Εκτός από ρετρό στυλ, ευρυχωρία και πρακτικότητα το νέο Volkswagen ID. Buzz υπόσχεται στους επιβάτες του και υψηλή ασφάλεια.
Το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο βαν αξιολογήθηκε στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP, όπου διέπρεψε αποσπώντας πέντε αστέρια.
Στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του ID. Buzz παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί του οδηγού και του συνοδηγού. Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο, με το οποίο προσέκρουσε το ID. Buzz, έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν ένας μέτρια επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας ο θώρακας του πίσω επιβάτη είχε οριακή προστασία, αλλά όλες οι υπόλοιπες κρίσιμες περιοχές του σώματος είχαν καλή προστασία, κάτι που ίσχυσε και για τον οδηγό.
Εξίσου θετικά ήταν τα αποτελέσματα στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο και στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Ωστόσο στην πλευρική πρόσκρουση σε στύλο ο αερόσακος τύπου κουρτίνας παγιδεύτηκε στην εσωτερική επένδυση και δεν αναπτύχθηκε πλήρως όπως προβλεπόταν, έτσι υπήρξε ποινή από τον EuroNCAP.
Ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του εμπρός επιβάτη στην απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, κρίθηκε απλά επαρκής, ενώ καλή προστασία είχαν τα κεφάλια των εμπρός επιβατών. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους απέδειξαν ότι σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα.
Όλα κύλισαν ομαλά για τους ανήλικους επιβάτες, ηλικίας 6 και 10 ετών, εντός του νέου ID. Buzz, τόσο στη μετωπική, όσο και στην πλευρική πρόσκρουση. Παράλληλα ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί, ώστε να επιτρέπει την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά.
Ανάμεικτα είναι τα αποτελέσματα από την προστασία που είχε το κεφάλι του πεζού στο εμπρός καπό του ID. Buzz, καθώς σε κάποια σημεία ήταν καλή και σε άλλα περιορισμένη. Ο προφυλακτήρας παρείχε καλή προστασία στα πόδια των πεζών, αλλά η προστασία στην περιοχή της λεκάνης ήταν ανεπαρκής.
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του ID. Buzz εντοπίζει ευάλωτους χρήστες του δρόμου, καθώς και άλλα οχήματα, ενώ η απόδοση του κρίθηκε καλή σε όλες τις περιπτώσεις.
Η φαρέτρα του ID. Buzz περιέχει προηγμένο σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης, σύστημα που ενεργοποιεί τα φρένα για να αποτρέψει δευτερεύουσες συγκρούσεις, ειδοποίηση για τις ζώνες όλων των καθισμάτων, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, εντοπισμό τοπικών ορίων ταχύτητας (μέσω κάμερας και ψηφιακής χαρτογράφησης) και περιοριστή ταχύτητας.
Ακολουθεί το video με τις δοκιμές πρόσκρουσης του ID. Buzz και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 92%
Προστασία παιδιών: 87%
Προστασία πεζών: 60%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 90%
Διαβάστε ακόμα