Η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων παρουσίασε διψήφια ανάπτυξη τον Νοέμβριο, βοηθούμενη από τις υψηλότερες ταξινομήσεις των “δυνατών” χωρών.
Στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο με αυξημένη ζήτηση για αυτοκίνητα της Volkswagen και της Toyota.
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 17% στο 1,01 εκατομμύριο κατά τη διάρκεια του μήνα στις αγορές της ΕΕ, της EFTA (Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία, Ελβετία) και της Βρετανίας, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανικής ένωσης κατασκευαστών ACEA.
Στη Γερμανία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 31%. Στη Βρετανία οι εγγραφές αυξήθηκαν κατά 24%. Στην Ιταλία, η αγορά αυξήθηκε κατά 15%.
Γερμανία-Βρετανία ψηλά
Το Volkswagen Group και η Toyota ήταν μεταξύ των μεγάλων νικητών του μήνα, ενώ ο Όμιλος Stellantis και ο Όμιλος Hyundai παρουσίασαν πτώση πωλήσεων.
Οι εγγραφές στο VW Group, τη Νο. 1 αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής, αυξήθηκαν κατά 37%, με τις πωλήσεις της Audi να αυξάνονται κατά 60% και αυτές της μάρκας VW να αυξάνονται κατά 44%. Οι πωλήσεις της VW βοηθήθηκαν από την έντονη ζήτηση για τα μοντέλα Golf και Tiguan .
Το Νο., Stellantis, είδε τις εγγραφές του να μειώνονται κατά 3,7%. Η Citroen υποχώρησε 13%, η Opel 5,9% και η Peugeot 5,7%. Ήταν οι χαμένοι παίκτες του γκρουπ. Οι παραδόσεις του Ομίλου έχουν πληγεί από προβλήματα επιμελητείας.
Οι πωλήσεις του Νο. 3, του Ομίλου Hyundai, μειώθηκαν κατά 3% εκατό, με τη μάρκα Hyundai να υποχωρεί 7% και την Kia να σημειώνει άνοδο 2%. Ο Όμιλος Renault, Νο. 4 στην Ευρώπη σε πωλήσεις, σημείωσε αύξηση των ταξινομήσεων κατά 4,3%, με τη Renault ως μάρκα να υποχωρεί 3,8% και τη Dacia να σημειώνει άνοδο 16%.
Οι πωλήσεις του Ομίλου Toyota αυξήθηκαν κατά 35%, με τη μάρκα Toyota να σημειώνει άνοδο 35% και τη Lexus να σημειώνει άνοδο 43%.
Η Toyota επωφελείται από τη δημοτικότητα του νέου μικρού crossover Yaris Cross.
Η αύξηση των εγγραφών τον Νοέμβριο έφτιαξε ένα σερί 4 μηνών, καθώς τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας συνέχισαν να χαλαρώνουν. Ωστόσο, μέχρι το Νοέμβριο οι πωλήσεις είχαν μειψθεί κατά 5,8% στα 10,19 εκατομμύρια από τους πρώτους 11 μήνες του περασμένου έτους.
Οι παραδόσεις έχουν βελτιωθεί καθώς οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων μειώθηκαν, αν και μια επιδείνωση της οικονομικής προοπτικής απειλεί να βλάψει τη ζήτηση τους επόμενους μήνες.
Τα βιβλία παραγγελιών παρέμειναν γεμάτα, κάτι που αναμένεται να βοηθήσει τα κέρδη μέχρι τις αρχές του 2023. Ωστόσο, ο κλάδος δεν έχει ακόμη ανακάμψει στα προ πανδημίας επίπεδα και πιθανότατα δεν θα μπορέσει να αποφύγει τρίτη συνεχόμενη χρονιά πτώσης, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence.
Επιφυλακτικοί οι αναλυτές
Οι αναλυτές της LMC Automotive αναμένουν ότι τα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού, η μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και οι αυξημένοι προϋπολογισμοί των νοικοκυριών θα πλήξουν τη ζήτηση τους επόμενους μήνες. «Υποθέτουμε ότι το 2023 θα ξεπεράσει άνετα το 2022, αν και είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί», είπαν οι αναλυτές, περιορίζοντας τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη κάτω από τα 11 εκατομμύρια μονάδες.
Ορισμένοι κατασκευαστές κρούουν, ήδη, τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις του σπειροειδούς πληθωρισμού. Η VW επισήμανε αυτή την εβδομάδα ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη είχαν «ξεφύγει» τους τελευταίους μήνες καθώς οι αυξανόμενες τιμές της ενέργειας άρχισαν να βλάπτουν τη ζήτηση.
Τα πολυτελή οχήματα υψηλών προδιαγραφών ήταν σχετικά ανθεκτικά φέτος και οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να επωφελούνται από τις απλήρωτες παραγγελίες που συσσωρεύονται κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα τους.
Η Kepler Cheuvreux αναμένει συνολική πτώση 5,3% στις ταξινομήσεις στη Δυτική Ευρώπη για το 2022, συμπεριλαμβανομένης μείωσης 15% για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα οποία είναι συνήθως πιο ευαίσθητα στη μακροοικονομική επιβράδυνση. Οι εγγραφές είναι πιθανό να παραμείνουν πολύ κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία το επόμενο έτος, έγραψαν οι αναλυτές της Kepler σε σημείωμα της 13ης Δεκεμβρίου.