Τη ξεχωριστή του σιλουέτα που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά SUV με τη δυναμική σιλουέτα των fastback προτάσσει το νέο Peugeot 408. Ωστόσο έπρεπε να απαντήσει αν το ξεχωριστό του στυλ συνδυάζεται με ασφάλεια.
Τη συγκεκριμένη ερώτηση του έθεσε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP. Οι «απαντήσεις» που έλαβε από το γαλλικό μοντέλο τον έπεισαν αρκετά, καθώς το βαθμολόγησε με τέσσερα αστέρια.
Αναλυτικότερα στη μετωπική πρόσκρουση ο θάλαμος επιβατών του νέου 408 παρέμεινε σταθερός, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών. Ωστόσο ο θώρακας του οδηγού και χαμηλά το πόδι του, είχαν χαμηλή και οριακή προστασία αντίστοιχα.
Η προσεκτική μελέτη της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο με το οποίο προσέκρουσε το 408 έδειξε ότι σε πραγματικές συνθήκες θα ήταν μέτρια επικίνδυνος «αντίπαλος» για το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας ο θώρακας του οδηγού έλαβε οριακή προστασία, ενώ οι υπόλοιπες κρίσιμες περιοχές του σώματος είχαν καλή ή επαρκής προστασία.
Χωρίς αστερίσκους πέρασε το νέο 408 τόσο την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο όσο και την απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του εμπρός επιβάτη στην απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, κατά την πλευρική πρόσκρουση, διαπιστώθηκε ότι ήταν οριακός. Tα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση.
Συνεχίζουμε με την προστασία των ανήλικων επιβατών εντός του νέου 408. Ο λαιμός του 10χρονου στη μετωπική πρόσκρουση είχε οριακή προστασία, χωρίς να διαπιστώνεται κάποιο άλλο πρόβλημα, κάτι που ίσχυσε και στην πλευρική πρόσκρουση. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπει την τοποθέτηση εμπρός παιδικού καθίσματος, το οποίο μόνο στο πίσω κεντρικό κάθισμα ήταν ασταθές.
Το «ενεργό» εμπρός καπό του νέου 408 ανασηκώνεται ελαφρώς όταν οι αισθητήρες εντοπίσουν επαφή με πεζό, ώστε να μειωθεί η απόσταση με τις σκληρές δομές στο διαμέρισμα του κινητήρα. To εν λόγω σύστημα έδειξε ότι λειτουργεί σωστά σε ένα εύρος αναστημάτων και ταχυτήτων. Το κεφάλι του πεζού είχε καλή προστασία στα περισσότερα σημεία του εμπρός καπό. Ο προφυλακτήρας με τη σειρά του προστάτεψε καλά τα πόδια και τη λεκάνη του πεζού.
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του 408 εντοπίζει ευάλωτους χρήστες του δρόμου, καθώς και άλλα οχήματα, ενώ η απόδοση του κρίθηκε επαρκής έως καλή. Το 408 δε διαθέτει το σύστημα eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης. Στη φέρετρα του όμως υπάρχει η αυτόματη πέδηση μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν επόμενες.
Ακολουθεί το video με τις δοκιμές πρόσκρουσης του νέου 408 και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 76%
Προστασία παιδιών: 84%
Προστασία πεζών: 78%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 65%