊόντων.
«Οι μετοχές της XPeng βγήκαν στο σφυρί φέτος και υποχώρησαν κατά 85%, καθώς οι επενδυτές απομακρύνθηκαν από τις κινεζικές μετοχές ανάπτυξης εν μέσω επιβράδυνσης της οικονομίας και αύξησης των επιτοκίων σε όλο τον κόσμο.
Ορισμένοι αναλυτές μείωσαν την τιμή-στόχο της μετοχής για την εταιρεία. Αυτή την εβδομάδα, η Jefferies μείωσε την τιμή-στόχο της μετοχής του XPeng από 18,6 $ σε 4,20 $.
Ο επενδυτικός οίκος ανέφερε σε σημείωμα που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα ότι η XPeng έκανε «λάθη στη στρατηγική προϊόντων και τιμολόγησης που οδήγησαν σε απώλειες μεριδίου αγοράς σε υπάρχοντα μοντέλα και αδύναμη υποδοχή του νέου της ναυαρχίδας SUV G9».
Η τιμή του κορυφαίου αυτοκινήτου της XPeng, του σεντάν P7, είναι υψηλότερη από ορισμένους από τους ανταγωνιστές του, είπε ο Jefferies, ενώ το Model 3 της Tesla έχει ανταγωνιστική τιμή.