Οι μετοχές στην εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Tesla έχουν πέσει κατά 28% από τις 27 Οκτωβρίου…
Όταν ο διευθύνων σύμβουλος Ίλον Μασκ αγόρασε το Twitter και διορίστηκε «Chief Twit», ή Διευθύνων Σύμβουλος, της επιχείρησης μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Συγκριτικά, άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford, GM και Volkswagen είναι ελαφρώς ανοδικά από τις 27 Οκτωβρίου, όπως και η BYD, η κινεζική εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες. Οι μετοχές της άλλης αμερικανικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών φορτηγών Rivian μειώθηκε επίσης κατά 27% στη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Την Τρίτη, οι μετοχές της Tesla έκλεισαν στα 160,95 δολάρια, σημειώνοντας πτώση άνω του 4% στην ημερήσια διαπραγμάτευση. Ήταν μια σπάνια εξαίρεση μεταξύ των τεχνολογικών μετοχών με προσανατολισμό στην ανάπτυξη, οι οποίες ενισχύθηκαν, κυρίως, μετά τη δημοσιοποίηση των πιο «ψυχρών» από το αναμενόμενο στοιχείων για τον πληθωρισμό νωρίς το πρωί.
Η πτώση της τιμής της μετοχής της Tesla ώθησε τον μεγαλύτερο μέτοχο λιανικής της εταιρείας Λίο Κόγκουαν, ο οποίος είναι δισεκατομμυριούχος και ιδρυτής της εταιρείας υπηρεσιών πληροφορικής SHI International, να ζητήσει από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας να «διενεργήσει θεραπεία σοκ για να αναζωογονηθεί η τιμή της μετοχής» -βλ. «επαναγορά μετοχών».
Ο Μασκ πούλησε δισεκατομμύρια δολάρια από τις συμμετοχές του στην Tesla για να χρηματοδοτήσει την εξαγορά του Twitter. Από τότε που ανέλαβε την εταιρεία, ο Μασκ δημοσιεύει τακτικά εμπρηστικά tweet, ειδικά με στόχο άτομα που έχουν κεντροαριστερές πολιτικές αξίες και τους οποίους ο ίδιος συχνά χαρακτηρίζει ως εχθρούς με έναν «ιό της εγρήγορσης».
Eμπρηστικά tweet
Για παράδειγμα, ο Μασκ έβαλε στο στόχαστρο τον Διευθυντή του Εθνικού Ινστιτούτου Αλλεργιών και Λοιμωδών Νοσημάτων, Δρ. Άντονι Φάουτσι, και τα τρανς άτομα, γράφοντας στο Twitter το Σαββατοκύριακο: «Οι αντωνυμίες μου είναι Εισαγγελέας/Φάουτσι».
Το προσβλητικό tweet συγκέντρωσε πάνω από 1 εκατομμύριο «μου αρέσει» στο Twitter, όπου ο Μασκ έχει πάνω από 120 εκατομμύρια ακολούθους, καθώς και κριτική από τον Λευκό Οίκο και από τον πρώην διευθυντή της CIA Τζον Ο. Μπρέναν. Η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου Καρίν Ζαν-Πιέρ χαρακτήρισε τα tweets σχετικά με τον Fauci «απίστευτα επικίνδυνες» προσωπικές επιθέσεις.
Η Κριστίν Χαλ, ιδρύτρια της Nia Impact Capital και μέτοχος της Tesla, έγραψε στο Twitter : «Τόσα πολλά προβλήματα με την επωνυμία Tesla, όταν το διοικητικό συμβούλιο δεν μπορεί να χαλιναγωγήσει τον CEO».
Οι οικονομικές συνθήκες και η γήρανση της σειράς προϊόντων συνέβαλαν επίσης στην πίεση στην τιμή της μετοχής της Tesla. Η Tesla έχει καθυστερήσει τη μαζική παραγωγή του εμπνευσμένου επιστημονικής φαντασίας, τραπεζοειδούς pickup truck της, του Cybertruck. Η Tesla έδειξε αρχικά το σχέδιο Cybertruck το 2019 , οπότε η εταιρεία αναμενόταν να ξεκινήσει την παραγωγή το 2021.
Η εταιρεία πραγματοποίησε μια εκδήλωση στο εργοστάσιο μπαταριών της στη Νεβάδα για να σηματοδοτήσει την έναρξη των παραδόσεων του πλήρως ηλεκτρικού, βαρέως τύπου Semi φορτηγό της τον περασμένο μήνα. Στην εκδήλωση, τα στελέχη της Tesla, συμπεριλαμβανομένου του Έλον Μασκ, δεν έκαναν καμία αναφορά στην προηγουμένως διαφημιζόμενη τεχνολογία αυτοοδήγησης, την εγγύηση εκατομμυρίων μιλίων που είχαν προηγουμένως πειράξει, την τιμή για το Semi, ούτε αναμενόμενους αριθμούς παραγωγής…
Η Tesla αντιμετωπίζει επίσης αντιδράσεις μετά από μια πολυετή καθυστέρηση στην παροχή τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης μέσω ενημερώσεων λογισμικού στα αυτοκίνητα των πελατών της. Οι πελάτες μηνύουν ολοένα και περισσότερο την εταιρία στις ΗΠΑ για να επιτύχουν επιστροφές χρημάτων για συστήματα αυτόνομης οδήγησης για τα οποία πλήρωσαν και αναμένεται να παραδοθούν ήδη.
Η Tesla εμπορεύεται τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της ως Autopilot, Enhanced Autopilot και Full Self-Driving στις ΗΠΑ Κανένα από αυτά τα συστήματα δεν καθιστά τα αυτοκίνητά της ασφαλή στην οδήγηση χωρίς άνθρωπο πίσω από το τιμόνι, με προσοχή στο δρόμο και στην οδήγηση ανά πάσα στιγμή.
Η έρευνα σε εξέλιξη
Η California DMV ερευνά την Tesla και έχει επίσημα παραπονεθεί ότι έχει εμπλακεί σε ψευδείς διαφημίσεις γύρω από αυτά τα συστήματα. Ορισμένοι θαυμαστές της βλέπουν την κατακόρυφη πτώση της τιμής της μετοχής ως ευκαιρία αγοράς, παρά τη νέα απόσπαση της προσοχής του Μασκ με το Twitter.
Η εταιρεία εντείνει την παραγωγή σε ένα νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων στο Όστιν του Τέξας και σε ένα άλλο εκτός του Βερολίνου. Η εταιρεία έφερε τον ηγέτη της Σαγκάης Manufacturing Tom Zhu στις πολιτείες για να βοηθήσει στην ωρίμανση της λειτουργίας του Austin.