«Μας εκπλήσσει διαρκώς η Kia» ήταν το σχόλιο ενός νεαρού που έκανε πρωινό τζόκινγκ στο λιμάνι του Πειραιά, όταν μας συνάντησε να φωτογραφίζουμε το νέο Niro.
«Ηλεκτρικό;», μας ρώτησε καθώς απομακρύνονταν στην προβλήτα. Υβριδικό, αλλά βγαίνει σε plug-in υβριδικό και ηλεκτρικό του απαντήσαμε, κάτι που τον έκανε να επιβαρύνει λίγο ακόμα το βηματισμό του.
Tο Niro λοιπόν δεύτερης γενιάς, ξεκινάει την καριέρα του και στη χώρα μας. Αρχικά θα «γνωριστούμε» με την υβριδική εκδοχή, καθώς ίσως να είναι η πιο ενδιαφέρουσα.
Με δική του ταυτότητα
Η σιλουέτα του κορεάτικου crossover δεν έγινε αντικείμενο συζήτησης μόνο στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, αλλά όπου εμφανιζόμασταν μαζί του. Δομημένο στην τρίτης γενιάς πλατφόρμα “K” το νέο Niro μεγάλωσε, καθώς έχει μήκος, πλάτος και ύψος 4.420 χλστ. (+65 χλστ.), 1.825 χλστ. (+20 χλστ.) και 1.585 χλστ. (+10 χλστ.) αντίστοιχα. Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος ο συντελεστής οπισθέλκουσας παραμένει σταθερός στα 0,29 cd.
Σημειώστε ακόμα ότι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 160 χλστ., ενώ πατάει σε όμορφες 18αρες ζάντες. Διχρωμία με το υπόλοιπο αμάξωμα σχηματίζουν προαιρετικά οι πίσω κολόνες σχήματος “C”, οι οποίες για αεροδυναμικούς λόγους προεξέχουν λίγο.
Η σχεδιαστική φιλοσοφία που εφάρμοσε η Kia στην περίπτωση του νέου Niro ονομάζεται “Opposites United”. Στο εμπρός τμήμα τα βλέμματα μαγνητίζει το επονομαζόμενο “Tiger Face”, τα πολυγωνικά Led φώτα ημέρας που θυμίζουν καρδιογράφημα και το νέο λογότυπο της Kia. Τα επίσης Led κάθετα και ψηλά τοποθετημένα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν σχήμα μπούμερανκ. Μόνο η ένδειξη HEV στο πίσω δεξί τμήμα ενημερώνει ότι το μπλε Niro των φωτογραφιών διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης.
Ευρύχωρο και ποιοτικό
Το σκηνικό στα ενδότερα έχει δανειστεί αρκετά στοιχεία από το ηλεκτρικό EV6. Στους κοινούς παρονομαστές το πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι με δυο ακτίνες και παχιά στεφάνη, το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο για την κίνηση του οχήματος στη βάση της κεντρικής κονσόλας, οι θύρες USB-C ενσωματωμένες στα πλαϊνά των εμπρός καθισμάτων και οι δυο οθόνες 10,25 ιντσών (μια για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια αφής για το σύστημα πολυμέσων) που εντάσσονται σε ενιαίο λεπτό πλαίσιο.
Παρατηρήστε επίσης τη φωτιζόμενη επιφάνεια απέναντι από το συνοδηγό. Η ποιότητα και το φινίρισμα των υλικών λαμβάνουν υψηλή βαθμολογία, ενώ το πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό, αν και δεν είναι αφρώδες, είναι σχετικά μαλακό στην αφή. Η θέση οδήγησης δεν είναι ιδιαίτερα ψηλή, όμως προσφέρει καλή ορατότητα και ξεκούραση στο σώμα.
Οι πίσω επιβάτες θα εκτιμήσουν τον άφθονο χώρο που έχουν για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.720 χλστ.) και τον επαρκέστατο «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Το ελάχιστα υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο, δε δυσκολεύει την παραμονή του μεσαίου τρίτου πίσω επιβάτη.
Ανοίγοντας το πορτμπαγκάζ βλέπουμε το εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, το ρυθμιζόμενο σε δυο επίπεδα δάπεδο, την ελαστική εταζέρα, αλλά και την απουσία ρεζέρβας. Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί με 451 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.445 λίτρα.
Με 141 ίππους
Όπως προαναφέραμε, στη διάθεση μας είχαμε το υβριδικό Niro, το οποίο χρησιμοποιεί αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 GDi (105 ίππων και 144 Nm ροπής), ηλεκτροκινητήρα 32 kW (43,5 ίππων και 170 Nm ροπής). Συνδυαστικά το υβριδικό Niro παράγει 141 ίππους (5.700 σ.α.λ.) και 265 Nm ροπής (4.000 σ.α.λ.), ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Συνήθως τα υβριδικά έχουν CVT αυτόματο κιβώτιο, το οποίο όμως εμφανίζει το χαρακτηριστικό κλιμακωμένο με την επιτάχυνση βουητό.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου (1.32 kWh) φορτίζει όταν παίρνεις το πόδι σου από το γκάζι και όταν φρενάρεις, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχουν paddles για να ρυθμίζεις το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας.
Για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα το υβριδικό Niro χρειάζεται 10,8 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Kia όταν κινείται με ηλεκτρική ενέργεια η μέγιστη ταχύτητα είναι 120 χλμ./ώρα, αν και στην πράξη φαίνεται δύσκολο να φτάσει αυτή την ταχύτητα χωρίς να εμπλακεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Αρκετά όμως με τις επιδόσεις, ας περάσουμε στο ζητούμενο κάθε υβριδικού μοντέλου που είναι φυσικά η κατανάλωση καυσίμου. Όσο και αν «προσπαθήσαμε» δεν καταφέραμε να σπάσουμε το φράγμα των 5,5 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 4,4-4,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 105 γρ./χλμ.).
Οδηγώντας
To υβριδικό Niro εκκινεί πάντα ηλεκτρικά και συνεχίζει όσο κινείσαι με αρκετά χαμηλή ταχύτητα, ενώ η ενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα γίνεται ομαλά. Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά/πολλαπλών συνδέσμων πίσω) αν και κάπως σφιχτή, δίνει έμφαση στην άνεση, με τα περάσματα πάνω από κακοτεχνίες και λακκούβες των δρόμων να γίνονται ελάχιστα αντιληπτά τις περισσότερες φορές. Παράλληλα συγκρατεί το αμάξωμα από έντονες κλίσεις στις στροφές.
Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ, διευκολύνει στις μανούβρες μέσα στην πόλη, αλλά δε διακρίνεται για την ακρίβεια που προσφέρει. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι άνευρο. Η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης δεν αλλάζει ούτε όταν επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport (υπάρχει και το Eco), ωστόσο μεταβάλλεται η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη.
Παρά την ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης το φρένο είναι άμεσο, χωρίς διακυμάνσεις (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω). Στον ανοιχτό δρόμο το Niro σου δημιουργεί την αίσθηση ότι είναι ανάλαφρο και στιβαρό ταυτόχρονα, καθώς ταξιδεύει χωρίς να δείχνει το βάρος του και με σταθερότητα, διατηρώντας χαμηλό επίπεδο θορύβου και σε υψηλότερες ταχύτητες.
Συμπέρασμα
Πλήρως εξηλεκτρισμένο, καλύπτοντας κάθε ανάγκη, με ενδιαφέρον design, καλούς χώρους, ποιοτικό εσωτερικό με high-tech στοιχεία, με πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας και με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου στην υβριδική του εκδοχή το Niro ήρθε για να ξεχωρίσει. Η αρχική τιμή του υβριδικού Niro, στην εξοπλιστική έκδοση Dynamic, διαμορφώνεται στα 33.490 ευρώ.