Καμία ομάδα δεν βγήκε για τις καθιερωμένες δοκιμές του Ράλι Μόντε Κάρλο, λόγω της αλλαγής των κανονισμών από το 2023.
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, τα βουνά γύρω από το Πριγκιπάτο, γέμιζαν με αγωνιστικά αυτοκίνητα, που έκαναν δοκιμές προετοιμασίας για τον ιδιόμορφο αγώνα, το Ράλι Μόντε Κάρλο.
Φέτος, καμία ομάδα δεν έχει κάνει την εμφάνισή της στα βουνά. Κανείς δεν έχει δει τα αυτοκίνητα της Toyota, της M-Sport Ford ή της Hyundai να προετοιμάζονται για τον πρώτο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2023. Και δεν μιλάμε για όποιον κι όποιον αγώνα, αλλά για το Μόντε Κάρλο, που οι συνθήκες αλλάζουν διαρκώς.
Οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν, φρέσκο χιόνι, πάγο, λάσπες, στεγνή άσφαλτο, βρεγμένη άσφαλτο, παγωμένο δρόμο σκεπασμένο με χιόνι και ότι άλλο μπορεί κάποιος να φανταστεί. Όλα αυτά μπορεί να τα συναντήσει ένα πλήρωμα στην ίδια ειδική διαδρομή. Για αυτό, πάντα η προετοιμασία για το ράλι του πριγκιπάτου ήταν σοβαρή δουλειά, που ήθελε πολύ προσοχή και λιγάκι… τύχη. Τύχη για να πετύχεις κατά τη διάρκεια των δοκιμών παρόμοιες συνθήκες με αυτές του αγώνα.
Γιατί όμως οι ομάδες δεν έχουν κατασκηνώσει στις Άλπεις φέτος;
Άλλο πέρυσι…
Το πρόγραμμα των δοκιμών του περασμένο έτους ήταν λιγάκι διαφορετικό και αυτό γιατί οι ομάδες είχαν να κάνουν με ολοκαίνουργια από τεχνικής άποψης αυτοκίνητα. Είχαν στη διάθεσή τους μία ημέρα αυστηρά για κάθε οδηγό τους, για τους αγώνες στην Ευρώπη. Έτσι, για παράδειγμα. μια ομάδα με τρία αυτοκίνητα είχε στη διάθεσή της 30 ημέρες δοκιμών μοιρασμένες αυστηρά στους οδηγούς της.
Το 2023 ο κανονισμός απαιτεί για κάθε ομάδα με τρία αυτοκίνητα 21 μέρες δοκιμών, ενώ για μια ομάδα με δυο αυτοκίνητα 14 μέρες αντίστοιχα, μόνο που δίνει το δικαίωμα στις ομάδες να μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις μέρες δοκιμών, όπου και με όποιον θέλουν.
Αν, λοιπόν, η Toyota αποφάσιζε, πως ο Κάλε Ροβάνπερα έπρεπε να κάνει 10 μέρες δοκιμές για το Ράλι Μόντε Κάρλο, θα μπορούσε να το κάνει, μόνο, που, τότε θα τις έμεναν 11 μέρες δοκιμών να μοιραστούν, όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί της, για όλο το χρόνο. Από την άλλη δίνει την ελευθερία να επιλέξει να κάνει περισσότερες δοκιμές μια ομάδα σε συνθήκες, που πέρυσι υστερούσε, όπως για παράδειγμα έχει αποφασίσει να κάνει φέτος η Toyota στα σκληρά χώματα, που δεν πήγε καλά την περασμένη σεζόν.
Ωστόσο, η εφαρμογή των νέων κανονισμών δεν επέτρεψε στους κατασκευαστές να κάνουν δοκιμές για το Μόντε Κάρλο το Δεκέμβριο, αφού είναι ο πρώτος αγώνας της χρονιάς και οι νέοι κανονισμοί εφαρμόζονται από το 2023. Έτσι, θα δούμε τις ομάδες, αν το έχουν προγραμματίσει, να κάνουν δοκιμές για το Μόντε τον Ιανουάριο.
Το θέμα είναι αν θα καταφέρουν να βρουν τη λύση οι ομάδες και πόσο χρόνο θα διαθέσουν για τον ιδιόρρυθμο αγώνα. Όμως, από την άλλη, αξίζει τον κόπο να το προσπαθήσουν, γιατί αν μη τι άλλο, η νίκη στο πριγκιπάτο είναι ένας πολύ καλός λόγος να καυχιέσαι, πως κατάφερες, για όλη την υπόλοιπη χρονιά.